• hjalmarsson81

hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt

hur kan man vara rädd att föda barn när man aldrig ens har prövat. man vet ju inte ens vad man har att vänta sig. alla först föderskor skulle vara tvungna att pröva föda så länge det inte finns en medicinsk risk. så man vet vad man pratar om jag tycker läkarna gör fel när dom beviljar detta det är för jävligt......

• Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt
  • flickan med drömmarna

Man kan ju vara rädd för spöken fast man aldrig har sett ett. Den vanligaste rädslan manniskor har är ju för det som är okänt. Inte sååå konstigt!

• ceropegia

Jag säger bara suck! Hur kan man änns skriva ett sånt här inlägg? Det är ett rent påhopp. Hade TS viljat starta en disskution hade hon gärna fått göra det..men sättet hon gör det på är fruktansvärt tycker jag..kränkande mot sådana som har en sån stark förlossningsrädsla att det inte går att föda vaginalt. Man skall inte prata om saker man inte har en aning om!

Mini kommer i Februari!
  • jannike85

Alltså ts jag tänkte precis som dig. Jag kände mig aldrig rädd inför förlossningen eller smärtan eftersom jag inte visste hur de skulle vara. Jag tänkte bättre att ta det som de kommer

Jag ska tillägga att jag födde utan bedövning varken lustgas eller eda

• ceropegia

jannike85: Du/ni tror visst att alla som vill ha ks utan att ha fött barn innan har tänkt lite på förlossningen och tycker det verkar "läskigt", wake-up-and-smell-the-coffe säger jag till er...  Skulle vi må bättre av att ni öppnar munnen och kläcker ur er sådana dumma saker? Det kan finnas saker som depressioner, missfall, våltäkt och annat som hindrar en människa från att föda vaginalt.. Tänkt om du själv hamnar i en sådan situvation en vacker dag...då kanske du inte angriper de som redan ligger ner..

Mini kommer i Februari!
  • jannike85

Ja du jag sa att jag tänker också som Ts, får man inte tänka och tycka vad man vill? Nej just på familjeliv får man visst inte det

ceropegia skrev 2008-10-23 15:12:19 följande:
    jannike85: Du/ni tror visst att alla som vill ha ks utan att ha fött barn innan har tänkt lite på förlossningen och tycker det verkar "läskigt", wake-up-and-smell-the-coffe säger jag till er...  Skulle vi må bättre av att ni öppnar munnen och kläcker ur er sådana dumma saker? Det kan finnas saker som depressioner, missfall, våltäkt och annat som hindrar en människa från att föda vaginalt.. Tänkt om du själv hamnar i en sådan situvation en vacker dag...då kanske du inte angriper de som redan ligger ner..
  • Ablan

bra fråga....
    varför finns det orm rädda som aldrig har mött en orm?
    varför finns det kvinnor som aldrig har blivit våldtagna som är rädda för att gå ensamma genom en mörk park?
    varför är höjdrädda rädda för att gå nära kanten på höga höjder även om det finns staket?

Sidfot
  • listo
    jannike85 skrev 2008-10-24 01:12:14 följande:
    Ja du jag sa att jag tänker också som Ts, får man inte tänka och tycka vad man vill? Nej just på familjeliv får man visst inte det
    O ja, klart man får tycka! Men ska man tycka på ett diskussionsforum måste man också finna sig i att få sina åsikter ifrågasatta. Det är spelets regler.
    Everyone needs to believe in something. I believe I'll have another beer
  • NinaL1982
    hjalmarsson81 skrev 2008-10-12 19:23:03 följande:
    hur kan man vara rädd att föda barn när man aldrig ens har prövat. man vet ju inte ens vad man har att vänta sig. alla först föderskor skulle vara tvungna att pröva föda så länge det inte finns en medicinsk risk. så man vet vad man pratar om jag tycker läkarna gör fel när dom beviljar detta det är för jävligt......
    Fast så går det ju inte att resonera, då skulle man kunna börja med att säga, hur kan man vara rädd för cancer om man aldrig haft det? Hur kan man vara rädd för att hamna i en bilolycka om man aldrig upplevt det? Hur kan man vara rädd för döden när man aldrig har varit död.

Jag antar att empati är ett okänt ord för dig?
  • Eisa

Vilken otroligt genomkorkad TS. "man vet ju inte ens vad man har att vänta sig." NEJ och det är ju precis det man är rädd för.

Dessutom säger nästan alla att det gör sjukt ont, och alla kan väl inte ljuga? Och är man smärträdd så...

• Dessie

listo, inlägg 67: Du skriver att man måste finna sig i att få sina åsikter ifrågasatta, att det är spelets regler......

Då undrar jag - det gäller väl oxå för de som är förlossningsrädda? De måste väl oxå förstå spelets regler, eller hur?
    Men till dom är det ingen som säger det.....VARFÖR?

Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt