Inlägg från: Saliva123 |Visa alla inlägg
  • Saliva123

Augustibebisar 2008

Jucea
    Synd på fina katten! tråkigt. Om du vill kan du få mina prinsar... Skäms över mig själv, men jag känner bara äckel och avsky för mina katter numera. De känns smutsiga och onda. De är ju finast i världen, det vet jag, men jag känner det inte. Jättetråkigt! A älskar dem men han är borta rätt mycket och jag mår dåligt över att de inte får den kärlek de förtjänar. Vi hinner inte med dem och jag vill inte se dem när jag är hemma. Konstigt, det vände pang bom. När vi åkte TILL förlossning så pussade jag dem hej då och tänkte att jag skulle sakna dem, när jag kom hem och de kom springandes att möta oss i dörren ville jag bara sparka dem. Fy, jag är en hemsk människa... Undrar om det är beskyddarinstinkt eller om jag blivit psyko..?

• Saliva123

miss h
    söt! tyckte han om det?

jucea
    så har vi haft det med beata senaste 2 veckorna också! visst är det härligt när man kan lägga uppe och de sover vidare?! härligt att vara man o kvinna någon timme innan man sover, som mamma o pappa igen!

här är också vackert väder. hade fått en tid till bvc och skulle vaccinera beata idag. pusslade och hade mig så att det skulle passa med mat o sömn o allt (ja, ni vet) tills vi skulle vara där 11.30. hade tänkt gå vidare upp till centrum o köpa en present till en kompis som fyllt år och kommer hit ikväll, men när jag skulle stoppa in vagnen i bilen (stressad) så har bakluckan fryst igen! SKIT! in m vagnen i garagret o iväg. väl där, så säger de att det måste blivit något fel, har inte alls tid idag. suck. fick väga o mäta iaf. hon är nu nästan 63 cm och väger 5280 gr. lång o smal

är missnöjd och ska nog byta bvc-tant. inte det första hon schabblat. tydligen stod en tid på mig den 7e, men den hade jag inte fått, och när jag inte dök upp då kunde man ju tänka att hon skulle hört av sig kanske? vet ej om jag berättade att hon meddelade mig om första mammagruppstillfället på min sambos mobil kl 8 samma morogn som det började kl 10. han hörde meddelandet på sin lunch... trots att jag ringt och frågat en annan tant ett par dagar innan. trist! funkar sånt där bra för er andra?

• Saliva123

På tal om kräks... har gett Beata ersättning tre kvällar nu som komplement till amningen eftersom att hon inte är helt nöjd när hon ammar utan ligger och skriker o viftar med armarna. Det har gått jättebra de andra dagarna och hon har sovit gott, men idag ammade hon först. Sedan när hon blev sur fick hon flaskan och åt ca 80 ml men ville ha mer. Hon åt bara lite till 10 ml kanske. Sedan ville hon inte ha mer och bajade. Så när jag gick upp och bytte på henne så var hon så konstig. Missnöjd och med en konsti min. Magen var tok-stinn och hon såg illamående ut. Hon var helt slö, ögonen rullade och hon höll på att somna. Bajsade mer så när A skulle gå upp och byta så spydde hon som en gris. Hon spydde ner sig själv och en stor pöl på handduken. Sedan var hon blek och helt loj. USCH! Man blir ju orolig. Hon slocknade i handduken efter badet hon fick ta, trots att hon frös och aldrig gillar det. Min lilla gumma! Vad tror ni? Nu sover hon. Ska man hålla någon extra koll...? Göra något...? Eller bara låta henne sova och vänta tills hon vaknar o vill äta sedan...? Hon ska ju vara glad och som vanligt! Det läskigaste var att se hur totalt utslagen hon blev. man fick liksom inte kontakt. Buhu!

• Saliva123

VT
    Åh! Förstår verkligen din oro, men samtidigt är jag säker att det inte är så illa som man målar upp. Cellförändringar verkar inte vara helt ovanligt och är ju i de allra allra flesta fall godartat och man bara tar bort det. Det kommer att gå jättebra! Kram!

• Saliva123

Beata sov gott efter spyan igår kväll, som tur ar. Hu, jag tyckte att det var obehaglligt! Ikväll fick hon ersättning en knapp timme efter amning ikväll. Hon drack upp allt, rapade somnade... och kräktes... Men hon var inte alls medtagen som igår. Antar att det är bara att testa nytt märke. Konstigt bara att det funkade så bra de andra dagarna vi kört? Har semper by the way.

Ikväll har vi skypat med mormor och morfar! De tycker att det är underbart att kunna se och prata med sitt barnbarn, 65 mil bort. Ska bli kul när hon börjar hänga med mer och kunna känna igen dem!

Ikväll är vi också 2-barnsföräldrar. Är barnvakter till A´s systers 3-åring till på fredag. Det blir lite annat! det första han gjorde var att ramla på parkeringen och slå upp kinden och läppen... Nu sover han gott och han är världens goaste! Vi kollar fotboll och ska snart krypa i säng, sov gott på er!

• Saliva123

Mareld
    Kan ju också vara 12 v fasen som är jobbig. Annars bara struntar du i faserna och lär dig vad det kan bero på men hakar inte upp dig på när det händer.

Beata har jättejobbigt med amningen helt plötsligt. Hon har varit kinkig till och från ju men nu går det nästan inte alls, hon skriker som besatt bara hon får syn på bröstet. SÅÅÅÅ tråkigt! Usch, jag kämpar på, och blandar med ersättning. Vill ju att det ska funka ett par månader till.

Idag har jag bakar en massa inför hennes namnfest nästa helg. mycket att stå i... Hinner nog inte ens läsa ikapp alla dagar i veckan... Men lite läser jag och tänker på er! Speciellt på dem som ska gifta sig..!

• Saliva123

Välkommen hit!

Min beata föddes 26/8, vägde då 3875 och var 54 cm, nu vägde hon 5280 och var nästan 63 för en vecka sedan. Lång och smal liten korv!

Angeluzia skrev 2008-11-22 00:58:57 följande:
    min eller?+ =) Alltså jag måste ju fråga hur mycket era väger nu? och när dom är född??
  • Saliva123

VT
    Oj oj oj! NU läste jag vad du skrivit. Tiden stannade. Vad jag lider med er, måste vara fruktansvärt innan ni vet mer. Håller som alla andra tummarna och tänker på er. Fy... Stor kram!

• Saliva123

VT
    Hahah! Förstår att en knasig bröstvårta kvittar! Skönt, tänker på er!

Idag har jag haft en trött och pissig dag. Orkar INGENTING! Har legat på soffan och inte orkat göra allt jag borde inför namnfesten på lördag. Mina föräldrar och syskon kommer från Umeå imorgon på dagen, då vill jag ha hunnit göra vissa saker. Bläh! Beata var i ett tillstånd mellan sömn och vaken mellan typ 03-08 inatt. Slumrade till, vaknade och ville ha napp osv... men sådana nätter har jah ju haft förut utan att må så här. Hoppas inte förkylning eller skit är på intågande! Har inte tid! På måndag i så fall... Blås friska och pigga vindar på mig tack!

• Saliva123

Tjenare! Vad har hänt i helgen? har inte varit inne på länge... Planerat för namnesten vi hade i lördags. Den blev jättelyckad! Vi var på min killes gymnasieskola. Först med släkten då vi drack skumpa, åt mat, hade ceremonin och folk höll vackra tal och spelade och sjöng. Sedan fylldes det på med vänner och det blev mer skumpa, livemusik, brasa, dans, mys och för vissa pingis och bastu. Toppendag och kväll helt enkelt! Beata var en solstråle som vanligt trots att hon skickades runt och det var mycket folk. Inatt har hon dock sovit mellan 22-08!!! Tröttskruttsan Jag var rörd och det var en sådan högtidlig stämning, folk grät och skrattade om vartannat!

Idag har beata fått vaccination och vi har varit på första mammaträffen (fick ju ingen info om den första). Sprutorna gick jättbra. Hon grät några sekunder vid andra sprutan bara. Jag var inställd på det värsta! Mammorna verkade trevliga och vi ska träffas imorgon redan för en promenad i skogen i Tyresta. Skoj.

KaOl: Vilken vacker bild! Var ju tvungen att titta in! Har tänkt på dig. Du var otroligt vacker som alla andra också har sett Vad härligt att ni är så nöjda! Det var många som hade trott att vi också skulle överraska och gifta oss på namnfesten. men icke!

• Saliva123

Nice m glöggträff, bra tips! Sytt lussebullar... för mycket tid över eller!?

Lana skrev 2008-12-01 20:15:01 följande:
    Saliva; va härligt att det blev så himla lyckat ja pluttan blev trött efter allt ståhej...ja det är jätte kul med mamma fikor...jag ska på mammma barn glögg mys den 9/12 och tjejn som ska ha det är så söt så hon har sytt lussebullar till alla små kesso; va skönt,jasså han är en sån mysis Nä precis,nock för att det är mysigt nu men de blir ju tyngre och äldre...men det lär han sig nog snart... FY va jobbigt för er...tänker på er och ja va ska man säga...tänker på er...
  • Saliva123

Vi verkar ha liknande bebisar! Sitta ch stå och hoppa och kolla efter tvn m alla tänkbara knep... Hon vände sig första gången från mage till rygg förra helgen. Från rygg till mage tror jag att hon kunnat ganska länge, men hon bromsar o tar emot i sidläge. Hon gillar inte magläge! Tror att det är ett tag kvar tills hon kan sitta själv dock.

Hallonsocka skrev 2008-12-01 20:34:46 följande:
    Carina: Hon formulerade sig säkert bara klumpigt! Alltså, M är skit fixerad vid teven om den är på. Hon vriiider huvudet åt det håll den är. Jag har prövat stänga av ljudet men har kommit fram till att det bara är att stänga av teven om jag inte vill att hon ska se. Haha, kanske lika bra det, jag ser ju själv för mycket teve så. Nu somnar skruttisen här bredvid mig. Vi har badad i badkaret, jösses så roligt hon tyckte att det var! M har fortfarande inte vänt på sig har alla andra kidz gjort det?Hon sitter däremot snart själv :-P Hon drar sig upp i sittande hela tiden om hon sitter i famnen och är hon i soffan sitter hon. Och "stå" vill hon hela tiden :-/ jobbigt för mina armar att hålla balansen åt henne Annars har det varit en toppen dag. Vilket gör att det känns lite mer lovande att vara så mycket själv i veckan. Tror det har att göra med att du Lana sade att det skulle gå bra. Jag ändrade inställning helt enkelt
  • Saliva123

nästa utvecklingsperiod för er kan ju tydligen vara utdragen i flera veckor m bla sämre o oroligare sömn. kanske så enkelt... jobbigt dock!

Vilda Tiger skrev 2008-12-02 09:54:15 följande:

lilla Åh, du har så himla söta barn! Och vilken pingla du är! Jättefin pres-bild. BV Hon sov så bra för någon v sedan. Från 21 till 05, åt och sov en och en halv timma till. Men  nu är det helt konstigt. Hon började äta en gång till på natten, fast vi gick över till nr två i ersättning, vaknar ofta och ligger och gnyr mycket.
  • Saliva123

lana
    vad roligt att du träffat en så mysig grupp! min alldeles nya skulle ha träffats idag på promenad för första gången, men det är pissregn, så vi väntar på bättre tider. hoppas de är goa!

lilla
    nice m sex! tyckte också det var skönt att "ha det gjortt" även om första inte var det bästa man haft... fina bilder!

carina
    så stark han är! vad ska dett bli av honom...

idag ska jag läsa, håller på med Bitterfittan av Maria sveland. någon som läst? rolig o smart bok! tips! sedan har jag också tänkt upp på vinden och ta fram lite julstämning.

• Saliva123

har ganska lika tider! min bvc-tant sa igår att olika bajs beror på hur lång tid det går genom magen, mycker mindre vad mad man äter.

Rimfolina skrev 2008-12-02 14:18:44 följande:
    Ester äter en gång tidig morgon, en när vi stiger upp, en gång till lunch, sen sover hon ofta jättelänge och på em/kväll kan hon äta 1 gång i timmen tills vi går och lägger oss. Och vissa dagar äter hon varannan timme... Men på nätterna sover hon minst mellan 23 och 4, som regel. I morse åt hon inte förrän 5:30. Hon bajsar senapsfärgat, typiskt amningsbajs. Ibland är det lite grönaktigt men det beror kanske på vad man själv har ätit eller nåt. KaOl, vilken stilig kille! Har också nya bilder på tjejerna om nån är nyfiken.
  • Saliva123

VT
    Jag såg precis ditt inlägg i min blogg! vad söt du är! Men jag blev så oerhört förvånad... Hur fick du tag på min blogg? Jag kan inte komma på att jag berättat om den? Har tänkt det många gånger dock. NYFIKEN!

• Saliva123

Hej alla andra förresten

Världens mest frånvarande forumpolare här, hrm hehe... har haft så intensivt nu ett tag med namnfest och besök, julklappar, husvisningar mm. Måste kika in imorgon och uppdatera mig!

Heidi
    Var det du som la till bloggarna? Kan inte du lägga in min då är du rar?
    vegababes.blogg.se

Gå in och läs vet jag! God natt!

• Saliva123

VT
    Haha! Vad roligt! Ja, jag lämnade en kommentar hos dig, så det är nog därifrån då. Jag blev så förvånad och glad

• Saliva123

Har inte varit inne på EVIGHETER! Har köpt ny dator, ska gå och lägga mig men ville bara titta in och säga GOTT NYTT ÅR!

Svar på tråden Augustibebisar 2008