• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Pelargonen

Hello brudar!

Har idag fått tre alternativa motiveringar till varför min livmoder är så pass stor redan i vecka 12:

1. Jag är "byggd" sån från början. Föga troligt dock enligt BM eftersom jag hade pytteliten livmoder i vecka 12 vid min förra graviditet.

2. Vi är längre fram i graviditeten än vi tror. Föga troligt enligt min BM (och mig själv) eftersom jag hade mens och fick minus på flera gravtest månaden innan jag testade positivt.

3. Det är två barn eller fler i min livmoder. Här fick maken en panikattack så fler alternativ kunde inte lämnas av min BM.

Vad tror ni? *biter frenetiskt på naglarna*

• Pelargonen

Alla gick.

Jag tar min trillingmage (?) och går och lägger mig bredvid min panikslagna man som räknar på vad det kostar att bygga ut huset.

Natti!

• DCLXVI
    Pelargonen skrev 2008-10-16 23:03:44 följande:
    Alla gick. Jag tar min trillingmage (?) och går och lägger mig bredvid min panikslagna man som räknar på vad det kostar att bygga ut huset. Natti!
    OJ! Kan ni få ultraljud lite tidigare för att se hur det står till där inne tro??
    If you´re 555, I am 666...
  • Pelargonen
    DCLXVI skrev 2008-10-16 23:04:29 följande:
    OJ! Kan ni få ultraljud lite tidigare för att se hur det står till där inne tro??
    Jo, de erbjuder det men vi tackade faktiskt nej. Känns som att vi går under om det är fler än ett barn så då är det lika bra att vänta.
  • DCLXVI
    Pelargonen skrev 2008-10-16 23:05:53 följande:
    Jo, de erbjuder det men vi tackade faktiskt nej. Känns som att vi går under om det är fler än ett barn så då är det lika bra att vänta.
    Ja det är väl det... jag tänkte mest på maken som ska gå med panik i blick i flera veckor till. Har ni tvillingar i släkten?
  • siamusen
    Pelargonen skrev 2008-10-16 23:05:53 följande:
    Hur manga tror de det âr da?
  • Pelargonen
    DCLXVI skrev 2008-10-16 23:06:54 följande:
    Ja det är väl det... jag tänkte mest på maken som ska gå med panik i blick i flera veckor till. Har ni tvillingar i släkten?
    Ja, hans hjärta tog ett par extra slag.

Min svärfar är tvilling men det spelar ju ingen roll egentligen eftersom mamman måste ärva genen (tvåäggs) från sin mamma sida. Min mammas moster skulle ha varit tvilling, den ena slutade dock utvecklas och dog.
  • DCLXVI

Nej nu måste jag gå och lägga mej go vänner. G´natt!!

• Pelargonen
    siamusen skrev 2008-10-16 23:07:47 följande:
    Hur manga tror de det âr da?
    Ingen aning. Min pappa gissade på tre. Sen fick han bjuda maken på en stor whiskey.
Svar på tråden dårt asöires setuG