Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Hej igen allihopa! det blev inte soffan hela dagen som jag trott. Sambon drog iväg mig på en konsert här i stadens medborgarhus. Det var ganska mysigt, men blandade känslor, jag har en riktigt dålig dag idag. Så det var lite jobbigt att träffa massa folk. Men mysigt att sitta och lyssna på musiken. Hela jag e nedstämmd idag, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag saknar mina barn så mycket... de fattas mig verkligen. Känslorna hittade fram på ett annat sätt idag än vad de gjort förut och det gör väldigt ont... 

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-16 18:35:03 följande:
    hej Emma!!Härligt o se att du haft det mysigt med din/a fam o vänner1Nu tycker du kanske jag är knäpp men ja e barnvagnstokig o då jag satt i tittade på vagnar på blocket kom jag o tänka på....undrar vad Emma hade för vagn7ar till Saga o max.Självklart behöver du ej svara.Var bar en fundering jaf fick...(som du ser finns ni med mej hela tiden...hiihih..)Kram på dej.
    Villken fin tanke och fråga! Jag e dock inte lika intresserad av barnvagnar. Där för fick barnens pappa välja när lilla Max skulle komma till värden. Vi hadde ett sparkapital just då. Så pengar var inga problem. Det blev en spliterny "emmajunga duo edge combi" tror jag den hette el nåt. En svartmetallic, vi visste inte då vad det skulle bli för kön.
    Den har även Saga använt. Men eftersom Max var två är när Saga kom så fixade mina föräldrar en dubbelvagn när vi låg på sjukhuset, också en emmaljuga, den var begagnad, men väldigt fin och bra, det var ställbart handtag på den. så jag som e så kort kunde ställa den efter min längd. Man kunnde även lägga ett barn och låta det andra sitta upp med hjälp av ryggstöden. Så jag lade in en extra lift i den till lilla lilla Saga i början.
    När Togge kom in i bilden så fixade han en till liten sulky. Max ville inte åka vagn längre och vi ville ha en lätt vagn att ta med när vi skulle åka bil tex. Den sulkyn finns på många bilder där huset fotograferats i media. Den står utanför huset till vänster om dörren. 
  • emmy840508
    Ellan 76 skrev 2008-11-16 19:12:08 följande:
    Emma en fråga: Du behöver givetvis inte svara om du inte vill. Funderade på ikväll när jag körde bil. Hade tyskan med sig några anhöriga eller vänner i rätten? Tänker på er och imorgon kommer det brinna 2 ljus här i fönstret. Samma ljus som brann när det hemska precis hade hänt. Många varma kramar till dig.
    Tyskan hadde ingen där vad vi har hört något om. Några av hennes vänner kom till rätten och vittnade. Det var en av vännerna som gick fram till henne och ville ge henne en kram. Men vakterna stoppade henne. Tydligen var det en vän som lyckades ta sig förbi, o han hann visa sin vänskap i form av e kram.
  • emmy840508
    Pyret1982 skrev 2008-11-16 19:29:06 följande:
    Hej Emma!Jag har läst din tråd i evigheter och velat säga något, men jag vet inte vad. Jag gråter ofta över det som hände dig och dina små. Det är så ofattbart!Jag har själv två barn, en flicka och en pojke och det skulle lika gärna kunnat vara jag. Jag heter till och med Emma... Jag har sett dig på TV flera gånger och du verkar vara en underbar person. Stark, vacker, klok, omtänksam. Du är en av dem jag beundrar mest i hela världen. Sättet du hanterat hela situationen på är otroligt. Du gick rakryggad genom en hemsk rättegång, öga mot öga med den person som tog dina finaste ifrån dig. Du har en enorm livsgnista, det riktigt lyser om dig. Jag förstår inte hur du gör. Det som hänt er gör ont i hela min kropp och tårarna jag gråtit skulle kunna fylla ett halvt hav... Det är en stor sorg, trots att jag aldrig träffat varken dig eller barnen..Allt kan sammanfattas som ett stort "Varför?"Något jag måste fråga som känns viktigt är om det är okej att gå till graven med en blomma? Vi bor inte i Arboga, men vi åker förbi när vi ska till Sthlm. Det skulle kännas väldigt fint och viktigt att få göra det...Stor kram.
    Hej på dig goda människa! Tack för dina enormt fina ord. Jag blir alldeles rörd! Jag kommer tänka på dess ord nästa gång jag tvingas sitta i samma rum som henne.Då kommer jag klara det lika bra då med.

Självklart e det okej att åka förbi graven om ni ska förbi här! Tack för att du vill se till de små tillsammans med mig.
    Vill du ha vägbeskrivning till kyrkogåren så säg till så hjälper jag gärna till. Hittar du kyrkogården (villket är den enda här nere på stan) så gå mot minneslunden så ligger graven snett bakom till vänster.
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-11-16 19:42:42 följande:
    Svar på inlägg 2378:Hade det varit någon jag kände som hade gjort något sådant så skulle jag skämts för att jag någonsin varit vän med den "människan" Jag hade aldrig velat se henne igen!
    mmmm, du har rätt så har jag också tänkt.... Men tänk dig att dina bästa vän blir anklagad för att gjort något sådant... och att hon nekar....
    Hur hadde man kännt då som vän?
    Jag vet ju att hon gjort detta..... men, hennes vänner var ju inte där...
    När ska man sluta älska sin vän?
  • emmy840508
    Mamasnest skrev 2008-11-16 19:58:42 följande:
    Hur har det gått med bilderna på The Pirate Bay? Behöver jag säga att jag bojkottar dem efter det här?! Skandal säger jag bara...
    Jag har anmält det.... anmälan är under utredning, mer får jag inte säga. men det händer NÅGONTING iaf.... Jag upprepar det du sa... det e skandal att man kan göra något sådant...
  • emmy840508
    Blondie 68 skrev 2008-11-16 20:11:50 följande:
    Heej !!!!Hittade den här sidan precis... Snacka om att jag blev förvånad.... Tror jag glodde på kortet av dej i över 1 minut. F,låt mej..  Hur står det till ????Jag säger som vissa av dom andra att det finns inte ord för denna handling. Så otroligt meningslöst våld... Ursäkta mej , men jag blir så oootroligt för.b... d på detta.Har du fått proffesinell ( urs. stavingen) hjälp ???? Hur gör du för att kunna fungerar i vardagens sysslor ????Måste bara säga att du verkar så stark.....Många kramizzzzar Laila
    Hej
    Ja jag har proffesionell hjälp... men också en underbar familj. Hur man klarar vardagens sysslor. Ja, man bara gör det, för att man måste. Men också för att jag vill, jag vill leva vidare och då tänker jag göra det.
    Om du vill veta mer ingående hur jag mår och vad jag gör os så läs i bloggen där jag samlat alla dessa inlägg. www.maxosaga.blogg.se
  • emmy840508
    Mamasnest skrev 2008-11-16 20:19:06 följande:
    Finns det något mer vi andra här ute kan göra?
    ååå, tack för att du frågar. Jag vet faktist inte... men jag lovar att jag säger till om jag får fram något ni kan hjälpa till med, tack för att ni vill.
  • emmy840508
    Fragile Angel skrev 2008-11-16 21:42:07 följande:
    Emma, efter mycket tvekande så gör jag nu vad min dotter önskar. Hon ville att du skulle se en bild av henne, och kanske, som hon sa "le mellan tårarna". Och så låter hon hälsa att hon när hon nu släpper upp ballonger i luften så kommer hon att skicka en extra, och den är till Max och Saga, dom andra är till hennes farmor, farfar, faster och sin gudmors lilla Theo (som nyligen avled i mammans mage, 7 dagar innan BF)...
    ååå, vad otroligt fint av henne. Tacka henne o säg att jag idag log mellan tårarna när jag sdåg bilden. Otroligt fin och sade mycket utan ord
  • emmy840508
    Tibertius skrev 2008-11-16 21:53:11 följande:
    Hej Emma,Så jobbigt för dig med dina dåliga dagar.. Önskar som vanligt att man kunde ta lite av din smärta. I morgon skall jag tända extra ljus för dina små änglar!Kramar
    men ni tar en del av min smärta.... ni är helt underbara... nu tar lite av den genom att finnas här tillsammans med mig. TACK!
Svar på tråden Mina två änglar