• hjalmarsson81

hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt

hur kan man vara rädd att föda barn när man aldrig ens har prövat. man vet ju inte ens vad man har att vänta sig. alla först föderskor skulle vara tvungna att pröva föda så länge det inte finns en medicinsk risk. så man vet vad man pratar om jag tycker läkarna gör fel när dom beviljar detta det är för jävligt......

• Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt
  • listo
    hjalmarsson81 skrev 2008-10-17 12:56:09 följande:
    Svar på #37jo jag vet det är väll klart att man kan vara rädd. min förra förlossning tog 31timmar utan bedövning och det slutade med att bebisen satt fast. allt gick då bra men jag vet att man kan vara rädd. det kan jag med vara. man ska göra det som är rätt inte lätt
    Och vem ska definiera vad som är "rätt"?
    Everyone needs to believe in something. I believe I'll have another beer
  • SallyK

På vilket sätt får mor och barn inte samma band till varandra, menar du? Vilken vetenskaplig undersökning har du läst? Jag avskyr när påståenden presenteras som sanning utan källhänvisning.

(nej, en omröstning på familjeliv eller aftonbladet är inte vetenskaplig)

• Pernilla3

Klart man kan vara rädd för saker man inte provat eller råkat ut för. Jag är tex rädd för att bli överfallen och våldtagen, eller värre att något ska hända mina älskade barn. det har jag aldrig varit med om och hoppas att jag slipper det med, fast visst finns rädslan där.

• ToKar

Hörrni tjejer, jag tror Hjalmarsson81 har givit upp. Jag tror många blev berörda av hennes sätt att se på saken.

Man kommer nog till en vändpunkt till slut, ibland tar det längre tid men ibland kan det klarna ganska fort. Synd när folk gör antaganden utan att ha någon grund för det... Ibland behöver man en liten knuff i rätt riktning...

• siamusen

Det lustiga med sådana hâr resonemang är att de anser att lâkarna vet bâttre, dârav anledningen till att man träffar en eller blir förlöst av en under graviditeten, eller hur? För att de har mer kunskap ân vi andra.

Men nâr samma lâkare tar beslutet att godkänna ett snitt sa är han helt plôtsligt inkompetent och okunnig.

• asfaltsblomman
    hjalmarsson81 skrev 2008-10-12 19:23:03 följande:
    hur kan man vara rädd att föda barn när man aldrig ens har prövat. man vet ju inte ens vad man har att vänta sig. alla först föderskor skulle vara tvungna att pröva föda så länge det inte finns en medicinsk risk. så man vet vad man pratar om jag tycker läkarna gör fel när dom beviljar detta det är för jävligt......
    får en känsla av att man inte ens ska börja förklara för dig  varför , du  kommer  säkerligen aldrig fatta ändå. 
    maskrosbarn
  • ikasan

Usch vilket fruktansvärd inställning du har ts; fördömande och generaliserande utifrån din egen erfarenhet, och totalt befriad ifrån något som överhuvud taget skulle kunna förknippas med fakta.

Förlossningen är ju bara en sådan liten del av resten av livet tillsammans med ditt barn, det spelar verkligen ingen roll för barnet om mamman har möjlighet att välja ett kejsarsnitt.

• Sagakasper

Ditt inlägg är ungefär lika smidigt som en elefant i en porslinsaffär. Du dundrar in fullständigt ohämmat på ett forum för förlossningrädda. Om du mötte någon personligen som var rädd för att föda barn, skulle du då uttrycka dig på samma sätt, även om du tycker som du gör? Tänk på hur du formulerar dig och visa hänsyn!

• Merle

Allt jag är rädd för, precis allt, är lyckligtvis saker jag aldrig upplevt.

• Calylite

kanske just därför också. De är nått helt nytt man aldrig vart med om, inte kan testa och man kan itne ångra sig så som man kan med tex bungyjump eller falskärmshhoppning. Har man väl börjat finns ingen återvändo.
    De är nog skrämmande tanke för mig iallafall

hjalmarsson81 skrev 2008-10-12 19:23:03 följande:
Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt