• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Jag har inte hört larmsamtalet men om emma hörde det och sambon också så var det där. De känner ju Max röst.
    Sitter här mest hela tiden för jag kan inte jobba, får inget gjort. Tänker bara på Emma i rätten och på Max och Saga, underbara barn. Gråter emellanåt och skakar inombords. Hur kan man bli så påverkad? Är det bara jag?

• bedasplace
    Lingonflickan skrev 2008-12-05 11:02:52 följande:
    Jag har inte hört larmsamtalet men om emma hörde det och sambon också så var det där. De känner ju Max röst. Sitter här mest hela tiden för jag kan inte jobba, får inget gjort. Tänker bara på Emma i rätten och på Max och Saga, underbara barn. Gråter emellanåt och skakar inombords. Hur kan man bli så påverkad? Är det bara jag?
    Nä......du är inte ensam alls om det,inte alls.....
  • JohannaMatt
    Jag har inte hört larmsamtalet men om emma hörde det och sambon också så var det där. De känner ju Max röst.Sitter här mest hela tiden för jag kan inte jobba, får inget gjort. Tänker bara på Emma i rätten och på Max och Saga, underbara barn. Gråter emellanåt och skakar inombords. Hur kan man bli så påverkad? Är det bara jag?
    Nej, vännen. Känner precis likadant. Tittar på männsikorna som går förbi här ute o skrattar o som om ingenting hänt. Tänker hur kan de?Själv känner jag mig som en spillra. Alla mina tankar är med Emma, Ida o resten av familjen.
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Baba Screetch
    Svar på #3370
    Jag har inte hört larmsamtalet men om emma hörde det och sambon också så var det där. De känner ju Max röst.Sitter här mest hela tiden för jag kan inte jobba, får inget gjort. Tänker bara på Emma i rätten och på Max och Saga, underbara barn. Gråter emellanåt och skakar inombords. Hur kan man bli så påverkad? Är det bara jag?
    Här är en till som sitter förtvivlad och undrar hur detta kan vara möjligt!

Hjärtat gråter och jag är med henne känslomässigt hela tiden, nästan så mycket så man måste stanna upp i sin egen verklighet för att inte gå sönder...

Det är så hemskt och sorgligt så inga ord kan beskriva detta...

Usch.......

Tur att dom har varandra!!!
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • JohannaMatt

Jag känner mig dum som pratar om hur dåligt jag mår över detta. Hur ska det då inte vara för dem? Men det här har berört mig så in i det innersta och jag vet inte hur jag ska få ur mig denna...sorg.Det måste vara sorg trots att jag inte kände barnen. Tur att ni finns här, för idag känns det tungt. Undrar hur det är i rättegången idag. Hur det går för  Emma med hennes vittnesmål.  

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • missbjork
    Nej här finns en till som är påverkad av allt kring det här.Man tänker på Emma sambon ja hela familjen.Man tror ju baa det är en dum film.Hoppas att det går bra för emma idagJag blir så arg när jag ser bilderna på Tyskan.Hur kan man orsaka en sån sak att en komma på tanken. Max och saga finns med Emma det är jag äker på och är stolta över att dom fick henne som Mamma.
    Vecka 37 Loke eller Svea
  • Baba Screetch

Ja det måste vara fruktansvärt för dom, men hoppas verkligen dom känner våra stärkande/peppande tankar åt dom!

Jag följer åxå detta nu hela dagen, och hoppas verkligen det går bra för Emma idag!!!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Emmajohanna

Lyssnade på sos-samtalet och jag gråter så !!! Gråter med dig Emma och din familj.
    Tänker på dig och hoppas att det går bra idag.
    Max & Saga finns med dig, vart du än går.
    Och det där monster ska slängas in i en håla och ruttna bort. Fast det är för milt eg....

Varma kramar till dig Emma

Svar på tråden Mina två änglar