• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Pynta

siamusen skrev 2008-12-11 19:32:27 följande:

Pynta skrev 2008-12-11 19:25:16 följande:
    Nej. Jag försökte med glass men han vill inte ha.
    Inte ens glass?! Hm...Ja då har han nog rejält ont. Hoppas att det inte är någon fara med tänderna.
  • Garageänkan

Nu tänker jag tammefan bli nude i duschen och sen sova... men i sängen

• Avstängd

Tänder tål mer än man tror. Stora tösen slog i sin framtand riktigt illa men den satt kvar. Däremot blev den lite grå i nyans. Nu är den lös så vi väntar med spänning på om den nya tanden blir vit.

Den lilla slog ut 1½ framtand. Hon har varit vårat tandlösa troll i 2 år. Den halva slipade dom till och behövde inte dra ut. Men båda barnen var grymt svullna ett par dagar och åt absolut inget första dagen.
    Dag 2 funkade nyponsoppa och glass bra, sen på 3e dagen åt dom som vanligt.

• siamusen

Womanizer skrev 2008-12-11 19:41:06 följande:

Tänder tål mer än man tror. Stora tösen slog i sin framtand riktigt illa men den satt kvar. Däremot blev den lite grå i nyans. Nu är den lös så vi väntar med spänning på om den nya tanden blir vit.Den lilla slog ut 1½ framtand. Hon har varit vårat tandlösa troll i 2 år. Den halva slipade dom till och behövde inte dra ut. Men båda barnen var grymt svullna ett par dagar och åt absolut inget första dagen. Dag 2 funkade nyponsoppa och glass bra, sen på 3e dagen åt dom som vanligt.
    Nu äter han kyckling Antar att de är slitstarka de sma tänderna för alla ungar drämmer vâl i förr eller senare, mer eller mindre.

Fragan är bara hur vi ska fa honom att ligga still hos tandlâkaren Men verkar det ok imorgon kanske vi inte behöver ga iofs.
  • Perry the Platypus
    siamusen skrev 2008-12-11 19:47:31 följande:
    Womanizer skrev 2008-12-11 19:41:06 följande: Nu äter han kyckling Antar att de är slitstarka de sma tänderna för alla ungar drämmer vâl i förr eller senare, mer eller mindre. Fragan är bara hur vi ska fa honom att ligga still hos tandlâkaren Men verkar det ok imorgon kanske vi inte behöver ga iofs.
    Han kanske kan få något milt lugnande? Nu är jag seriös alltså.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-12-11 19:48:23 följande:
    Han kanske kan få något milt lugnande? Nu är jag seriös alltså.
    Milt?
  • KarJac

Min äldste ramlade ner rätt på munnen härom veckan, blev svullet som fan, röntgade samma dag och efter två veckor igen för att vara säker på att tänderna inte skadade sig. Så röntga honom är nog en bra idé oavsett. Speciellt ur försäkringssynpunkt. Man sla alltid anmäla sådant till försäkringsbolaget eftersom det kan uppstå problem senare.
    Och ja, han får väl få lite knark om han inte kan sitta stilla. Nöden har ingen lag!

Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • Pynta

Womanizer skrev 2008-12-11 19:41:06 följande:
    Nu äter han kyckling Antar att de är slitstarka de sma tänderna för alla ungar drämmer vâl i förr eller senare, mer eller mindre. Fragan är bara hur vi ska fa honom att ligga still hos tandlâkaren Men verkar det ok imorgon kanske vi inte behöver ga iofs.
    Om han äter kyckling som ju är något han verkligen måste tugga, då tror jag inte att det är illa med tänderna. Han har nog bara fått sig en en redig smäll.
  • siamusen

Pynta skrev 2008-12-11 19:52:22 följande:

Om han äter kyckling som ju är något han verkligen måste tugga, då tror jag inte att det är illa med tänderna. Han har nog bara fått sig en en redig smäll.
    Ja, jag hoppas det. han bet sig ju i lâppen ocksa och jag tror flârpen under överlâppen gick av och sant lär ju ocksa göra ont.
Svar på tråden dårt asöires setuG