• Årsskiftet

Vad gör ni åt sendrag?

Jag har läst att det är väldigt vanligt med sendrag under graviteten men jag undrar vad ni som får sendrag gör åt det? När sendraget håller på alltså. Jag tycker att jag är ganska smärttålig men jag ska ärligt säga att jag skriker rakt ut när jag får dessa sendrag. Som tur är får jag dem väldigt sällan, kanske vartredje vecka eller så men det kvittar ju att det är sällan när det gör så FRUKTANSVÄRT ont! Har aldrig varit med om liknande sendrag. Hela smalbenet krampar o det håller på ganska länge också. FY.

• Svar på tråden Vad gör ni åt sendrag?
  • MILFilicious

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:01:42 följande:

aaa jag tror att de hette så.. haha inte så säker men det typ drar som om benet ska av uppe konstigt att förklara .. förklarade det för min bm.. hon sa att det e ligament ben elr drag..ngt.. förstod inte va hon menade... haha..vilken vecka e du i
    vem menar du? :)
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:00:42 följande:
    Aajj vad ont du måste ha :/ Hoppas nåt av knepen hjälper dig iallafall :)
    Ja det gör sjukt ont. Men jag ska prova dina o de andras tips. Tack för hjälpen o lycka till med kommande bebis (anvundas dig som inte alls har lika lång tid kvar som mig. Tjuvtittade nyss ;))
  • MILFilicious
    Årsskiftet skrev 2008-10-03 22:03:11 följande:
    Ja det gör sjukt ont. Men jag ska prova dina o de andras tips. Tack för hjälpen o lycka till med kommande bebis (anvundas dig som inte alls har lika lång tid kvar som mig. Tjuvtittade nyss ;))
    hihi :D jaa snart dags!
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:03:34 följande:
    hihi :D jaa snart dags!
    :) Som sagt, avundsjuk jag blir så avundsjuk.. :)
  • MILFilicious
    Årsskiftet skrev 2008-10-03 22:04:37 följande:
    :) Som sagt, avundsjuk jag blir så avundsjuk.. :)
    Fast jag har haft senadrag till och från även innan graviditeten. Men det har alltid funkat med att spänna. :)
  • sandy 85

hur snart e det dags för er... själv har jag panik., min bf var 21 sep... men han vill inte ut ó ja har inga värkar börjar bli galen

• MILFilicious

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:05:46 följande:

hur snart e det dags för er... själv har jag panik., min bf var 21 sep... men han vill inte ut ó ja har inga värkar börjar bli galen
    Jag har BF 13:e nov :)
  • Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:05:46 följande:

Åh jag förstår det! :) Jag kommer inte att föda på övertid i alla fall o det är jag glad över. Förstår att du måste vara frusterad nu. Men nu måste han ju komma snart :)
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:05:19 följande:
    Fast jag har haft senadrag till och från även innan graviditeten. Men det har alltid funkat med att spänna. :)
    Då SKA det fungera för mig också. Orkar inte med många såna sendrag till. Har ju ont efter dem i flera timmar efteråt.
  • MILFilicious
    Årsskiftet skrev 2008-10-03 22:08:24 följande:
    Då SKA det fungera för mig också. Orkar inte med många såna sendrag till. Har ju ont efter dem i flera timmar efteråt.
    Jag oxå Som träningsvärk!
  • sandy 85

hur vet du att du inte ska över?? ska du ha kejsarsnitt?? de ska sätta igång mig på måndag om ja inte föder innan det

• Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:09:45 följande:

hur vet du att du inte ska över?? ska du ha kejsarsnitt?? de ska sätta igång mig på måndag om ja inte föder innan det
    ja det antagligen blir det för mig. Skönt att veta att du inte behöver vänta längre än så i alla fall! Skönt han måste ha det där inne som inte vill komma ut :)
  • Årsskiftet
    MILFilicious skrev 2008-10-03 22:09:18 följande:
    Jag oxå Som träningsvärk!
    Precis så! Det är väl iof kanske inget negativit. För det är ju absolut den enda träningsvärk min kropp får känna just nu :)
  • sandy 85
    Svar på #32
    hahaha

jooo jag tror att ja har gjort de för bekvämt för honom.. de e helllllllttttt sjukt.. ja trodde ja skulle föda innan..
    vet du om de e pojk elr flicka??
  • Edwina

Jag håller på att få sendrag nästan varje natt och innan det brutit ut riktigt funkar det att vinkla foten uppåt eller ställa sig för att häva det.
    Men härom veckan fick jag ett sånt där sendrag som inte gick att häva och det gör så fruktansvärt jäkla asont rent ut sagt! Jag provade att vinkla foten men den vart helt stel och gick inte att vinkla upp. Jag ställde mig upp och det gick inte heller det var som att stå på tå, det släppte inte. Tillslut skrek jag bara rakt ut (mitt i natten) till sambon: - Sendrag -Bänd foten!!! Så han lixom knäckte till den i rätt läge igen och det släppte äntligen, såååå skönt! Sen var hela vaden som för kort och jag kunde inte trampa ner foten på hela dagen utan gick på tå och haltade

♥ Elvin 050506 ♥ BF 081116 ♥
  • MILFilicious
    Edwina skrev 2008-10-03 22:13:26 följande:
    Jag håller på att få sendrag nästan varje natt och innan det brutit ut riktigt funkar det att vinkla foten uppåt eller ställa sig för att häva det. Men härom veckan fick jag ett sånt där sendrag som inte gick att häva och det gör så fruktansvärt jäkla asont rent ut sagt! Jag provade att vinkla foten men den vart helt stel och gick inte att vinkla upp. Jag ställde mig upp och det gick inte heller det var som att stå på tå, det släppte inte. Tillslut skrek jag bara rakt ut (mitt i natten) till sambon: - Sendrag -Bänd foten!!! Så han lixom knäckte till den i rätt läge igen och det släppte äntligen, såååå skönt! Sen var hela vaden som för kort och jag kunde inte trampa ner foten på hela dagen utan gick på tå och haltade
    hahahah ;-D
  • Årsskiftet
    Edwina skrev 2008-10-03 22:13:26 följande:
    Jag håller på att få sendrag nästan varje natt och innan det brutit ut riktigt funkar det att vinkla foten uppåt eller ställa sig för att häva det. Men härom veckan fick jag ett sånt där sendrag som inte gick att häva och det gör så fruktansvärt jäkla asont rent ut sagt! Jag provade att vinkla foten men den vart helt stel och gick inte att vinkla upp. Jag ställde mig upp och det gick inte heller det var som att stå på tå, det släppte inte. Tillslut skrek jag bara rakt ut (mitt i natten) till sambon: - Sendrag -Bänd foten!!! Så han lixom knäckte till den i rätt läge igen och det släppte äntligen, såååå skönt! Sen var hela vaden som för kort och jag kunde inte trampa ner foten på hela dagen utan gick på tå och haltade
    hahaha, förlåt att jag skrattar. Jag VET verkligen att det gör skitont men detta låter vekligen som mig :) Den varianten ska jag också prova :)
  • Årsskiftet

sandy 85 skrev 2008-10-03 22:13:03 följande:

Svar på #32hahaha jooo jag tror att ja har gjort de för bekvämt för honom.. de e helllllllttttt sjukt.. ja trodde ja skulle föda innan..vet du om de e pojk elr flicka??
    Haha, ja du måste ju ha gjort det :)
  • Edwina

Haha, ja nu så här efteråt kan man ju vekligen skratta åt det Jag höll nästan på att börja böla så hemsk var det Både jag och sambon skrattade direkt efteråt när det väl släppt.

Ibland läser man ju att det kan ha samband med vätskebrist eller magnesiumbrist men jag vet faktiskt inte om det stämmer.
    Jag kan få även om ogravid, men sällan. Nu verkar det som det ligger där och gror för att komma igen. Man är ju livrädd efter en sån där 'attack'

♥ Elvin 050506 ♥ BF 081116 ♥
  • Stina m buffe i ugnen

När jag hade sendrag (ibland flera gånger per natt) så var det upp och stå och spjärna mot så att muskeln till slut gav upp - men i de värsta fallen skrek jag rakt ut och min kille fick hjälpa mig att massera och jag försökte för allt i världen profylaxandas. Ibland krävdes det promenerande här hemma ett bra tag för att det inte skulle komma tillbaka så fort jag la mig igen. Det värsta var när det började komma på dagarna och dessutom på framsidan av underbenet, och jag har en ortopedisk stövel och det var vansinnigt långa sekunder innan jag knytit av mig den... Så jag drack kopiösa mängder mjölk (och de dagar det inte blev så mycket tog jag kalciumtabletter) och åt rätt mycket bananer för att undvika att få det så ofta. Jag har hört att det kan bero på vanlig vätskebrist, kalcium- och/eller magnesiumbrist. Jag vet inte om det hjälpte, men jag gillar mjölk och bananer.

Svar på tråden Vad gör ni åt sendrag?