Inlägg från: sessa 84 |Visa alla inlägg
  • sessa 84

    Fler förstföderskor i Göteborg med BF i oktober?

    hej allihopa, nu har mina värkar dragit igång, ont ont ont kan jag ju säga, men nu vet jag att det snart är dax, 1 dag innan dom kör igång mig känns helt underbart. hoppas era knoddar kommer snart med. Uppdaterar er så fort jag kommit hem ska in runt 12.

  • sessa 84

    konstigt med dessa värkar, hade regelbundna i 3h med ca 6min mellanrum sen försvann dom bara, men jag blir ju igångsatt i morgon bitti kl 8 i vilket fall som helst, får väl se hur natten blir.
    måste vila upp mig lite nu, men skriver när min bebis är ute

  • sessa 84
    La Linda skrev 2008-10-13 19:40:34 följande:
    det kan nog vara dax här nu =) =) =) på sambons födelsedag hinner vi hehedet är helt fullt på östra så det blir mölndal för mig om det sker idag...önska mig lycka till =) e nerövs nu!!
    lycka till, uppdatera oss , snart har du din knodd.
     Massor med styrkekramar
  • sessa 84
    charlie81 skrev 2008-10-15 16:12:15 följande:
    Puuh!!!9/10-08 kom han =) En liten Wilmer på 4245 ch 54 lång. Gick väldigt fort tre timmar fr att vattnet gick =)Åkte till mölndal och de var kanon! Så fall ngn inte bestämt sej kan jag varmt rekomendera dem =)Dessutom hade vi turen att pappan fick stanna kvar! Var skönt o slippa va kvar själv.Lycka till nu allihop! Det är utan tvekan det bästa som hänt!!!
    Grattis, hoppas allt gick bra. och hoppas att allt går bra hemma nu
    La Linda skrev 2008-10-15 18:43:16 följande:
    Nu är vi hemma med lille Leo =) den 14 oktober tittade han ut 2760 g, 49 cm söt =)Vi fick åka in till Mölndal eftersom det var fullt på östra, åh gud va bra är super nöjd med allt! pappan fick stanna också hihiBM på förlossningen hette Lena och va underbar! samt sjuksköterskan Camilla (tror jag..) jätte trevlig! personalen på BB va alla snälla... =)Grattis charlie81!!
    Grattis till dig med, vi födde på samma dag, jag födde oxå den 14 oktober, på Mölndal. kankse gick förbi varandra i korredoren då .

    Det blev en liten Alice på 2835g 49cm lång, allt gick jätte bra har precis kommit hem ville bara uppdatera er och gratta alla som har fått och hoppas på att ni andra får snart med så att fikan börjar närma sig
  • sessa 84
    La Linda skrev 2008-10-16 22:25:06 följande:
    sessa 84 skrev 2008-10-16 19:49:57 följande:GRATTIS!!va roligt =)vilken tid? vilken BM hade du? vilken BB våning låg du på? vi va på 208, imon ska vi på pku-testhoppas allt går bra där hemma, Kram
    Hon föddes 18:26, BM var Annette Bromert och undersköterska Susanne Pettersson. Vi låg på avd 209. Tog du någon bedövning av något slag? eller bara lustgas? Jag testade akupunktur det tyckte jag hjälpte för att få mig att slappna av då jag var väldigt spänd. Sen låg jag hög på lustgas och fick sterilakvaddar ajajaj, det gjorde så ont så jag höll på att hoppa ur sängen, men det hjälpte verkligen efteråt när kroppen började ge ut eget morfin.Men när lilla Alice väl var ute var det den underbaraste känslan jag någonsin har haft, den känslan kan man inte ens tänka sig som förstföderska. Behövde inte sy något, skönt det
    Hur gick det på Pku-testet? Hoppas allt såg bra ut, vi ska dit på måndag
    Måste säga att jag har en otrolig energi om jag jämför vad jag trodde att jag skulle ha, men sen har jag ju 2sjusovare här hemma nu med, både sambon och Alice sov till 12 idag, måste väcka henne för att hon ska ammas, inatt ammade jag henne först kl 3 sen vaknade jag kl 8 i morse och då låg hon fortfarande och sov, fick ammat henne sen sov hon vidare, nästan så att man blir orolig för att hon är så fruktansvärt lugn. Hur är lille Leo, är han vaken mycket? vaken natteitd/dagtid mest?

                                                                                                                                       

    Hoppas det går bra för er andra och att era förvärkar inte tar allt för kål på er, mina höll på till och från på nätterna 2 dagar innan speciellt så jag var helt "död" dagen hon föddes.

    Massor  med Styrkekramar från mig och Alice
  • sessa 84
    Orchide84 skrev 2008-10-16 20:10:27 följande:
    grattis sessa 84 till dottern.. måste vara underbart att få komma hem med knytet =) själv går man o väntar fortfarande.. ingen bebis på gång ännu...
    crocco skrev 2008-10-16 22:06:43 följande:
    Grattis sessa84
    Tack så mycket hoppas att det är eran tur snart med min tjej var ju trots allt BF 25/10 men kom 11dagar tidigare så det kan ju komma när som helst
  • sessa 84
    hildur h skrev 2008-10-18 15:00:44 följande:
    min bäb kom ut i räserfart 6 dagar före BF i torsdags. perfekt liten tjej. :D
    grattis till dottern
  • sessa 84
    La Linda skrev 2008-10-19 10:08:24 följande:
    sessa 84 skrev 2008-10-18 14:09:53 följande:[citat]Hon föddes 18:26, BM var Annette Bromert och undersköterska Susanne Pettersson. Vi låg på avd 209. Tog du någon bedövning av något slag? eller bara lustgas? Jag testade akupunktur det tyckte jag hjälpte för att få mig att slappna av då jag var väldigt spänd. Sen låg jag hög på lustgas och fick sterilakvaddar ajajaj, det gjorde så ont så jag höll på att hoppa ur sängen, men det hjälpte verkligen efteråt när kroppen började ge ut eget morfin.Men när lilla Alice väl var ute var det den underbaraste känslan jag någonsin har haft, den känslan kan man inte ens tänka sig som förstföderska. Behövde inte sy något, skönt det Hur gick det på Pku-testet? Hoppas allt såg bra ut, vi ska dit på måndag Måste säga att jag har en otrolig energi om jag jämför vad jag trodde att jag skulle ha, men sen har jag ju 2sjusovare här hemma nu med, både sambon och Alice sov till 12 idag, måste väcka henne för att hon ska ammas, inatt ammade jag henne först kl 3 sen vaknade jag kl 8 i morse och då låg hon fortfarande och sov, fick ammat henne sen sov hon vidare, nästan så att man blir orolig för att hon är så fruktansvärt lugn. Hur är lille Leo, är han vaken mycket? vaken natteitd/dagtid mesthihi va härligt, leo är en liten buse han vill äta lite å ofta lite tröttsamt hehe så man får inte mycket gjort här, sambon far runt å städar å lagar mat å byter blöjor hehe å jag får amma å pusta ut =) denna natten va han lite bråkig va vaken ända till kl 4... suck sen så ville han bara sommna hos mig så så fick det bli.. vart sover alice?? pku gick bra, dem hade redan stuckit han i den handen innan stackaren =( sen fick han gulsots testat men det gick åt rätt håll iaf, så vi slipper solning!jag hade också lustgas å kvaddlar väldigt nöjd med det, men som du säger brännde det nått enormt men hjälpte fort å bra! smärtan ändra helt riktning, så jag skulle nog tagit där bak med så hade det vart perfekt =) sprack inte heller men hade tre små bristningar som hon sydde snabbt å lätt så det skulle va behagligare att gå på toa å så det inte skulle skava, men det känndes ingenting som tur va =)har ni badat henne än?? vi har inte hunnit men snart så kanske idag! å jag har fått mjölkstockning, ajaj så leo får lite ämpigt att få ut ibland så blir han frustrerad.. men det rullar på bra ändå!hoppas det sätter fart för er andra här med nu, så ni får bekanta er med dem små!!!ta hand om er, vila å greja iordning hehekramar linda & leo
    okok jag hade bara kvaddar bak, efter det ville jag inte ta fram men idagsläget så hade jag nog tagit fram med.
    Dom tömde mig eftersom jag inte kunde kissa på pottan när dom alla var i rummet och det har gjort så ont efter det nä jag har kissdat, har alltid varit känslig för såna grejer men nu börjar det bli lättare.
    Ajaj gör det ont med mjölkstockning? Har hört att man ska massera bröstet samtidigt som som man ammar, man ska massera ner mot vårtan i mjuka rörelser.
    Alice tömmer 1,5 bröst nästan varje gång hon äter så jag tror hon kommer bli en riktig köttbulle sen hehe.
    hur har du återhämtat dig efter förlossningen annars?
    Jag åkte ju på karpaltunnelsyndrom i slutet av graviditeten och det har blivit värre nu efteråt så det blir väl en liten operation jobbigt när man inte kan känna huden på sin dotter ordentligt eftersom fingertopparna är helt borta.
  • sessa 84
    Tiiah skrev 2008-10-23 17:20:28 följande:
    Hallå!I fredags 17 oktober så föddes våran lilla Arwen, 51 cm lång och vägde 3965 g på Mölndals förlossning. Allt var frid och fröjd tills läkar undrsökningen på lördagen som visade att ena höften kunde tryckas ur led och att hon hade en infektion i kroppen. Så Arwen blev uppflyttad till neonatal och fick ligga i respirator och få antibiotika. Tack o lov så svarade hon snabbt på antibiotikan och fick till slut flytta ner till oss på BB igen, och igår fick vi äntligen komma hem, men vi måste fortfarande åka til neontal och få antibiotika två ggr/dag.Och igår var vi på Östra hos ortopeden och lillan fick en skena som sitter på hela kroppen under klderna för sin höft, som hon ska ha i 6 veckor, därefter får hon en lättare variant. Så nu måste vi till Östra varje fredag och bada henne tills det är dags för nästa skena, då kan vi bada henne själva.Så man kan ju lugnt säga att lillan fick en tuff start, men hon är en riktig kämpe som verkar återhämta sig snabbt...Grattis till er som fått! jag har inte hunnit läsa igenom tråden ännu, får bli när man får lite mer tid över
    Grattis till dottern
    Tråkigt det med höften men det kommer säkert gå bra, barn är ju små mirakel dom repar sig rätt fort och bra oftast

    Nu är ni inte många kvar som väntar på era små knoddar hoppas ni oxå får snart, så att vi kan ta en fika snart

    va ute och gick med vagnen för en stund sen på en slinga vi har här utanför precis, men gud va det blåste, blir så nojjig när det blåser på henne är nog lite fjompis men har hört att barn slutar att andas om man blåser på domFörvånad
  • sessa 84
    Orchide84 skrev 2008-10-27 18:51:23 följande:
    Hej allihopa!!! Som ni kanske märkt så har jag inte kunnat logga in på ett par dagar då vår lilla evelina ville komma till oss på sin kusins födelsedag!! den 25oktober 15:22 kom hon till oss, 3240 gram tung o 50 cm lång.. :) värkarna startade ju så klart när gubben min kommit hem från jobbet o vi hade suttit uppe en stund o gck o la oss halv två, men de var inte så farliga så jag tänkte de är säkert bara lite förvärkar.. men nejdå kl 3 satte de igång på riktigt med 3 min mellanrum... ringde till förlossningen o de sa åt mig o ta ett bad... gjorde det o kl 6 fick vi ringa in igen för det började verkligen göra ont... värkarna kom med 2½ min mellanrum o höll i sig i en minut.. vi fick komma in.. halv åtta var vi väl där åtta var jag öppen 4 cm.. gick in i ett bad igen.. 2½ tim senare var jag öppen 8cm,, fick lustgas o så actog det lite så de satte in värkstimulerande dropp, snart blev det dags o krystvärkarna kom lite tidigare o hon hade inte riktigt kommit enda ner... jag var väldigt trött o kunde inte riktigt ta i så mycket som jag ville o behövde för värkarna var så korta, mer dropp o så tillslut kom hon 15:22 för egen maskin, 3240gram o 50 cm lång är vår lilla evelina...dock har hon gått ner en del o jag ska kompensera amningen med lite ersättning tills mjölken runnit till ordentligt... jag hoppas det blir snart för man blir ju så orolig när hon inte får i sig så mycket som hon vill o behöver.. o stackars bröstvårtor...jag har inte updaterat mig i forumen ännu så till er som fått säger jag stort grattis till, o till er som väntar: Snart är era småttingar här när man minst anar så dyker de upp...=)ta hand om er, när jag fått in rutinerna lite kommer jag in o checkar av :)
    Grattis till lill tösen När mjölken väl rinner till så tar det aldrig stopp Själv sitter jag och känner mig som en läckande ko på arla, ammar från ena brösten så droppar det från andra och tvärtom.Har fått många garv av vad det kan spruta(kanske allmänt dålig humor). Hoppas det går bra annars och att Evelina låter er sova något på nätterna
  • sessa 84
    capula skrev 2008-10-30 12:37:55 följande:
    GRATTIS TILL ALLA ER SOM FÅTT SMÅTT I DAGARNA. Natten den 24/10 tittade min lilla prinsessa ut på mölndals sjukhus. Hon var 49 lång och vägde 3305. Guuuud vilken underbar känsla det är att äntligen ha det lilla livet i famnen. Tack den som uppfann hallonblads te, jag drack 3 koppar sen bar det iväg till sjukan:)
     GRATTIS hoppas att allt går bra för er där hemma nu:D

    karinlilla: Hoppas verkligen det är dax för dig nu Styrkekramar  från mig och Alice
  • sessa 84
    Domoni skrev 2008-10-31 19:37:26 följande:
    Då börjar vi kanske närma oss en fika snart!!!
    Ja för nu är det ju inte många kvar Ser verkligen fram emot fika nu rastlös som attans här hemma. Vart finns det ett såpass stort café som man kan få in 100 barnvagnar på hehe
  • sessa 84

    Denna tråden håller ju på att dö ut och inget direkt höjdar väder att gå ut i heller . hoppas det går bra för er alla

Svar på tråden Fler förstföderskor i Göteborg med BF i oktober?