• Emry

Sommarbebisar i Lund

Hej!

Här kan vi som ska ha sommarbebisar i Lund 2009 byta tankar, frågor mm

Plussade igår och svävar på moln -häftigt och fantastiskt!!

Välkomna hit allt eftersom ni plussat!

• Svar på tråden Sommarbebisar i Lund
  • A Linda M

Hej!

Jag hänger gärna på här.. Ska ha den 15 Juli enl beräkningarna...

Är från Staffanstorp men det är ju inte så långt till Lund. Flyttade hit i maj så jag känner inte så många i krokarna.
    Hoppas det är bra med alla magarna.

Mvh Linda

• anneilund

Hej på er alla

Så då är man då inne i vecka 15, vecka 15 likosm.....känns så stort!! Jag har precis kommit hem från en veckan i Egypten med familjen, ja´g var så rädd för att det skulle bli fiasko men illamående under hela semestern men jag mådde sååå bra, inte ett enda illamående på hela tiden. Nu när vi kom hem så blev vi magsjuka...eller om det var grav.illmående som kom tillbaka...ja det låter jag vara osagt.
    Nu måste jag släpa in mig i duschen och fixa mig, ska på årets sjätte bröllop idag!! Får se hur jag och mannen ska klara av det....vi är som sagt lite risiga i kistan fortfarande...men stanna hemma fr bröllop....det kan man ju inte

Annars så har jag tyvärr gått upp 10 kilo redan, till följd av matorgier under 2 illamåendes månader, men jag hoppas att det avstannar lite nu.

Nu när jag mår bättre så har jag istället börjat nojja mig för hur bebisen mår om den lever osv.... Är det ngn som nojjar sig?

Stor kram
    Anne

• Peur

jag är också i v.15 nu, jag har haft sån tur denna gång så jag har knappt mått något illa alls. Lite på morgonen innan jag fått i mig frukost men inte i närheten som när jag väntade min dotter då jag spydde i princip varje morgon. SÅ SKÖNT! Annars så är det så mysigt att det börjar synas lite på en nu tycker jag, tyckte t.o.m. jag kände bebisen röra sig igår men det kan ha varit gasbubblor också ju, så svårt att veta! Angående vikt så har jag nog inte vägt såhär lite sen i typ högstadiet, vet inte vad det är med mig men just nu väger jag mindre än någonsin. Försöker att äta ordentligt men det är väl inte nog..

• smulan0

Jag är också vecka 15. Tycker att magen blev jättestor bara denna veckan. Har inte vägt mig men har säkert gått upp en 4kg eller så. Ska börja på gravidgympa efter jul så man kan hålla lite flås.

Gjorde KUB för 2 veckor sedan. Risken för trisomi blev typ 1 på 5950. Skönt och kul att se det lilla livet.

• anneilund

Hej tjejer

Ja gasbubblor.....det är det nog för min del, det är väl lite tidigt att känna rörelser redan i v.15? Eller har jag fel? Nåväl, skulle vara mysigt att känna ngt snart!

Har även jag gjort min KUB fick nog risken 1 på 3000 så det kändes också skönt!

Smulan:Gravidjympa, var finns det?

• Peur

fast enligt min bok ska skelettet vara så starkt på bebisen i v.16 så att man ska kunna känna sparkar, så man vet ju aldrig! Tycker iaf att det är en väldans fart i magen just nu motför annars men det kan ju vara massa tarmar som har trångt om plats också haha

• smulan0

anneilund skrev 2008-12-07 17:27:11 följande:

Hej tjejer Ja gasbubblor.....det är det nog för min del, det är väl lite tidigt att känna rörelser redan i v.15? Eller har jag fel? Nåväl, skulle vara mysigt att känna ngt snart! Har även jag gjort min KUB fick nog risken 1 på 3000 så det kändes också skönt! Smulan:Gravidjympa, var finns det?
    på gerdahallen, har varit på söndagar i höst så jag hoppas det blir det i vår också, hade passat mig bra
  • Lillputten

Länge sedan sist har måt så fruktansvärt dåligt har gått på medicin sedan sist jag skrev men nu börjar det nog ge sig men MVC tyckte jag skulle äta tom v14 så det är veckan ut så får vi se sedan. Magen växer så det knakar. Vet man bara vad man ska känna så kan man känna sparkar rätt tidigt de säger att det är lättare att veta med nr 2. Nu ska jag ta ett skönt bad.

• Allis69

Hej!

Här kommer en Lundamamma till! Jag har två pojkar, som är 6 och 8 år, och väntar nu en liten sladdis med BF 5/7.

Har varit på inskrivning på Södertull och också gjort KUB.

Har tidigare varit extremt illamående men det börjar gå över, tack och lov.

Ja, det var lite om mig...

• Lillputten

Nu har äntligen mitt illamående släppt och jag har slutat ta medicin. Nu väntar man bara på kallese till UL någon som fått sin?

• smulan0

jag fick kallelse till 8/1, då är jag 20+0

• Lillputten

Jag har fått min nu ska dit 13/1 är då i 19 +1

• smulan0

någon som är intresserad av en billig babysitter? Vi köpte den ny till förra barnet men fick sen en till så nu har vi två...

Har börjat känna sparkar ordentligt nu sen några dagar. Så skönt att känna den lille!

Svar på tråden Sommarbebisar i Lund