Inlägg från: Saliva123 |Visa alla inlägg
  • Saliva123

Augustibebisar 2008

Hej hej!

Jag funderar som Linn... VT: Du skrev att ni fått träna och duscha ihop för att förbereda bebis på vatten. Kan ni som går inte dela med er generella tips? Vad ska man tänka på när man t.ex. duschar ihop? Ska på läkarbesök imorgon (hoppas det blir trevligare än vad det blev för Hallon..) då ska jag också kolla efter lappar om babysim och massage.

Väntar på att få hem sambon... lång dag själv... llängtar efter att få lämna över lilla skatten. Han jobbar hela dagen och sedan rep inför giget på lördag. Längtar efter prinsen... Sedan är jag rätt sugen på att krypa ner i sängen också, är trött! Skulle vilkja gå upp och se debatten i natt mellan Obama och McCain, men det prioriteras nog inte känns det som nu i alla fall!

• Saliva123

Lana

Jag tror att det är väldigt vanligt att känna som du gör. Dels är det mycket som ska få sjunka in och bearbetas efter all väntan och förväntan och sedan ska man hitta sig själv på flera sätt. Jag tycker också att jag känner mig osexig på flera sätt och speciellt när A började jobba kände jag mig tom. Jag kände mig ensam, oviktig i världen, ointressant och långsam. Det är okej att känna så. Alla säger, jamen slappna av från stress och krav och tillåt dig njuta, du ska ju ta hand om ditt barn, inget annat! Och det där vet man ju, hur man BORDE känna. Släpp fram de där känslorna är mitt tips. Ge dem ord! Skriv! Det gör jag och det hjälper mycket. Och prata! Ta absolut kontakt med bvc. Vi fick hjälp av psykolog under graviditeten som hjälpte mycket i våra funderingar då. Håll inte upp en fasad, utan berätta för folk att det inte känns rosenrött. Du är inte en sämre mamma för det! Du är en mamma med för stora krav på sig själv tror jag. Kram på dig!

• Saliva123

miss h

vi köpte också ny vagn nu, för 700! superfin emmaljunga fr 2002!

linn78

japp, grym 8-veckorsstrul här! speciellt jobbigt på nätterna, sover inte en hel timme de senaste dagarna... börjar känna mig snurrig! på dagarna är det mycket bättre och man ser från dag till dag vad hon utvecklas, men nätterna... hon kan vakna i nästan skräckslagen gråt och vill att jag ligger och helt omsluter henne för att hon ska vara lugn och somna om. verkar ha det jättejobbigt stackarn! kan ta från ett par dagar till 2 veckor, hopas på det förra!

har inte hängt med i helgen, vill någon (VT eller Zitrus?) uppdatera mig och inboxa länken?

• Saliva123

lillastjärnan

hahah! beach 2012

Kan någon lägga in beata i bildtråden också? jag kan tyvärr bara ladda upp bilder till min presentation, vet nte varför... får byta ofta så att det blir nya bilder!

• Saliva123

lana

japp! kände så "light" när A började jobba och min kusin samma sak. man känner sig som den mest ointressanta personen på jorden och tycker inte att något annat är speciellt intressant heller. jag ville bara vara med A. bra att du tagit tag i det, då mår du nog bättre fortare! kram på dig! kom ihåg att du är starkare än du tror och att du inte är ensam i samma situation, det är normalt och kommer att gå över!

• Saliva123

jucea
    fyller också 30 i maj! 29e.

amelie
    grattis!!

• Saliva123

vt
    tack för uppdateringen! skönt att du mår lite bättre. jobbigt med sockret! ska också kolla in jeansbilden!

• Saliva123

någon fler än vi som har bebis i vår säng fortfarande? hur gjorde ni som har dem i egen säng ? när började ni och hur funkar det att somna om efter amning ? tycker att det tar sån tid att få beata att somna om på natten om hon inte får somna vid amningen, och sedan vaknar hon direkt om man försöker att flytta henne... vore skönt att få sova lite bättre dock... tips ?

• Saliva123

jucea
    vi har pratat om att göra ungefär som du beskriver, amma och byta blöja och lägga själv. ikväll kanske ?! en gång somnade hon själv i sin vagga "av misstag"... hon skulle bara ligga där en liten stund medan vi kollade en grej på nätet, och så slocknar hon! precis innan amning... första gången det hänt och så var det taskig timing...

• Saliva123

amelie

tack för hjälpen! vill du lägga ut en till bild? Snygg du blev förresten!

lille08 skrev 2008-10-20 22:55:09 följande:
    MissH: Känn dig inte värdelös för att du inte lyckas få Elton att somna själv. Det är jättebra att få lite olika råd och tips hur man kan göra och man kan pröva sig fram med olika metoder, men samtidigt måste man vara medveten om att det som fungerar bra för en bebis kanske inte alls fungerar för en annan. När min store kille A var bebis så gick det i stort sett bara få honom att sova om jag ammade honom. Han sov i stort sett aldrig i sin vagga eller spjälsäng, utan bara intill mig. Han åt varannan timma dygnet runt tills han var flera månader gammal. Nappen tog han först vid 3-4 månaders ålder! W är mycket enklare att få att somna själv (utom vissa dagar då när han helst bara vill sova i famnen). Han sover redan ganska långa sammanhängande pass och nappen tog han så fort vi kom hem från BB. Emellanåt använder William också mig som napp har jag märkt och kan ligga där och mysa och småtutta lite utan att det verkar komma något. Ibland tar jag bort honom och ser om han kan ta sin napp istället, men ibland får han ligga kvar. Trots allt är den här tiden som små bebisar väldigt kort och vill han ha min närhet och ligga och mysa så får han det.
    bra sagt!

mareld

bra tips att vänta en stund o sedan hålla en hand, ska prova! känneer igen oss i att A också tar det peronligt när hon skriker. han känner sig besviken o vill betyda mer för henne. han vet ju att det är lite så i början trots att han är en aktiv, närvarande och underbar papppa, men det svider ändå i hjärtat...

tack för alla tips om sömnen!

hallon

beata är blåögd ännu. får se vad som händer, A har så vackra bruna ögon som jag önskar till henne, jag har gröna. men jag tycker att hennes ögon på något sätt blivit lite ljusare blå på sistone så de kanske blir det trots allt...

någon som kan tipsa om schysst upplägg på namnfest? vi ska ha den 29e på A.s skola. först m familjen på dagen och så lsuter kompisar upp på kvällen och vi ska ha öppen scen (många musiker), och en bar osv. men man vill ju att det ska bli lite högtidligtockså och uppmärksamma beata och hennes namn... tips!!??
Svar på tråden Augustibebisar 2008