Augustibebisar 2008
Nu hittade jag också hit! Efter en lång dag med feber och tjock hals!
Nu hittade jag också hit! Efter en lång dag med feber och tjock hals!
God Morgon allesammans!
Det har vart en "bra" natt, bara ammat 2 ggr. Vi brukar ju alltid äta 3 ggr per natt, och nu har han haft långa sov perioder. Iochmed att jag är sjuk så känns de lite knasigt att han blir sådan just nu, annars brukar han äta som sagt 3 ggr per natt med 3 timmars intervaller. Och första gången jag la honom till bröstet inatt så åt han bara 5 min och sen somnade han igen.. han brukar äta minst 20 minuter.
Ja, jag vet inte om man ska vara nöjd eller börja oroa sig!
VT: Ja det är inte lätt de här med våra små,men Lyckeli verkar ju ändå harmlös på nätterna! Fast de är klart att det är ju "jobbigt" för alla, finns ju en del som får mata jämt och då ligger man ju i lä.
Jag ska läsa på amningshjälpen,den är faktiskt bra att ha om man funderar över saker.
Bebisvagga: Gud vilken underbar bild! Han ser ut att tycka om att bada, och sikket stort leende, så himla fin kille ni har!
Nej! Nu har Grimm börjat tjorva vid bröstet!
Han dricker ett tag men sedan börjarn han gråta,och jag försöker om och om igen, men inget funkar:( han dricker en stund men börjar gråta igen... han har dessutom börjat sova mer.
Och ont i magen är de inte heller,för när han får ont i magen brukar han dra ihop sig.
Vet ni vad de kan bero på? Mjölk finns de gott om!
Jucea: Ja, jag har då inte ont i brösten, men jag kan ju prova "värma upp" dem innan han ska äta. . Men jag chansar nog kanske på ditt andra alternativ, han har vart tät i näsan men jag tar alltid bort snoret varje morgon på honom.
För man ser ju att han tar i när han äter.
Mareldsbarn: Ja det kan nog stämma faktiskt för när jag provade sätt in nappen efter en tids försök så sög han tag men han tappade den hela tiden och blev lika hysterisk.. så jag gick med honom och sen somnade han om så himla gott.
Och Idag har de inte vart några problem och inte igår på eftermiddagen heller. SKÖNT!
Fredag idag då tjejer, känner ni någon skillnad på dagarna? det gör inte jag.
KRAM PÅ ER
kaOl: Det förstås, min gubbe jobbar 7 dagar och är ledig i 7 dagar, så jag njuter varannan vecka, men dagblind är jag oavsett vilken vecka det är
skönt att ni har underbart väder iallafall, här är det så trist.
Måste bara säga att de känns lite tryggare nu när de anhållit en misstänkt för mordet på Caroline Stenvall..
De här stället är ju så litet och mord har jag då aldrig hört om här uppe, hoppas nu att de fått tag i rätt man så man kan känna sig trygg ute i skogen igen
Hallon: Hon försvann den 13 september!
MissH: ja visst känns de skumt att inte ha någon dagsuppfattning?
enda gången de är bra att veta är när man vill minnas vad som är på tv
och när affärerna har öppet!