• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Baba Screetch

VA??? Vad händer?

Jag är inte uppdaterad... vad står det i expressen?
    Måsta läsa...

Monstret kan väl inte få gå fri?

Emma, kära du, mina tankar är hos er alla nu!

Många kramar!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • JohannaMatt
    Lingonflickan skrev 2008-12-03 11:33:35 följande:
    Om det går fri kommer jag tappa förtroendet för rättsväsendet totalt.Står bakom dig gumman, hela vägen. KRAAAAAM!
    Jag hoppas att detta bara är ett utspel av media. Om man läser om försvarets nya "plan" så är det ju Emmas väninna som tvingas vittna om att Emma pratat om tyskan tidigare. Vad säger det? Att hon är oskyldig? Nej, tvärtom att hon hade motiv (hur sjukt det än må vara) Det kan de ju inte bevisa något med. Och som Emma säger, hennes minnen är starka o lätta att plocka fram. Tror de inte på dem så tappar jag också allt förtroende för rättsväsendet.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Baba Screetch

Det jag känner som borde vara viktigast av allt, som dom som dömer borde tänka på är:

Om Emma VET vem som gjorde det så skulle hon väl knappast låta den riktiga mördaren gå frå bara för o sabba för tyskan?

Man vill ju att den som gjorde det ska få sitt straff o då sitter man inte o hittar på.

Herregud var är rättssystemet på väg....

Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra och den där hemska "vad det nu är"blir utvisad till ett mögligt fängelse i tyskland för tid och evighet.

Stå på dig Emma!

Du var där, så DU vet!

Och vi tror på dig och stöttar dig med våra ljus varje dag!!!

• JohannaMatt

Emma, jag är inte troende, men ikväll ska jag be till alla gudar och  högre makter om upprättelse för era änglar. Det finns inget annat än livstid för "det". Inget annat.

Vi står alla bakom er och håller er om ryggen. Brister ni ska vi försöka samla vi ihop er igen, faller ni hjälper vi er upp. Ni är inte ensamma. Många kramar//Johanna

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Baba Screetch
    Svar på #3154
    JohannaMatt skrev 2008-12-03 13:09:54 följande:
    Emma, jag är inte troende, men ikväll ska jag be till alla gudar och  högre makter om upprättelse för era änglar. Det finns inget annat än livstid för "det". Inget annat. Vi står alla bakom er och håller er om ryggen. Brister ni ska vi försöka samla vi ihop er igen, faller ni hjälper vi er upp. Ni är inte ensamma. Många kramar//Johanna
    Fint skrivet!
  • SmåbarnsMillan

Hej Emma!
    Jag känner inte dig, men jag känner MED dig.
    Jag har två barn, 4 och 1 år, och gråter varje gång av smärta när jag läser de fina du har skrivit om Max och Saga.
    Hur orkar du gå vidare? Vilken saknad det måste vara, helt obeskrivligt.
    Hur som helst så tänker jag på dig och goa Max och söta Saga extra mycket imorgon och hoppas att rättvisan vinner!!

Må styrkan vara med dig.

Tusen kramar,
    Camilla

• Hackades

Det här med att försvaret kallar Emmas väninna tror jag i det hela sammanhanget är ganska ofarligt. Tänk er... under alla de månader som gått så har inte försvaret kommit upp med något annat än det. Om hon nu varit oskyldig, varför finns det inte EN enda människa som kan styrka hennes vittnesmål. Påstådda "vänner" som gett henne information om det ena och det andra, som skjutsat henne osv, INGEN av dem har gett sig tillkänna för att kunna styrka hennes berättelse, vilket förstås beror på att dessa "vänner" inte finns. Att försvaret försöker försvaga Emmas vittnesmål tror jag inte gör så mycket för utgången, det är förstås jättehemskt för Emma som inte kan bevisa att hon faktiskt MINNS, men i tingsrätten var det ändå annat bevismaterial som vägde tyngre än Emmas vittnesmål. Så jag tycker vi ska försöka tänka positivt och peppa Emma så mycket som möjligt.

• Tibertius
    Hackades skrev 2008-12-03 13:26:55 följande:
    Det här med att försvaret kallar Emmas väninna tror jag i det hela sammanhanget är ganska ofarligt. Tänk er... under alla de månader som gått så har inte försvaret kommit upp med något annat än det. Om hon nu varit oskyldig, varför finns det inte EN enda människa som kan styrka hennes vittnesmål. Påstådda "vänner" som gett henne information om det ena och det andra, som skjutsat henne osv, INGEN av dem har gett sig tillkänna för att kunna styrka hennes berättelse, vilket förstås beror på att dessa "vänner" inte finns. Att försvaret försöker försvaga Emmas vittnesmål tror jag inte gör så mycket för utgången, det är förstås jättehemskt för Emma som inte kan bevisa att hon faktiskt MINNS, men i tingsrätten var det ändå annat bevismaterial som vägde tyngre än Emmas vittnesmål. Så jag tycker vi ska försöka tänka positivt och peppa Emma så mycket som möjligt.
    Håller med fullständigt..Det kommer att gå bra, vi finns här alla med våra positiva tankar och försöker stötta dom så mycket vi kan.
    Tro inte allt som står i tidningen..
  • Tibertius

Emma,

Många, många kramar till dig, du och de dina och de små änglarna, ni är ständigt i mina tankar.

Om du "ramlar" igenom är det ju helt naturligt med tanke på vad du varit med om, men vi finns här och alla dina vänner. Alla kommer att hjälpas åt med att stötta er!

Lycka till...Allt kommer att gå bra ska du se.

Stor kram

Svar på tråden Mina två änglar