Glenda Glad skrev 2008-10-17 13:13:51 följande:
Svar på #42Jag vet knappt vad jag ska fortsätta att kommentera ur din långa text , men det är så att de flesta går hos en psykolog eller en auroraBM för att få hjälp att bearbeta sin rädsla. De flesta får inte ett snittbeslut direkt. Det är alltså utbildad vårdpersonal som tar besluten och inget bara godtyckligt. Ta gärna fram bevisen på att man inte får samma band till bebisen om man föder kejsarsnitt. Det låter väldigt fånigt och fram för allt hånfullt till alla som fött med KS. Skulle de inte ha samma band till sina barn?!Körkort att skaffa barn är en absurd idé som jag hoppas aldrig blir till verklighet. Det finns sociala myndigheter som hjälper barn som far illa och jag skulle gissa att det faktum att dessa barn har kommit till världen via KS eller vaginalt saknar helt betydelse för om barnet far illa. Tror du på fullt allvar att det har betydelse?
Jag tänker som du gör, det är så dum idé att jag förmodade att det var ett stort skämt. Körkort för att skaffa barn? Ska man neka fobiker att inte skaffa barn? Jag och mina tvillingbröder föddes genom kejsarsnitt på grund av att min storasyster höll på att kvävas vid födseln. Jag har en otroligt bra kontakt med min mamma och förtår inte varför det ska vara annorlunda? Kvinnor som föder vaginalt kan också ha svårt att knyta an till sitt barn. Jag tror att det tar ett tag i vilket fall som helst.
Man ska tänka på vad som är bäst för barnet, okej. Men då tycker jag att föräldrar som röker, dricker och inte ammar sina barn inte borde få skaffa barn, låter det rimligt? Till slut skulle ingen få skaffa barn. Vill man ha ett kommunistsamhälle och förbjuda allt, så okej, men jag tror inte att den samhällsstrukturen fungerar...