Inlägg från: SandraS |Visa alla inlägg
  • SandraS

Läste precis om domen, vad skönt att det blev livstid!!!

Hur mår du i dag Emma, har det varit mycket känslor?
    Jag antar att du både känner dig lättad och utmattad, måste varit mycket känslor inför den här dagen?
    Kunde du sova något i natt?

Många kramar till dig!!!!

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 17:28:03 följande:
    Hej allihoppa, jag har inte hunnit läsa igenom tråden än. jag har inte setat vad en dator på flera dagar. Men jag kännde att jag måste skriva lite innan jag sätter mig o går igenom allt fint ni skrivit här. Domen kom i tisdags, det var enormt skönt. Livstids fängelse och utvisning. Max och Saga fick upprättelse... Vi var på tingsrätten, jag klarade inte av tanken att sitta hemma och vänta på att någon skulle ringa. Jag mina föräldrar och min ena syster åkte iväg. Det var ett enormt mediauppdåd, men det gjorde mig inget, för då fick jag prata om det igen o igen. När allt var klart gick vi upp till mitt målsägande biträde och pratade lite. Sen rörde vi oss hemmåt. På vägen hem ringde de från tv4 och ville ha med mig i morrgon soffan på onsdagen. Min sambo fyllde år igår, så vi kännde inte att det var någon bra ide. Då frågade de om jag kunnde komma samma kväll istället. Så skulle de banda det. Jag tackade ja och så åkte vi iväg till stockholm. Vi stannade på hotell över natten och gjorde lite utflykter på onsdagen när sambon fyllde år. Igår kom vi hem och hadde gäster på middag på fördelsedagen. Idag har jag vart till v-ås på hörselkontroll igen. Jag fick två altenativ, antingen hörapparat el operation. Jag har ännu inte valt. Benet i örat e förmodligen trasigt efter smällarna.På eftermiddagen har jag bakat bullar igen. Vi ska ha gäster både fredag o lördag.Sambon fick förresten en londonresa för att se på mamma mia i present. Ska bli jättespännande. och en upplevelse att vara i London och tänka på något annat nu när vi får chans att vila några veckor.
    Oj, du har verkligen haft fullt upp.
    Hoppas att det ordnar sig med hörseln.
    Åhh, Mamma mia i London, det är ni verkligen värda!!!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 19:33:32 följande:
    Nu har jag haft grannens dotter här inne en stund. Vi tittade på bolibompa och pratade lite. Hon var en av Max bästa kompisar. Vi pratade lite om Max o Saga, tittade på lite bilder o sen pratade om hennes liv, hon går i skolan o har TRE killar. Jag önskar så att jag hunnit få ha sådana samtal med mina barn....
    Åhh, Emma måste vara oehört jobbigt att veta att det är så mycket du inte hunnit med att uppleva med dina barn! Men det känns ändå som att du tog till vara på den tiden ni hade och att du hann uplleva så mycket ändå med dina barn, mer än vad många andra föräldrar hinner för att de är så upptagna med "sitt"

Tycker det är starkt av dig att orka ta dig till andra barn, fast det kanske är något som du behöver, något som starker dig?
    Känns som att du är en sådan person sm får mycket styrka av barn som finns runt om kring dig.
    Är det aldrig jobbigt att träffa barn som är jämngamla med Max och Saga?
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 21:57:31 följande:
    De hadde en liten "dam" sem hadde en dam i sig och en till o en till... jag vet inte vad de heter men saga tyckte det var fruktaksvärt kul att hon kunde köra med tanten nera på lekterapin och få henne att plocka damen i och ur sig själv hela tiden.
    Ja, vad heter dom, rysk nånting? Jag vet vad du menar

Vad kul att dom ville ha lite grejer, då vet du att dom kommer till ett ställe där många barn får glädje av dom.
  • SandraS

Anki 82 skrev 2008-10-16 22:03:00 följande:

Jag blir både ledsen (för barnen) och glad (över vilken människa du är och alla fina minnen du delar) när jag läser här varje dag och sen efetråt så uppskattar jag allt som finns i mitt liv så mycket mer! De små problemen man tror sig ha blir ganska meningslösa och man ser vad som är viktigt. Som sagt bland alla tusentals inlägg här så finns du i mina tankar varje dag och ingen kommer nånsin glömma dig och dina barn!
    Jag känner precis så också, bara att jag är så dålig på att formulera mig i skrift tyvärr
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 22:03:40 följande:
    Ja, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka runt o föreläsa. Om jag har något som folk vill lära sig av. Jag är glad om jag kan tillföra någonting.
    Emma bara så du vet, Du har redan tillfört så mycket till så många. Så tvivla aldrig på om du kan tillföra någonting!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 22:12:05 följande:
    Förra vecken var vi i magazinet där vi har alla våra saker. Jag rensade i barnens gosedjur. Jag fick fram Max stora krokodil som han älskade. Han hadde ofta med den till dagis och hadde när han vilade. Vi var ofta dåliga på att ta med den hem och då kom en av Max bästa kompisar på dagis ifatt oss och sa att vi glömt krokodilen. Hon var så klok o duktig och höll alltid reda på Max. Jag träffade hennes mamma häromdagen och frågade om det skulle vara någon ide att ge henne krokodilen. Hon har tagit det hemkt hårt att Max inte finns längre. Mamman tyckte det var en bra ide.Jag träffade dom på ett köpcentrum för yterligare någon dag sen och blyga lilla tjejen kom fram till mig och sa "jag vill ha den där, jag vill ha Max krokodil"Jag har tyvärr inte lätt för att släppa fram mina känslor bara sådär. Men när hon trottsade sig blyghet för Max skull så kom tårarna. Jag försökta dölja det så gott jag kunnde för att inte skrämma henne o sen satte jag mig ner och tackade henne för att hon ville ta hand om krokodilen åt Max. Hennes mamma berättade att hon ställer upp leksaker och gosedjur i sitt fönster vaje kväll ifall max skulle vilja komma o se dom.
    Jag förstår att tårarna kom, dom rinner som ett vattenfall här nu. Tänk vad den krokodilen kommer att betyda mycket för henne.

Du kanske ska berätta för henne att när solen och månen syns samtidigt så är det nog Max som säger hej!
  • SandraS

Emma när jag var ute nyss så tänkte jag på Max och Saga, jag tittade på månen och den lös så starkt, jag tänkte direkt att det är dom så får den att lysa så starkt.
    Jag tog kort på den men de blev inte så bra tyvärr.

Svar på tråden Mina två änglar