• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Baba Screetch

Läste på länken nu, om det du hörde om Max.

Fy vad jag gråter nu

Starka Emma, vi finns här för dig!!!!

Du får gärna komma till småland åxå för här väntar så många kramar till dig

Ger dig all styrka inför ditt uppdrag idag!!!!

Kraaaaaaam

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Lingonflickan

Tina83 skrev 2008-12-05 10:05:11 följande:

känner mig som världes sämsta nu...jag har varit gnällig hela morgonen för att mina äldsta som vaknade 04.15 och inte kunde somna om. gick in till mig 5 ggr innan jag valde att gå upp halv 6. men varför gnälla?... när man kommer in här inser man hur löjlig man är. att man aldrig lär sig uppskatta det man har! *piskar mig själv*många kramar till Emma
    Då är vi två. Varit vaken stora delar av natten så tålamodet var inte vad det borde varit idag innan dagis. Nu skäms jag så fruktansvärt.

Har tänt massor av lus i alla former här idag. + en lykta utanför huset. Vill manifestera mitt stöd för Emma och hennes familj.
  • JohannaMatt
    Och mamma fanns där och finns där fortfarande för dig Max! och för Saga.

Er starka mamma gör allt för att ni ska få upprättelse och för att göra denna värld lite mer rättvis igen.

Igår var min förtvivlan bara så stor, men nu när jag hört Emmas ord om att Max bara ville kolla att mamma var där, så känns det inte lika tungt. Men jag undrar, om det känns som om jag ska gå sönder av det här, hur känns det då för er???
    Mamsie skrev 2008-12-05 09:31:43 följande:
    Men... Ååååh. Nu har ni någonting konkret efter Max. Hans sista ord... när han ville känna att mamma finns där med honom i det svåra. www.expressen.se/Nyheter/1.1392793/jag-horde-... "Tankarna gick runt, hade han ont? Men när jag tänkte tillbaka på vad jag hört, så visste jag att Max bara sade mamma för att kolla så att jag var där. Det var inget rop på hjälp, det var inget jämrande. Utan bara en undran "mamma är du där?""Emma, du starka vackra kvinna och mamma.*kramar om*
    Alla mina tankar och all min styrka går till er idag. Kram//Johanna
    Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • bedasplace

.......Emmas vittnesmål kommer att tas mera hänsyn till denna gången mot för förra.....och tack o lov för det......

• Lingonflickan

Från Expressen:
    " Det mörka håret hänger glanslöst i lugg och två långa gardiner längs ansiktet.
    Just den frisyren beskrev Max och Sagas mamma Emma Jangestig för polisen den 22 april när hon förhördes på Västerås lasarett. Då hade hon aldrig träffat Christine Schürrer eller sett henne på bild."
    www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.1392796/britta-svensson-schurrers-forsvar-ar-svagare-an-jag-vantat-mig

• JohannaMatt
    Jeanette69 skrev 2008-12-05 09:58:31 följande:
    Var tvungen att kolla på Kalla Fakta för att höra samtalet igen och ja, man hör Max säga "mamma"... Så sorgligt! Tårarna rinner och jag sitter på jobbet.Emma; stora kramen till dig idag!
    Lyssnade på det igår...det var väldigt svårt att höra vem det var som sa det, men man hörde ju "mamma". Jag har tidigare trott att det var Emma man hörde. Försöker att hålla i tankarna det som Emma sagt att han ville kolla att mamma var där.
  • missbjork
    SofiaOlava skrev 2008-12-05 09:54:36 följande:
    Saxat från aftonbladet:"09.29 Christine Schürrer har hörlurar i öronen och fortsätter att läsa i sina papper medan Emma Jangestig berättar om den 17 mars."Äckliga människa....................... (ursäkta språket)
    Håller med dej vidriga människa hur kan man göra en sån sak.Stackars Emma uch tänker verkligen på henne
    Vecka 37 Loke eller Svea
  • Tina83

nu har jag lyssnat på larmsamtalet, men jag hör inte "mamma". men däremot hörs ju någon i bakrgrunden flera ggr, är det Emma?

den här tyskan, hon ser ju så oskyldig ut. hon måste vara totalt ur balans för att kunna göra detta. snacka om egoistisk. att bara tänka på hämnd eller vad det nu var. att ens kunna tänka tanken att skada ett barn, kräver ganska mycket. vi "normala" mår ju illa bara av tanken, och jag har själv svårt att hålla tillbaka tårarna när jag tänker på vad barnen tänkte på.
    det är väl alltid så när dödsfall inträffar, att man underar vad offret tänkte i sistan stund?

Svar på tråden Mina två änglar