• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • gutegirl

Skit i löven! Hyvla bara på den.

Suri skrev 2009-01-02 14:16:53 följande:
    Nuuu vet jag! Grädde på pinocciotårtan och choklad löv på. Eller, är det svårt att göra löv av choklad? Det är det va? Ser framför mig ett stökigt kladdigt kök med choklad överallt och två fula löv som slutprodukt
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Suri
    o GUTEGIRL o skrev 2009-01-02 14:17:58 följande:
    eller svårt är det inte att göra löv, men det tar tid.
    Aaa, då är det svårt tror jag.

Jag är rätt pysslig. Skulle kunna göra löv av marsipan, men det kanske blir fult? Med marsipan på grädde alltså?

(att jag tänker göra löv är för att vi ska dekorera borden med murgröna som vi plockade på Gotland, tänkte att det kunde ju vara lite "tema")
  • Suri
    KarJac skrev 2009-01-02 14:15:40 följande:
    Äh, man måste väl inte kludda dit namn och grejer. Det räcker väl att han har en snopp!
    Det räcker, jag håller med!
    Kanske jag ska låta honom vara naken istället?
  • gutegirl

Nej, du kan ju göra marsipanlöv och ha dem på sidorna heller nåt.

Suri skrev 2009-01-02 14:20:26 följande:
    Aaa, då är det svårt tror jag. Jag är rätt pysslig. Skulle kunna göra löv av marsipan, men det kanske blir fult? Med marsipan på grädde alltså? (att jag tänker göra löv är för att vi ska dekorera borden med murgröna som vi plockade på Gotland, tänkte att det kunde ju vara lite "tema")
  • gutegirl

Ja, det kan man också göra, bara de inte är giftiga.

Suri skrev 2009-01-02 14:26:28 följande:
    Eller så dekorerar jag med riktiga löv? Bara några stycken, i ett hörn.
  • gutegirl
    Suri skrev 2009-01-02 14:29:21 följande:
    googlade och de är inte giftiga. Tvättar dem först och sedan trycker jag dit dem. Fan vad enkelt. Och snyggt ju.
Svar på tråden dårt asöires setuG