Inlägg från: Fröken Sophia |Visa alla inlägg
  • Fröken Sophia
    KarJac skrev 2008-10-17 11:15:10 följande:
    PPKnarkJackKarJac& PuckoSÅdeså!!!
    Pucko är det han som föds först eller sist???
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-17 13:01:03 följande:
    Det är lite mycket nu. Mamma ringde. Man har hittat två tumörer i hennes bröst. Om 10 dagar får hon veta om det är malignt.

nämen vafan är det jag läser nu då????

Ska det aldrig ta slut för er del? (och usch vad läskigt med tanke på vårt telefonsamtal igår...)

Jag håller alla tummar jag har för att det är benigna tumörer och/eller att det bara är att ta bort dem...och du - ta nu inte ut något i förskott, vet att det är nästintill omöjligt, men snälla försök.

*kramar om*

• Fröken Sophia

Jaha, Surfer Jr lyckades sova 2 nätter av 4 hos oss

Jag vet inte vad jag ska göra???? *börjar bli desperat*

Igårkväll kunde han inte somna, utan kom in nästan direkt och la sig (Surfer sa att till honom att det var ok). Men han insåg att han inte kunde somna inne hos oss heller, så då gick han in till sin egen säng och Surfer gick med och "nattade" honom för andra gången den kvällen. Några timmar senare klampar (jo, jag lovar, rena elefaten) han in till oss igen och stannar resten av natten.

Natten mellan fre-lör kom han också in, vet inte hur dags men innan kl 2 i alla fall och stannade resten av natten.

Grabben är 12 år. Ska man inte kunna sova i sin egen säng då?????

Hade det hänt då och då, kanske en gång i månaden max, så ok, men nu kommer han in minst en natt varje gång han är hos oss, dvs varannan vecka.

• Fröken Sophia
    Millimina skrev 2008-10-20 08:39:19 följande:
    Sophia. Vad säger Surfer om saken?

Han tycker att det är mysigt att Jr. vill komma in och sova hos oss och tycker inte att vi ska hindra honom så länge han vill det. Han menar att snart är han för stor för att vilja göra det så det gäller att "njuta av det" så länge det går. 

Fast å andra sidan tycker han att det blir trångt också. Jag menar Jr. är ju 160 cm, 60 kg, så som en vuxen människa i princip. Och det är Surfer som får ligga inträngd i mitten av sängen, på den hårda kanten. Om han inte ligger tryckt intill mig alltså, men då sover ju inte jag så gott...

Jag tror att Surfer är rädd för att Jr. ska bli ledsen och känna sig utanför om han inte får komma in och sova hos oss. Och det är enda anledningen till att han fortfarande sover där...

Argumentet att det inte är "normalt" att en 12-åring kommer in så många nätter biter inte alls.

• Fröken Sophia

Tack för råd tjejer.

Jag har diskuterat det med Surfer och har försökt hålla en glad ton, men nu kanske det är dags att sätta ner foten. Jag vill inte, under några omständigheter, ha Jr. sovandes i vår säng när jag ska ligga där och amma. Det blir för trångt och jag vill inte ligga och flasha brösten för en 12-åring...

Ska föreslå att han istället för att bara låta Jr. krypa ner till oss, istället går in med honom i hans säng direkt och ligger där en stund tills han har somnat igen. Det blir ju samma sak för Jr.

Risken är väl att Surfer kommer att somna därinne och så får jag ligga ensam istället...fast då får jag i a f sova ordentligt Fundersam

• Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-20 10:16:03 följande:
    *informerar*Nu har jag varit på gynakuten och fått medikamenter. Jag hade förstås en mild infektion precis som jag misstänkte. Gjorde jävligt ont att bli palperad.
    Ohhh AJ

Bra att du kom till gynakuten och fick knark, hoppas att det går över snart.
  • Fröken Sophia

Men jag har märkt att samtidigt som Jr. verkar spänd inför att få ett småsyskon så är han också mer bevakande på Surfer än tidigare. Går och klänger på honom när vi är ute och går, ska hålla handen hela tiden och om Surfer sitter med en hand på min mage när vi t ex kollar på TV så ska han tvunget hålla i den handen osv osv.

Det är väl bara naturligt, hans position som ensambarn ska rubbas efter 12 år, men jag tror att det här med att komma in och sova så ofta hos oss är ett led i detta...och det måste Surfer adressera ordentligt så att det inte blir fel sen när bebisen kommer och jag säger nej- ingen 12 åring i sängen, men gärna en bebis...

• Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-10-20 11:22:54 följande:
    precis, o surfer ser nog till att inte sova där så länge när han får ont i ryggen o då kan han gå tillbaka till sin sköna säng som inte fylls upp av en 12-åring.O så småningom slutar nog Jr att vakna alls, det har nog bara blivit en dålig bekväm vana för honom att gå in till er.Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:15:15 följande:
    Säkert. Han vaknar, kollar klockan och ligger och vrider sig i 5 minuter, sen ger han upp och kommer in till oss och - somnar direkt. Han tycker säkert att det är jättemysigt hos oss, annars skulle han väl inte komma in, men jag vill inte ha det så mer.
  • Fröken Sophia
    Womanizer skrev 2008-10-20 11:23:56 följande:
    Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:19:45 följande: Hmm lite svår situation det där. Förstår både dig, pappan och 12åringen.
    Japp inte så lätt. Fast det kanske verkar som om jag gör en jättegrej av det här hemma, men så är det inte alls. Dock behöver jag tips på hur man ska tänka och göra.

Det är kanske jag som tänker helt fel och Surfer som har rätt, dvs. att så länge han tycker att det är mysigt ska han få komma, för sen går man in i en annan fas av livet och kanske förlorar lite av den där närheten.
Svar på tråden dårt asöires setuG