• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • missbjork

Läste precis på aftonbladet att Tyskan återigen har skrattat under rättegången när hon läste sina dagboks anteckningar.Hur kan man sitta och vara åtalad för mord på 2 små barn och mordförsök på deras mamma Och sitta och skratta det bevisar ju bara vilken Psykiskt störd männíska hon är. Återigen Emma du är en Modig Tjej och har nog blivit mångas stora förebild.

Vecka 37 Loke eller Svea
  • Triss i Damer

Åh herregud så fruktansvärt ledsen jag blev när jag lyssnade på sos samtalet. Tårarna rinner fortfarande. Jag känner mig så otroligt tagen och detta har påverkat mig djupt.
    Jag har aldrig tagit mina barn för given, alrig någonsin men detta får en verkligen att krama om dem en extra gång innan läggdags. Allt känns så orättvist. Jag är så ledsen
    Ni finns i mina tankar, speciellt en dag som denna.
    Många varma kramar/ Theres med familj

• Fru Brastad

Har hört på larmsamtalet....Tårarna bara rinner,helt ofattbart att detta har hänt.
    Emma...Om man ändå kunde ändra detta så att du skulle få tillbaka dina små....
    Vi här finns med dig och tänker på dig
    Tänder ljus för FLs små änglar...Saga och Max.

• Lingonflickan

Jag kan knappt skriva nu, har också hört, tyckte mig höra "mamma" jag också så nu har jag insett att jag får jobba igen i helgen eller nåt. Det går inte fokusera idag.

• Fru Brastad

Jag håller med dig... Hoppas hon får vad hon förtjänar...

missbjork skrev 2008-12-05 11:47:23 följande:
    Läste precis på aftonbladet att Tyskan återigen har skrattat under rättegången när hon läste sina dagboks anteckningar.Hur kan man sitta och vara åtalad för mord på 2 små barn och mordförsök på deras mamma Och sitta och skratta det bevisar ju bara vilken Psykiskt störd männíska hon är. Återigen Emma du är en Modig Tjej och har nog blivit mångas stora förebild.
  • JohannaMatt

Att man får göra så..sitta med hörlurar i och inte lyssna. Hon borde bli dömd för domstolstrots, eller så borde de avbryta och låta domen från tingsrätten gälla. Det är ju hon som överklagat o så sitter hon bara där och skrattar, läser och har hörlurar i öronen...Det är helt obegripligt. Men jag antar att det är en fasad som hon försöker ha för att man ska tro att hon är oberörd o stark. Ingen är oberörd av detta. Även om hon saknar all empati så borde hon ju bry sig om att hon kommer få sitta inspärrad på livstid.

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Pärlan84

Ville bara titta in och säga att jag tänker på er!
    Kram

• missbjork
    JohannaMatt skrev 2008-12-05 12:28:54 följande:
    Att man får göra så..sitta med hörlurar i och inte lyssna. Hon borde bli dömd för domstolstrots, eller så borde de avbryta och låta domen från tingsrätten gälla. Det är ju hon som överklagat o så sitter hon bara där och skrattar, läser och har hörlurar i öronen...Det är helt obegripligt. Men jag antar att det är en fasad som hon försöker ha för att man ska tro att hon är oberörd o stark. Ingen är oberörd av detta. Även om hon saknar all empati så borde hon ju bry sig om att hon kommer få sitta inspärrad på livstid.
    Men hon verkar väl tro att hon ska bli friad som hon beteer sig? Nej jag vet Inte men kan inte förstå om man överklagar borde ju en sund´person göra allt för att man ska bli trodd? Nu är ju såklart inte fallet att hon är oskyldig.Och Hon är ju allt annat en sund!! Lyssnade precis på Sos samtalet fruktansvärt.När man hör lilla Max.
    Vecka 37 Loke eller Svea
  • Audrey Will

Tanker ocksa otroligt mycket pa er alla idag.. *Stora varma kramar*

Svar på tråden Mina två änglar