• Emry

Sommarbebisar i Lund

Hej!

Här kan vi som ska ha sommarbebisar i Lund 2009 byta tankar, frågor mm

Plussade igår och svävar på moln -häftigt och fantastiskt!!

Välkomna hit allt eftersom ni plussat!

• Svar på tråden Sommarbebisar i Lund
  • Peur

jag har inte ens ringt mvc än, kanske dags? Går in i vecka 8 på tors

• Emry

Tror de brukar ha inskrivning i vecka 8-10 någonstans, så då är det väl dags att slå en pling. Vi ska dit på fre e då i vecka 6+4, men det är bara hälsosamtal, sen är väl inskrivningen om någon vecka. Har för avsikt att göra nupp, därför som jag kontaktade dem lite tidigare så att de hinner få iväg en remiss i tid.

Mår apa, inget kul alls. Finns inget som är gott eller som jag ens är lite sugen på. Bläää, hoppas det snart vänder!

Vi berättade förresten för våra föräldrar i lördags, de blev naturligtvis mycket glada. Min mans föräldrar blev förvånade att vi skulle ha barn, de trodde att vi skulle vänta lite. Mina föräldrar däremot hade redan lagt ihop ett och ett och mer eller mindre visste redan. Vi var på middag hos mina föräldrar samma dag som vi fick veta att jag var gravid, min bror frågade då oss om inte det var vår tur snart. Jag hade tydligen bara stirrat ner i tallriken och min man hade bytt samtalsämne, plus att pappa tyckte att jag såg lite rund ut när vi var på gymmet förra veckan -vilket stämmer, byxorna går knappt att knäppa, misstänker att där är ett helt fotbollslag därinne...

• Peur

ja, jag får väl ta mig i kragen och ringa. Vid den här tiden med dottern så mådde jag verkligen skitdåligt men nu mår jag inte ett dugg illa, känner lite avsmak för viss mat men det är allt. SÅ SKÖNT!! Hoppas det håller i sig.

jag berättade för mina föräldrar igår, de blev jätteglada och förvånade haha. Jag och min bror har nämligen delat upp barnbarnen nu så de har barnbarn födda -06, -07. -08 och nu kommer då -09'an haha.

• Lillputten

jag ska till mvc den 5. Det börjar puta rejält blir lite klurigt att dölja på jobbet helt klart. Jag mår kass hela tiden utom när jag äter... typiskt. Det är inte helt enkelt att ha en vild 1 åring och vara gravid men det är bara att vänja sig sedan blir det väl full rulle när de är två.

• Emry

Förstår Lillplutten att det måste vara jobbigt att må kass och dessutom ha en liten där hemma. Jag har köpt åksjukearmband på apoteket, måste säga att det blivit mycke bättre sedan jag börjat använda de.

Tittade på lilla X med ultraljud i förrgår, såg direkt hur fint det lilla hjärtat slog -mysigt!

• Gaso

Hej på Er allihop!

Jag bor i Lund och ska ha bebis runt midsommar. Kul att vi är fler. Jag har ett barn sen tidigare, men han börjar bli stor nu, så det känns verkliegn som första gången igen. Har fått tid hos barnmorskan på torsdag, så sen kanske det börjar kännas verkligt!

• ceropegiawoodii

Jag ska ha den 17 juni enl FL uträkning så jag ansluter mig till er. Är trött, har "mensvärk", ömma bröst och har utvecklat ett chokladberoende. Jag har redan svårt att sitta med knäppta byxor, vet inte om det beror på graviditeten eller chokladen... Flyttar till Norra Fäladen om en månad, nån mer som bor där?

• anneilund

hej tjejer

mår apa
    mår verkligen apaaaaa
    Usch
    Det enda som hjälper är att vräka i mig mat, så pass mkt att det nästan gör ont...då släpper illamåendet en liten stund...
    Helt sjukt, jag kommer bli så jäkla tjock...har redan laggt på mig...

Hoppas det blir bättre snart så man kan få njuta lite
    På fredag går jag in i vecka 11, jippie

Hur mår ni Lundatjejer?

• smulan0

Mitt illamående har släppt helt... släppte tidigt i förra graviditeten också... men jag tycker fortfarande att jag är mycket trött, är dessutom dunderförkyld och har nattjoursvecka... puh!

Många tycker att illamåendearmband från apoteket hjälper. Kanske kan va något?

Svar på tråden Sommarbebisar i Lund