faster skrev 2008-11-16 18:35:03 följande:
hej Emma!!Härligt o se att du haft det mysigt med din/a fam o vänner1Nu tycker du kanske jag är knäpp men ja e barnvagnstokig o då jag satt i tittade på vagnar på blocket kom jag o tänka på....undrar vad Emma hade för vagn7ar till Saga o
max.Självklart behöver du ej svara.Var bar en fundering jaf fick...(som du ser finns ni med mej hela tiden...hiihih..)Kram på dej.
Villken fin tanke och fråga! Jag e dock inte lika intresserad av barnvagnar. Där för fick barnens pappa välja när lilla Max skulle komma till värden. Vi hadde ett sparkapital just då. Så pengar var inga problem. Det blev en spliterny "emmajunga duo edge combi" tror jag den hette el nåt. En svartmetallic, vi visste inte då vad det skulle bli för kön.
Den har även Saga använt. Men eftersom Max var två är när Saga kom så fixade mina föräldrar en dubbelvagn när vi låg på sjukhuset, också en emmaljuga, den var begagnad, men väldigt fin och bra, det var ställbart handtag på den. så jag som e så kort kunde ställa den efter min längd. Man kunnde även lägga ett barn och låta det andra sitta upp med hjälp av ryggstöden. Så jag lade in en extra lift i den till lilla lilla Saga i början.
När Togge kom in i bilden så fixade han en till liten sulky. Max ville inte åka vagn längre och vi ville ha en lätt vagn att ta med när vi skulle åka bil tex. Den sulkyn finns på många bilder där huset fotograferats i media. Den står utanför huset till vänster om dörren.