• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Chilimon

*hoppar in en sväng innan batteriet tar slut*

Kommer in imorrn och skvallrar med er

Ät gul snö - det KAN vara öl
  • Avstängd

Tant Greta skrev 2008-10-20 22:39:56 följande:

Håller med,ingen vill hångla med en smoker .
    Joho..många hånglar med mig!
  • Tant Greta
    Womanizer skrev 2008-10-20 22:43:55 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-20 22:39:56 följande: Joho..många hånglar med mig!
    Andra illaluktande då va?
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-20 21:54:11 följande:

Roligast att sy till? Så du sitter och skrattar när du syr mina väskor?Tycker att det lät kul med duschdraperi-visst kan man sy en beachbag/picnicbag i det? 
    Ja, det kan du ge dig på! Nä. Jag tycker bara så mycket om dig för det ena, och så fick jag så helt fria händer på de första att jag blev bara glad över att sy dem!

Jag skulle inte rekommendera någon endaste vän att sy i duschdraperityg. Fifan!! Heller göra i någon form av plast.
  • jamex

Tant Greta skrev 2008-10-20 22:46:11 följande:

Orkar inte läsa denna lååånga tråd.Sammanfattning?
    svårt att göra en sån men,...

TS har blivit ifråntagen sina barn, efter två anmälningar, en annonym o en namngiven. ts o sambon har separerat men inte flyttat isär. Soc skulle hjälpa TS med lägenhet.
    TS är på sjukhuset för nån operation o blir där meddelad av soc att barnen o sambon nu är borta. TS har vid något tillfälle spottat en soctant i ansiktet och blivit anmäld för detta. oklart när, först var det när soctanten nekade TS en lägenhet, sen var det visst när hon meddelade att barnen var borta.. lite rörigt.

nu har ts fd sambo "ljugit" om att TS slår sina barn.
    senare framkommer det att TS "räddat" barnen från att bli misshandlade av sambon (daskar i stjärten, slår huvudet i dörren när han bär dem, låter dem leka själva utan översikt osv) ,men detta har hon inte anmält för hon vill inte förlora barnen. hm...
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-20 22:48:20 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-20 21:54:11 följande: Ja, det kan du ge dig på! Nä. Jag tycker bara så mycket om dig för det ena, och så fick jag så helt fria händer på de första att jag blev bara glad över att sy dem!Jag skulle inte rekommendera någon endaste vän att sy i duschdraperityg. Fifan!! Heller göra i någon form av plast.
    Det var det jag tänkte på, duschdraperi i plast.Finns jättefina mönster som skulle bli supersnygga väskor.2 handtag i slitstarkt material,några stora fack,kanske några mer detaljer såsom ett fack som rymmer en kylklamp,vinflaskefack...

Faan att jag är så värdelös på att sy,har massor av ideer.
  • Tant Greta
    jamex skrev 2008-10-20 22:52:59 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-20 22:46:11 följande: svårt att göra en sån men,...TS har blivit ifråntagen sina barn, efter två anmälningar, en annonym o en namngiven. ts o sambon har separerat men inte flyttat isär. Soc skulle hjälpa TS med lägenhet.TS är på sjukhuset för nån operation o blir där meddelad av soc att barnen o sambon nu är borta. TS har vid något tillfälle spottat en soctant i ansiktet och blivit anmäld för detta. oklart när, först var det när soctanten nekade TS en lägenhet, sen var det visst när hon meddelade att barnen var borta.. lite rörigt.nu har ts fd sambo "ljugit" om att TS slår sina barn. senare framkommer det att TS "räddat" barnen från att bli misshandlade av sambon (daskar i stjärten, slår huvudet i dörren när han bär dem, låter dem leka själva utan översikt osv) ,men detta har hon inte anmält för hon vill inte förlora barnen. hm...
    Ok,ska läsa sen.
  • jamex

Tant Greta skrev 2008-10-20 22:59:00 följande:

Ok,ska läsa sen.
    nää, gör inte det, man blir bara arg.
Svar på tråden dårt asöires setuG