• xenaa

Trodde fan jag skulle dö!! Jävla pucko!!!

Satt i lugn och ro och kollade på TV4 Fakta, kollade på förlossningskliniken. Mannen sover, sonen sover så det är bara jag uppe.
    Jag brukar få för mig att lägenheten spökar. Då jag kan höra lite konstiga ljud. Men shit the same.
    Jag satt som sagt i soffan i lugn och ro, när jag plötsligt hör någon rycka i ytterdörren. Vi har våran dörr direkt ut, alltså ingen trapp.

Jag trodde först jag inbillade mig, men det ryckte igen i dörren. SÅ jag sprang upp till sambon, PANIK slagen att någon är vid dörren!!! GÅ upp och kolla!! NU!! De tog några sekunder för han att vakna. DÅ hör man *pling, plong*
    AAHHHHHH!!! A gå och kolla vem det är nu!! Han går upp snabbt och kollar i titthålet och öppnar dörren. Där står ett pucko och säger:
    "Öhh här bor inte min kompis nää, öööhh trodde han bodde här, förlåt"
    Sen går han.

Vad i HELVETE människa!! Kollar man inte namnet på brevlådan utanför innan man plingar!!! Han kunde ha väckt min son som låg och sov. Jag menar kl var 22.20!
    Jävla idiot! Skrämde skiten ur mig med!!
    Så känslig som jag blivit av alla graviditetshormoner , trodde jag att mitt liv var i fara haha. Jag inbillade mig att de gjorde inbrott eller nått och skulle kidnappa oss. Det gick i mitt huvud i någån millisekund!

Men herregud!! Kolla noga så du kommer rätt pucko!!!

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Svar på tråden Trodde fan jag skulle dö!! Jävla pucko!!!
  • k girl

Haha.
    Jag blev väckt mitt i natten av att min då nyblivne expojkvän stod och ringde på porttelefonen (ingen telefon, bara en ringklocka två trappor ner). Jag kunde inte hitta mina glasögon utan rusade ner, arg som ett bi, lyckades låsa ut mig från min våning, blev förstås ännu argare, ett barfota utelåst blindstyre i morgonrock.

Öppnar dörren.
    "Vem FAAN är det?!" (jag kunde ju inte se - har närmare -10 dioptrier och brytningsfel i synfel)
    Min expojkvän började stamma och hans polare (som tänkt göra honom en tjänst för att han varit så deppad över mig och egentligen var den som ringde på) blev så skitnödig att han kutade därifrån. Mitt ex fick en utskällning efter noter och själv stod jag därute i drygt en halvtimme innan jag lyckades bli insläppt av en korridorgranne...

Min stackars 93-åriga mormor vaknade en gång förra året av att det var någon i hennes lägenhet! Fast henne är det spunk i. Hon klev upp, gick ut i hallen och utbrast på bredaste pitebondska:
    "Jenna bo i å int nån ann!" (här bor jag och inte någon annan)
    Personerna backade ut och stängde dörren.
    Det visade sig vara en tant på våningen nere som låst ute sig. Hon ringde brandkåren som kom och skulle låsa upp, men de åkte till FEL (!!!) våning. Där kan man verkligen snacka idioti, att de inte kollade vad tanten sade. Snacka om att man skulle ha fått hjärtsnörpa om det hade hänt en själv, och tack och lov att mormor är lite glömsk av sig - det kunde ju ha slutat med att hon inte ville sova hemma.

• xenaa
    k girl skrev 2008-10-08 23:04:37 följande:
    Haha. Jag blev väckt mitt i natten av att min då nyblivne expojkvän stod och ringde på porttelefonen (ingen telefon, bara en ringklocka två trappor ner). Jag kunde inte hitta mina glasögon utan rusade ner, arg som ett bi, lyckades låsa ut mig från min våning, blev förstås ännu argare, ett barfota utelåst blindstyre i morgonrock. Öppnar dörren."Vem FAAN är det?!" (jag kunde ju inte se - har närmare -10 dioptrier och brytningsfel i synfel)Min expojkvän började stamma och hans polare (som tänkt göra honom en tjänst för att han varit så deppad över mig och egentligen var den som ringde på) blev så skitnödig att han kutade därifrån. Mitt ex fick en utskällning efter noter och själv stod jag därute i drygt en halvtimme innan jag lyckades bli insläppt av en korridorgranne...Min stackars 93-åriga mormor vaknade en gång förra året av att det var någon i hennes lägenhet! Fast henne är det spunk i. Hon klev upp, gick ut i hallen och utbrast på bredaste pitebondska:"Jenna bo i å int nån ann!" (här bor jag och inte någon annan)Personerna backade ut och stängde dörren.Det visade sig vara en tant på våningen nere som låst ute sig. Hon ringde brandkåren som kom och skulle låsa upp, men de åkte till FEL (!!!) våning. Där kan man verkligen snacka idioti, att de inte kollade vad tanten sade. Snacka om att man skulle ha fått hjärtsnörpa om det hade hänt en själv, och tack och lov att mormor är lite glömsk av sig - det kunde ju ha slutat med att hon inte ville sova hemma.
    hahah men jisses!
  • Chomsky

Jag vaknade för några år sedan upp efter en natt på krogen. Från klädkammaren stack ett par fötter ut. Det visade sig att det låg två killar där inne. Varken jag eller de hade något minne från kvällens sista timmar ("några" öl för mycket), så de visste inte heller hur de hamnat där.
    Blev inte rädd, bara väldigt väldigt förvånad.

• Sagofe
    xenaa skrev 2008-10-08 23:04:33 följande:
    Haha ja men visst är de något som händer plötsligt så blir man ju livrädd en stund haha.
    Ja jävlar! Jag hann ju med att tänka både på inbrottstjuvar och blodtörstiga mördare och om jag skulle lyckas ringa polisen
  • Sagofe
    drSteffo skrev 2008-10-08 23:09:13 följande:
    Jag vaknade för några år sedan upp efter en natt på krogen. Från klädkammaren stack ett par fötter ut. Det visade sig att det låg två killar där inne. Varken jag eller de hade något minne från kvällens sista timmar ("några" öl för mycket), så de visste inte heller hur de hamnat där.Blev inte rädd, bara väldigt väldigt förvånad.
    Den var kul Du kände dem inte sen innan eller?
  • Chomsky

Sagofe skrev 2008-10-08 23:16:45 följande:

Den var kul Du kände dem inte sen innan eller?
    Nope
  • Sagofe
    drSteffo skrev 2008-10-08 23:21:20 följande:
    Sagofe skrev 2008-10-08 23:16:45 följande:
    Nope
    Haha, underbart! Tur att du inte hittade dem bredvid dig i sängen i alla fall
  • xenaa
    drSteffo skrev 2008-10-08 23:09:13 följande:
    Jag vaknade för några år sedan upp efter en natt på krogen. Från klädkammaren stack ett par fötter ut. Det visade sig att det låg två killar där inne. Varken jag eller de hade något minne från kvällens sista timmar ("några" öl för mycket), så de visste inte heller hur de hamnat där.Blev inte rädd, bara väldigt väldigt förvånad.
    Haahhahaha
    UNdra vad ni gjort under natten där ja hmmm hehehe
  • Jesster

Min man och jag jobbade båda kvällsskift och var hemma vid 00:30 så vid 1:30 hade vi släckt på nedervåningen men tänt på övervåningen där vi låg och tittade på TV.
    Då ringer det på dörrklockan! Hjärtat far upp i halsgroppen och pulsen dånade i öronen. Då går mannen och ÖPPNAR dörren, utan att titta efter vem det är eller någonting!

Det kunde ju vara vem som helst? Rånare? Våldsmän? Monster?

Nu var det en gubbe o tofflor och för stor rock som hade rymt från ett hem och ville ha ett glas vatten, men ändå! Jag var skitförbannad (på maken) och livrädd!

Den som söker han finner - www.google.se
  • frk Carlsson

Tyvärr har jag själv bidragit till att skrämma skiten ur folk, bara för att det är så j-la roligt (jag skulle slå vederbörande på käften om de gjorde samma mot mig). Det värsta jag gjort var en kväll då jag och min kille visste att min syrra och hennes lägenhetspolare satt och kollade Poltergeist (ni vet den skitäckliga filmen med tjejen som sugs in i tv:n). Dom hade sin lgh på nedre plan och vi smög under fönstret till rummet vars tv:n stod och så bara BAM BAM BAM slog vi på fönsterblecket!

Jävlar - det skriket som kom då hördes över halva Sverige, jag lovar! Inte schysst jag vet, men fan vad vi garvade sen.

Syrran berättade också en sån jävla sjuk grej från när hon bodde i studentkorridor. Iaf hade hon och en polare sett The Ring och kom tillbaka till korridoren sent på kvällen och var lagom uppskakade (den är ju typ svinäcklig) och satt och berättade för ngr killar om hur äcklig den var. Sen försvann killarna och efter ett tag så hör syrran o hennes kompis ngt mysko ljud - varvid en plastdunk kommer farande mot fönstret i köket - där på dunken har killarna ritat ni vet den där otäcka tjejen i filmen och typ skrämmer skiten ur dom. Och så har dom gått en våning upp och släppt ut den ur fönstret i våningen över. Vilken uppfinningsrikedom va!

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Firefairy

jag får skylla mig själv men förra sommaren skulle jag skrämma svägerskan och hennes barn som kollade "sommarlov" på tv.
    jag smög fram till fönstret och trummade på rätt bra - då flyger det upp en svart grand danois och tokskäller på mig genom rutan. gissa om jag höll på att dö!
    det visade sig att de var hundvakt och han låg precis nedanför fönstret, men det var lite mörkt och hunden svart - så det såg inte jag...

• k girl

Hehe, min man och hans kollega upptäckte att deras tredje kollega satt och kollade på The Ring (de har sina datorer ihopkopplade i ett nätverk)... och började ringa och lägga på luren.

Bara det att det var ungarna som satt och tjuvkollade på den och de hade blivit livrädda!

Svar på tråden Trodde fan jag skulle dö!! Jävla pucko!!!