Inlägg från: Saliva123 |Visa alla inlägg
  • Saliva123

Augustibebisar 2008

Beata har de senaste dagarna, i likhet m flera av era bebisar, haft jobbigt m gaser i magen. Jag upplever att hon nästan blir sämre av minifom... vet inte om jag inbillar mig... Har slutat med dem ett par dagar och tycker nu att det blivit lite bättre, men fortfarande ligger hon och krampar och gråter när hon ammar. Ofta är det bra ett tag och sedan blir det jobbit. Har som Jucea tror jag det var, kollat och klämt och vt att det finn mjölk kvar, så det borde inte vara det utan det känns mer som ont när hon drar ihop sig som en räka. Jobbigt...

• Saliva123

jag vill också se..!

Kvack,  nu kan du se :) Tack Amelie. Jo han har mycket hår för att vara så liten och det har vuxit mycket tycker jag. Det första håret faller bort för många bebisar men hans sitter kvar.
    [/citat]

• Saliva123

Det förra inlägget var till heidi alltså... om att se dina bilder. Nu ska jag kolla in Lyckeli under vattnet!

• Saliva123

lana
    fin bild! har lite samma problem m amningen... har också gett ersättning efteråt om hon inte är nöjd. jobbigt! jag försöker amma lite oftare, och tycker att det går bäst liggandes. svårt!

carina
    inga tänder här! bits han när han käkar?

vt
    jättemysigt att lyckeli dök! sötnosen! ska kolla upp att börja simma vi med!

• Saliva123

lana
    det har blivit bättre m amningen här de senaste dagarna faktiskt vilket är otroligt skönt. har slutat m mandariner som de tydligen kan reagera på, och druckit mer. tycker aatt hon verkar mindre gasig. tidigare krampade hon ihop när hon skulle äta, var otålig och grät ibland. ammar också bägge brösten jämt för produktionen, har slutat m minifom och noga m rapar. det kan ju vara nya utvecklingsperioden som de kommer in i nu. våra små är väl rätt jämngamla omjag inte minns fel? 26 aug kom beata och vi har märkt tecken på att hon är inne i perioden nu med en del oförklarliga gråtatacker och svårare m sömn och så. lycka till, dt går nog över snart!

hallon
    såg mamma mia i helgen och jag tycker att du och huvudpersonen (dottern) är så lika! har du sett den?

igår var vi på inflyttningsfest hos A´s syster m kille. jättetrevlkigt! vi hade m beata och det var så kul för hon var så cool hela tiden! hon satt i folks knän och var nöjd och spanade. jättelugn o go och sedan när jag tyckte att det blev bra drag påp partyt och hon verkade trött satte jag på pyjamas och hnne ner i babybjörnen och la en filt över så att hon inte hade massa och sepå hela tiden och då slocknade hon på fem röda! sov tills vi åkte vid ett och då var hon en solstråle! fina tjejen! det är så kul att det går så bra att ha med henne så slipper man stanna hemma eller oroa sig för barnvaktsbiten än... vill ha henne nära! det var kul, lääänge sedan det var fest!

ikväll ska jag sortera bilder och musik på min mac. har den via hempc på jobbet och nu har två år gått och jag ska lämna igen om två veckor. har HHHUUUUURRRRR mycket musik och bilder som helst, vet inte hur jag ska göra riktigt... ska börja med att lägga över det viktigaste på en extern hårddisk. sedan blir det väl att köpa ny dator antar jag. det är så jävulusiskt dyrt m mac bara.. men det går inte att ha pc nu när jag haft mac ett tag och är såld... fler mac-idioter?

• Saliva123

VT och Hallon:
    Ja, mac är najs! Allt går otroligt snabbt och smidigt. Lär man sig ett par snabbkommandon så är man på banan. Det tog inte många dagar innan jag helt lärt mig macens stil, trodde också att det skulle ta tid att anpassa sig men. Apple gör ju alla program till mac så man slipper krångel utan allt bara funkar när man t.ex. ska installera program. Tom en dataidiot som jag kan klara saker! Den tänker tom själv och föreslår saker ibland! Den är ju också grymt läcker och det finns knappt något virus alls för mac. Jag är såld!

• Saliva123

A har en mac book pro från ifjol och jag ska ju köpa ny nu... men jag tror att det blir en enkklare variant för mig. han är musiker och jobbar en del med datorn, jag pysslar bara med mp3 och foton och skriver lite. inte riktigt samma behov här! men hans är grym!

Hallonsocka skrev 2008-11-09 23:00:53 följande:
    vilken har du/ni?
  • Saliva123

carina
    var hade du hittat sidan där du beställt bodyförlängare och portionskuber? låter som bra att ha! spännande med intervjun!

• Saliva123

Precis som du!

Kesso skrev 2008-11-12 18:04:47 följande:
    Jag har Nils i en vagga precis brevid mig. Men har honom också brevid mig i sängen. Vad sover era små?
  • Saliva123

Miss H
    Stort grattis på dagen! Blir det någon tårta?

Jucea
    Jättefina kläder, och vilka priser! Så att man blir sugen på att ge sig ut och se om det är rea här hos oss också... Älskar manchesterbrallorna!

Igår fick jag punka på vagnen... Piss, ingen promenad. idag hade jag hoppats att A skulle hinna åka och fixa däcket, men han hann inte (han har en spelning ikväll och skulle rigga tidigt), så det blev ingen idag heller. Måste posta ett brev när Beata vaknar, så det blir väl sele till bussen. Blir ännu sämre steg den här veckan alltså

istället har jag varit en duktig husmor och bakat en stor sats mums-bröd! Och så har jag just läst ut John Irvings "En bön för Owen Meany", någon som läst? Han är min absoluta favoritförfattare! Nu håller jag på med Annika Lantz "9 1/2 månad" - grym igenkänningsfaktor! Och jävligt kul faktiskt, kan rekomendera!

Svar på tråden Augustibebisar 2008