• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

namera skrev 2008-12-05 14:15:07 följande:

Men usch! Hade jag varit oskyldigt anklahad för mordet på två barn hade jag varit helt förstörd. Hon gör det ju inte lätt för sin advokat direkt. Låter som en synnerligen sjuk människa i mina öron.
    Verkar som hon försöker demonstrera att det här har inget med mig att göra, låt dem hållas typ. Ingen bra attityd och känns minst sagt oförskämt mot hela rättsprocessen. det är att bete sig på en treårings nivå. Men förhoppningsvis gör hon sig själv en otjänst så rätten förstår vad för typ de har att göra med.
  • faster

vilken "grillning" stackars Emma får genomgå denna dag!!
    Blir det uppehåll över helgen tro??
    tror hon skulle behöva all vila hon kan få efterdenna dag..

• Tina83

det värsta med tyskans beteende är att hon visar att " herregud, de där ungarna, spelar roll". typ.hon verkar inte fatta att hon faktiskt tagit TVÅ liv, och förstört många andras.
    jag tror ärligt inte hon fattar. hon är ju totalrubbad i huvudet. jag tror inte ens hon spelar, det kan bara inte va så att hon sitter där o ler sitt fula leende när mamman till de barn hon mördat sitter i samma rum. det kan jag bara inte få in. men man är väl naiv. hon tror väl att hennes märkliga sätt ska gå hem på nåt sätt.

just det att man inte får in i sitt fula huvud att det sitter en mamma därinne,en pappa, en sambo, farmor, farfar, mormor morfar m fl som hon har försört livet för

närm an inte har respekt för dessa stackars människor, måste man vara helt borta alltså. de anhöriga skulle ju känt det lättare om hon åtminstone visade att hon förstod att dessa barn betyde nånting!!

• Lingonflickan

Emma, lilla gumman. Åh, vad jag lider med dig. Jag vill bara att de ska komma tillbaka till dig och ge din vardag ljus igen. Följer rättegången och önskar jag kunde trösta dig. Jag önskar att det ska vara ett misstag, att barnen ligger på intensiven men läget stabilt på sin höjd, att de ska vara på bättringsvägen. Men mest av allt önskar jag att detta aldrig hade hänt.

• Mamma Lotta

Det hela är för grymt för att vara sant, trodde inte att en enda människa kunde vara så ond, men Tyskan är sannerligen ondskan personifierad, att totalt sakna brist på empati o sympati verkar för mig totalt främmande, hur kan man avskärma sig så från sina egna handlingar på något sjukt vis så rättfärdigar hon sig själv med att låtsas som detta inte rör henne, att hon inte har nåt med detta att göra men att ändå inte kunna visa någon form av medmänsklighet är så fruktansvärt jag finner inga ord!!!Denna onda människa förtjänar INGEN uppmärksamhet alls egentligen men man kan inte låta bli att chockas av en s.k människas brist på medmänsklighet..

Till Emma och din familj vill jag bara säga håll ut!!
    Var stolta och gå med huvudet högt och låt inte detta avskräde till kvinna få bryta ner er ni är så fina och goda människor att INGEN liten lus som tyskan ska få göra mer ont än hon redan gjort!

Jag tänker på er och tänder ljus för er alla!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Ia 70
    emmy840508  Vi sänder dig solsken, kraft o mod i denna jobbiga tid!
    Du är så otroligt stark! Kram!

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • catherine

Jag lider så med er att ni ska behöva gå igenom det här en gång till bara för att den där sk människan vill det...Jag kan och vill inte höra SOS samtalet, tycker det är nog jobbigt att följa förhöret i tidningarna..Förlåt mig,men så är det..Omänskligt att ni ska behöva gå igenom detta, omänskligt alltihopa, finns inga ord som räcker för att kunna trösta..Mina tankar finns hos er hela tiden och varje kväll tänds det två ljus hemma hos oss..Ni är inte ensamma! Kram

Svar på tråden Mina två änglar