Mina två änglar
sweedy skrev 2008-11-20 18:37:57 följande:
Något OT, men jag hoppas ni förlåter mig, för jag har känslan av att någon i tråden vet svartet på frågan. Något som jag låg och grubblade på igår, på tal om insamlingar. Om man startar en insamling via någon av de vanliga stödorganisationerna, som till exempel Röda Korset eller Rädda Barnen, som då är dedikerade till en viss persons minne eller ändamål. Får man då veta hur mycket som samlats in? Har man då något att säga till om vart pengarna går till? Det skulle ju vara väldigt betydelsefullt för en anhörig, eller skulle vara för mig i alla fall, om man liksom visste att det går till ett visst barnhem, skola, eller vad det nu kan vara.Vi får veta hur mycket pengar det kommit in, men mer än så får och vill vi inte styra. Vi vill inte att det ska bli spekulationer om vart pengarna IGENTLIGEN går. De går raka vägen till de två föreningarna. mer än så vet vi tyvärr inte.
HPN föreningen är en liten förening, så insamlingen har vart en stor hjälp för dem. Det kändes otroligt skönt att kunna hjälpa människor som vart i våran egen sitts i Max och Sagas minne.
Rädda barnen har skrivit till oss vad de gör med hjälpen som kommer in. Ett allmänt brev som kommer till många antar jag, så det var inte personligt på något vis. Men det var skönt att se att pengarna kommer till användning.