Sommarbebisar i Lund
Hej!
Här kan vi som ska ha sommarbebisar i Lund 2009 byta tankar, frågor mm
Plussade igår och svävar på moln -häftigt och fantastiskt!!
Välkomna hit allt eftersom ni plussat!
Hej!
Här kan vi som ska ha sommarbebisar i Lund 2009 byta tankar, frågor mm
Plussade igår och svävar på moln -häftigt och fantastiskt!!
Välkomna hit allt eftersom ni plussat!
Hej jag vill oxå vara med plusade förra veckan ska ha ca 10/6 det blir min andra. Jag har Charlie som blir 1 år nästa vecka. Jag bor i Ålstorp men det är ju nästan Lund
Lillputte -du är också välkommen hit!
Idag har jag pratat med mvc, blev så paff att de svarade på direkten, var bereed på låååång kö. Hur som, så ska jag dit den 17e och prata kost osv, sen var det inskrivning vecka 10.
Vi funderar på när vi ska berätta för våra föräldrar. Hur har ni gjort? När ska ni berätta och hur ska man berätta? Det är vårt första barn och mina föräldrars första barnbarn. Blivande farmor och farfars 4e. Vet att blivande morfar kommer bli stolt som en tupp och inte kunna hålla tyst en dag.
Jag ringde mvc idag med fick tid 5/11 känns så långt bort. Fryser en massa tur man får mannen att fixa brasan och en filt. Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, gjorde samma sak på första barnet dvs berättade direkt. Vi kan inte hålla oss och sen skulle något hända vill vi ändå ha deras stöd.
Hej! Ser att det finns en vårtråd och en sommartråd för blivande Lundamammor. Jag är beräknad 27/5 så då kan man kanske va med på båda?!
Det är andra barnet, en flicka född augusti -07. Hoppas allt ska gå bra men just nu lider jag av illamåendet som är mer eller mindre konstant. Försöker äta med jämna mellanrum men man vill ju inte äta för mycket iheller... Blir plötsligt jättemätt när jag äter...
Ska på inskrivning 27/10.
Vi har berättat för föräldrar, syskon och lite kompisar allteftersom man träffas och det undras varför man plötsligt inte vill ha vin till maten... Det är ju inte lika spännande som att berätta med första och ingen blir speciellt förvånad.
Med första samlade vi far och morföräldrar och så fick alla varsin present som de öppnade. Det var varsin Tottebok! Alla bara stog och glodde och så plötsligt fattade det och blev superglada! Roligt sätt att berätta tyckte jag!
Jag har inte ringt mvc ännu (kommer gå i dalby), förra gången fick vi inte komma på inskrivning förrän v 12 så det känns inte som någon brådska direkt.
Jag har berättat för min bror, men det var av misstag. Han kollade bilder på min dator och råkade se ett gravtest jag glömt att jag tagit kort på. Klantigt av mig men det gör inget att de vet. Tänkte faktiskt berätta för resten av min familj idag då min lillasyster fyller år, kan inte hålla mig längre plus att min bror vet och då känns det taskigt mot dem att inte berätta haha. Min sambos släkt får veta senare, det bestämmer sambon när.
Jag har blivit såå trött nu, helt förlamande trötthet plus att jag blivit förkyld. Har massor att göra här hemma men orkar bara sitta och slökolla på tv.
Smulan!
Klart att du också ska vara med här, det är ju nästan sommar den 27 maj.
Vi hade från början tänkt att berätta på fars-dag den 9 november, men det är ju en hel månad dit -jättelänge! Tror att de kommer misstänka något innan, är nämligen inte den som brukar tacka nej till ett glas rödvin.
Mår småilla hela tiden, men blir bätter efter att jag ätit. Trodde jag skulle spy på ett av träningspassen förra veckan -mådde skit och fattade inte varför...haha.
har gjort en liten lista över oss här:
Smulan0 27 maj, 2a barnet
Peur 3 juni, 2a barnet
Anneilund 4 juni, 3e barnet
Emry 7 juni, 1a barnet
Lillputten 10 juni, 2a barnet
Ni som väntar nr två har ni märkt av det alla säger med att det ska synas tidigare? Jag känner redan att magen buktar även om den mest känns svullen tur jag bara jobbar en dag i veckan så man inte behöver bry sig varje dag att dölja...
Väntar nr 1 och har redan fått en liten liten bula, fattar inte hur det redan kan ha blivit så?! AAAHhhh, tänk om där är flera stycken inne!?! Hjälp!
jag tycker redan det börjar spänna mot byxorna så det känns obehagligt (jag är i v7) men jag tror att man "bara" blir svullen såhär i början, sen tycker man magen försvinner ett tag och sen börjar den "riktiga" magen synas, har för mig det var så för mig sist iaf. Jag tror att matsmältningen går mycket saktare nu så man är svullen hela tiden.
Hallå allihopa!
Hur är det med er? Någon som varit mvc än?