• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • CHANSEN

Jag gråter när jag läser denna tråd. Min dotter är också döpt till Saga och föddes i samma veva som jag läste om denna tragedi i tidningen. När jag läser att du inte orkar hata lär jag mig något av dig som jag tänker föra med mig resten av mitt liv och förhopningsvis föra vidare till min Saga.

Tänker lite att det blir lite av din Saga i min Saga.

STORA KRAMAR

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-12-03 14:08:39 följande:
    Skrev en dikt till digI wish,there was anything I could do,to bring them back to you.You know I would haveif I could haveAnything, I swear.I wish,that I never heard of you,cause if I didn´t dothey would still be there with you.You'd still be happystill be with themholding them in your arms.I wish,there was anything I could do,to bring them back to you.You know I would haveif I could haveAnything, I swear.MiS
    åååå tusen tack. villka otroligt god hjärtade människor det finns i världen. Hur sjutton kan ondskan bryta igenom så totalt när världen faktist kantas av godhet.
  • emmy840508
    Analoga skrev 2008-12-03 21:04:40 följande:
    Skickar massa styrkekramar inför det som komma skall! Så onödigt egentligen att behöva dra om allt igen när DU VET att det var hon!Blir det i V-ås även denna gång?KRAM
    Jag det blir i västerås.... jätteskönt, för då kan vi åka hem imellanåt o hämta nya krafter.
  • namera

Jag åker ofta tåg genom Arboga och varenda gång skär det till i hjärtat. Det är bortom min föreställningsvärld hur man kan planera och genomföra ett sådant brott. Kommer hålla alla tummar och tår för er nu. Massor av styrkekramar!

• Annastar

tänker på er mkt under dessa dagar emma, jag hoppas av hela mitt hjärta att allt är över snart och att hon sitter inne låååång tid.

♥Tindra 060925♥
  • emmy840508
    turbomorsan skrev 2008-12-03 21:33:49 följande:
    Hej Emma! satt å tittade igenom lite bilder på datorn & kom på att jag hade ett hjärta som jag tyckte skulle passa med dina barn i så jag gjorde iordning den här bilden Kramisar ChristineHela stora syns nog inte så jag lägger in en klickis oxå!
    ååå, villken otroligt fin bild!!!! Tack så mycket för att fixar o trixar för min skull! Denna blir min skrivbordsbild under rättegången.
  • emmy840508

Förlåt att jag e lite kort idag, jag e så fruktansvärt trött..... e så spänd inför starten imorgon. Tänker på er alla o kommer ha er i hjärtat när jag går in i rättsalen klockan 9.00

• turbomorsan
    emmy840508 skrev 2008-12-03 21:46:53 följande:
    ååå, villken otroligt fin bild!!!! Tack så mycket för att fixar o trixar för min skull! Denna blir min skrivbordsbild under rättegången.
    Vad glad jag blir att du gillar den! Precis så tror jag att det ser ut att ditt hjärta är delat i två, ett för Max & ett för Saga!
  • Tibertius

Emma,

Kommer att tänka så mycket på er i morgon. Det goda kommer som sagt var att segra över det onda, som jag sagt förut så kommer Max och Saga vara de stoltaste barn som funnits.

Vi finns med er hela vägen och försöker ge er det lilla stöd vi kan. Önskar jag kunde skriva lika bra dikter som MiS den var underbar!

Skickar massor med kramar och styrka till er!

• madddeluskan

våra tankar kommer att finnas hos er denna tid och hela livet.kommer att tänka massa på er ska du veta.massa styrkekramar från oss

Svar på tråden Mina två änglar