Vilka merkostnader har ni fått beviljade i vårdbidraget?
Ni som har fått merkostnader beviljat, kan ni berätta vilka kostnader som var "OK".
Säg också gärna vilken diagnos barnet har...
Ni som har fått merkostnader beviljat, kan ni berätta vilka kostnader som var "OK".
Säg också gärna vilken diagnos barnet har...
Medlemsavgifter till föreningar samt prenumerationer av tidskrifter
Parkeringsavgifter
Ökade telefonkostnader
Läkemedel upp till högkostnadsskyddet
Byte av bostad: Beviljades delvis. Extra rum för träning.
Bilkostnader
Vi fick 18% merkostnad men jag får summan till över 18000 så det borde ju vara 36%. har mailat handläggaren om detta men inte fått svar än. Får se om jag räknat galet eller om de missat nåt...
Här väntar jag med spänning på att höra från FK för att se hur mycket merkostnader de godkänner.. Hade kostnader på ca 60-70 tusen som de garanterat kommer räkna ner jag har bara tagit upp faktiska kostnader som vi har som andra fått godkännt så jag har fall att falla tillbaks på och hänvisa till..Utöver detta skulle jag med lätthet kunna få ner ganska mycket mer i merkostnader men det får vänta. återkommer när vi fått beslut...
nån skrev att om dom hade köpt dyrare kläder så hade dom kommit upp i rätt nivå...Hur vet dom vad man köper för kläder? Ska man skicka in kvitton på allt? eller?
Håller på att skriva VB-ansökan och hörde av en att man kan räkna med tex eye-q (omega-3).
Med tanke på att M ehöver ta 6 kapslar/dag (vi har varit nere på normaldos 2 kapslar, men det fungerar inte alls) så är ju det en ganska betydande summa. Många bäckar små......
två lingon och ett blåbär skrev 2009-01-05 22:24:56 följande:
pcalma skrev 2009-01-05 22:27:50 följande:
yrrol2 skrev 2009-01-05 22:31:44 följande:
du spräcker högkostnad skyddet inom några månadet på apoteket
två lingon och ett blåbär skrev 2009-01-05 22:37:19 följande:
yrrol2 skrev 2009-01-05 22:40:29 följande:
...eller om man ger flytande eyeq.. det blir ännu dyrare..
men so what? det fungerar, då betalar jag gärna för det.
två lingon och ett blåbär skrev 2009-01-05 22:43:07 följande: