Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

sweedy skrev 2008-11-20 18:37:57 följande:
    Något OT, men jag hoppas ni förlåter mig, för jag har känslan av att någon i tråden vet svartet på frågan. Något som jag låg och grubblade på igår, på tal om insamlingar. Om man startar en insamling via någon av de vanliga stödorganisationerna, som till exempel Röda Korset eller Rädda Barnen, som då är dedikerade till en viss persons minne eller ändamål. Får man då veta hur mycket som samlats in? Har man då något att säga till om vart pengarna går till? Det skulle ju vara väldigt betydelsefullt för en anhörig, eller skulle vara för mig i alla fall, om man liksom visste att det går till ett visst barnhem, skola, eller vad det nu kan vara.
    Insamlingen som vi startat går till HPN föreningen och till Rädda barnen.
    Vi får veta hur mycket pengar det kommit in, men mer än så får och vill vi inte styra. Vi vill inte att det ska bli spekulationer om vart pengarna IGENTLIGEN går. De går raka vägen till de två föreningarna. mer än så vet vi tyvärr inte.
    HPN föreningen är en liten förening, så insamlingen har vart en stor hjälp för dem. Det kändes otroligt skönt att kunna hjälpa människor som vart i våran egen sitts i Max och Sagas minne.
    Rädda barnen har skrivit till oss vad de gör med hjälpen som kommer in. Ett allmänt brev som kommer till många antar jag, så det var inte personligt på något vis. Men det var skönt att se att pengarna kommer till användning.
  • emmy840508
    sweedy skrev 2008-11-20 19:05:53 följande:
    Är det ok om vi samlar namn för dig och din sambo? Vill du lägga in en länk i TS, så hittar alla den som vill?Jag kan starta en tråd om ni vill.
    jag lägger gärna in en länk, säg bara till. det är helt okej.
  • emmy840508
    saj74 skrev 2008-11-20 19:31:30 följande:
    Hej skrev ett inlägg tidigare i dag, men nått hände de blev inte hela. Ja skulle såå gärna få tag i sången som sjöngs på minnes stunden för barnen. Finns den o köpa? Läste på luttens sida att den skulle komma. Finns här o tänker på dej varje dag. Du e en otroligt stark o underbar människa. Önskar de fanns fler som du
    Minnessången för barnen ska komma ut på skiva. Men än har det inte hänt nåt. Min vän som skrev den har fullt upp med skola osv. Jag ska prata med henne så fort som möjligt. Jag hoppas också att den kommer ut snart så man får tillgång till den.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-20 21:12:05 följande:
    Sweedy-Oj, men vi kan väl fixa nåt privat. Inboxa till varann? Utse en person dit vi inboxar och så får den personen fixa till en lista? Eller e det oxå förbjudet?Emma, med eller utan lista så hoppas jag du och resten av familjen vet att vi står bakom er till 100%. Vi tänker inte låta er drabbas av mer orättvisor nu.
    Ni ska alla ha ett ENORMT tack för att ni ville göra något.
    Jag kommer bära med mig er alla i hjärtat in i rättsalen.... Jag ska sätta något på Max spindelmannen som gör att jag tänker på er varje gång jag tittar på honom. En toffs som saga kanske, ett hårspänne... hmmm, något annat ni önskar? Vi fixar detta iaf... som sagt tanken är det viktigaste.
  • emmy840508

Jag har setat ochs försökt ladda upp bilder här på familjeliv, men det vill inte riktigt som jag vill. Men det är påväg fler bilder... Jag ska göra det så fort jag får ork och tid, säger till när det e klart. Nu ska jag sova. Det är mer förberedelser imorgon. Jag kommer säkerligen har svårt att komma ut här på nägra dagar. men jag kommer ALDRIG låta bli att uppdatera er så fort jag har tillfälle! Ta hand om er alla.... och era familjer!!!

• emmy840508

Jag har inte hunnit läsa igenom det jag missat i tråden alls. Jag ska göra så fort jag får tid. Men jag har lagt in två nya bilder i mitt galleri nu. Ett på barnens grav och ett på barnen tillsammans från förra sommaren.

• emmy840508
    Vitulina skrev 2008-11-21 08:38:20 följande:
    Hej Emma,Tänker på er dagligen, i så många olika situationer. Varje gång jag tänder ett ljus finns Max och Saga i mina tankar. Så även om ljusen inte tänds sepcifikt för dem så har de en del av alla ljus jag tänder. Och jag är IKEAs största kund på ljus, jag lovar.Med risk för att detta blir rörigt, så håll i dig.Sitter och gör ett hjärta av plastpärlor till min bästa kompis som ett minne av hennes möhippa och kom på en sak. Det har ju diskuterats i tråden om insamling av olika slag som man visst inte får göra, vilket är synd men jag kan förstå. Men eftersom vi alla här vill att du ska ha en symbol från oss att hämta styrka ifrån har jag en idé: Ett hjärta av plastpärlor med FL i mitten (för familjeliv). Det är inte dyrt att göra och om du vill kan du göra det själv. Annars har jag mer än nog med pärlor för att göra ett från oss och skicka.Detta NATURLIGTVIS BARA om du och övriga tycker att det är en bra idé.Jag är bara en av många som vill göra något för att lätta din börda. Om jag kunde skulle jag bära den en bit för dig.Varma kramarAnna
    åååå, vad otroligt fint av dig! Tack för ditt fina inlägg! Att få bära med sig en symbol med FL i mitten skulle vara guld värt. Jag skulle vara enormt tacksam om du hadde tid och ork att göra ett sådant. Då får den sitta runt spindelmannens hals med ett snöre.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-21 10:26:43 följande:
    Jag hade önskat att vi alla kunde sluta upp bakom Jangestigs och stötta dem på plats. Nu får vi göra det i tanke och hjärta istället. Undrar hur nära det är (svara inte, Emma!, bara en fundering) men det känns som att det börjar komma riktigt nära. Hoppas att de är mer professionella denna gången (då menar jag nämndemännen o dem) så att det inte blir nåt tjafs om ogiltlig rättegång o dyl..Och så att straffet skärps ytterligare (om det går) Dubbel livstid borde det vara, då det var två liv hon tog...Och så ytterligare en livstid för mordförsök...den svenska lagstiftningen är alldeles för snäll. Mot monster som aldrig borde få se friheten igen.Jag tänkte att när Hovrätten börjar, så kan vi alla ta bilder på våra ljus och lägga som presentationsbilder..så hela FL pryds av ljusen som brinner för barnen..Vad tror ni?Kram till Emma, hela er familj och alla andra engagerade här inne.
    ååå, villken otroligt fin tanke! Jag blir alldeles varm i hela kroppen. Jag får tanken att just såhär är det ju ett sammhälle ska fungera, när någon råkar illa ut så står resten av befolkningen bakom och håller om ryggen i nöd och i lust. Trots att jag tänker såhär så tar jag inget för givet. jag blir fortfarande lika berörd varje gång någon visar sin omtanke. Jag kommer efter detta bli en mycket bättre människa själv. Jag känner redan att jag vill hjälpa människor i nöd på olika sätt. Jag vill finnas där, precsi som ni har funnits för mig.
    Nu är det ingen hemlighet längre. De har släppt datum i pressen, rättegången sätter igång den 4:e december i västerås. Vi kommer vara klara den 22:a. Jag vet ej när vi får ett domslut. Om det blir före el efter jul o nyår.
    Den 5:e ska jag höras, det e bara 12 dagar kvar...
  • emmy840508
    månälva skrev 2008-11-21 18:30:19 följande:
    Förlåt Emma , men jag lånar tråden en luren stund.Bästa FL medlemmar. Jag håller nu på att få ett större frispel! Har tagit kort på ljus här hemma, lagt in i datorn MEN får inte in det i mín pres. Trycker som det står på bläddra, väljer kort, trycker på spara och texten med kortets "namn" försvinner. Nu har jag suttit med det här i över en timma och jag håller på att gå i taket! Det retligaste är att jag har haft personliga kort innan så jag vet inte varför det inne går nu. Vill så gärna ha ljus i pres. VAD gör jag för fel?
    Jag har ocksåp haft exakt samma problem med att ladda upp bilder, dock i mitt galleri. Jag har också haft problem med att skicka iväg mail, all text försvinner och sen finns det inget annat att göra än att skriva om det, likadantr här i tråden. Så det kanske är något tillfälligt problem. Jag e inte alls duktig på det här med datorer så jag hoppas någon annan har möjliget att svara på vad det är som e fel.
    Förreten! låna tråden hur mycket du vill, jag tar abslout inte illa upp.
  • emmy840508
    Ztampe skrev 2008-11-21 23:36:15 följande:
    Det är det inte tycker jag.Emma:Jag hoppas du inte misstycker men jag har lagt in bilden med Max och Sagas ljus i min blogg och skrivit lite om varför jag gjort det.Hoppas det är ok annars får du säga till så tar jag bort det.Kram.
    Det är helt okej, tack för att du ville göra det.
Svar på tråden Mina två änglar