Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia

dårt asöires setuG

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-24 13:16:01 följande:
    Visst ni att djur som slaktas fortfarande LEVER när de slaktas?? Visst är det grymt?

Ja det är lite grymt. Men i svensk "vanlig" slaktning blir djuren antingen bedövda eller sövda (t ex gasade) på något sätt innan slakten för att inte stressa dem.

Inom muslimsk och judisk traditionell slaktning så slaktas djuren "levande", i halalslaktning hänger man upp djuret med huvudet nedåt och skär av halsen så att blodet kan rinna och därigenom dör djuret.

Kan ju uppfattas som lite grymt kanske.

Bästa sättet är väl att jaga, ett välriktat skott i hjärtat eller hjärnan och djuret dör med en gång. Å andra sidan är det få jägare som är så pass bra skyttar...

• Fröken Sophia

Eeeeyyy idag har jag fan varit duktig, jah har jobbat från kl 13 ungefär tills nu

Fast nu är jag helt slut i huvudet ska gå och laga mat tror jag för att koppla av lite.

Imorgon är det på't igen som gäller.

Fina grejor från Ullared Kaoset. Min mamma har köpt två bodies på HM, så det är typ de kläder jag har.

OJ, nu kom vovven och gjorde sig påmind, ska gå och busa med honom innan matlagningen

• Fröken Sophia
    KarJac skrev 2008-10-25 18:17:36 följande:
    Måste du jobba igen under helgerna för att du slarvar med jobbet så på vardagar?
    *ler*

Skulle man ju kunna tro, men nej inte i just detta fallet. Har en ansökan som ska lämnas in på tisdag, senast onsdag och eftersom jag fick material från kunden först igår kväll så blir det helgarbete.

I gengäld ska dock tilläggas ska jag vara ledig på onsdag och fredag nästa vecka, så jag kvittar i princip bara tiden.
  • Fröken Sophia

*gnuggar på och jobbar*

Snart blöder fan ögonen på mig

• Fröken Sophia

*suckar djupt*

Och jag bara jobbar och jobbar.

Fast, förhoppningsvis leder det ju till ledighet onsdag och fredag

Hittade en jättesöt liten "säng" på enfant-terrible.se "Sleepyhead", men Surfer kommenterade genast att den var lik Sonics hundsäng. Och det är den. Så en sån ska jag köpa på IKEA för typ 100 spänn istället

• Fröken Sophia
    DCLXVI skrev 2008-10-28 10:17:32 följande:
    Bra, det är dumt att vara otrogen. *vet*
    *vet också*
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-28 13:48:53 följande:
    Du bara måste ligga med honom!!
    Jag bara måste få ligga med Surfer. Snart känner jag.
  • Fröken Sophia

Ikväll ska vi åka till Malmö och mina päränts - hela familjen med Jr. och hund och jättemage och allt.

Vill ni höra någor riktigt chockerande förresten???? Jr. kom inte in till oss i natt.

• Fröken Sophia

Alltså jag förstår inte mig på er. Ni är nog bara avundsjuka på Chili

• Fröken Sophia
    Pynta skrev 2008-10-28 14:08:14 följande:
    Fröken Sophia skrev 2008-10-28 14:04:11 följande: Vad har du gjort? Hotat med att rigga en björnsax utanför hans dörr?
    Hotat med?? Nehej du. Här hotas inte. Här verksamställs.
Svar på tråden dårt asöires setuG