Inlägg från: lillastjärnan |Visa alla inlägg
  • lillastjärnan

Augustibebisar 2008

Zitrus: vad är d som hänt??

Har inte haft tid att vara inne ngt, vet inte var tiden tagit vägen, har inte hänt m alls på vad som hänt här. Allt är bra här iaf, liten Isa äter och sover och är snäll . Fick hem svärfars hästar igår oxå, så nu har vi fyra st på gården - jättemysigt! De är som en riktig familj . Några sociala dagar har vi haft nu oxå, umgåtts massor m folk, så nu blir det lugnt ett par dgr... Orkar ine riktigt m att vara trevlig hur mkt som helst .
    Äntligen bokat tid för bb-foto oxå, tog bara ett par månader... Men nästa måndag så!
    Börjat motionera oxå! "Snabb-promenerar" och joggar varannan dag och kör lite situps osv varannan dag. Beach 2012 - here I come!!!! Äter nyttigt oxå, skippar sötsaker av alla slag. Fast på lördagar äter jag vad jag vill, skulle bli tokig annars... Får se om det går neråt på vågen ngt!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • lillastjärnan

Zitrus: fyyyy... Mitt ex var som din svärfars vän typ, visste inte om han var full el om d var ngt annat. Otroligt obehagligt... Bra att du sagt ifrån!

• lillastjärnan

Hej allihop!

Känns som en evighet jag var här sist, dagarna bara rinner iväg... Något stort som hänt?
    Här är allt bara fint, ganska glada barn just nu som sover ok - trots att lillan fått tillbaka sin snuva. Var hos fotografen igår för bb-foto. Blev att vi tog några extra, så nu är vi ruinerade... Ska lägga in dom när de kommer! Ska lägga in lite nya bilder på barnen nu oxå. Passa på medan liten sover, somnade i sitt nya babygym....

• lillastjärnan

Nu finns nya bilder på barnen i mitt galleri!

• lillastjärnan

En till som vägrar ligga ner här. Om hon läggs på rygg så spänner hon sig o blir som en ostbåge. Ooooo, igår vände hon sig för första gången - från rygg till mage!! Fast d var bara pappa som såg... 2 månader o 6 dagar, stolt mamma . Kollade Filippas bok o hon var drygt 3 månader när hon vände. Sitter just nu o sover i sin nya gunga, en sån som gungar av sig själv. Fick den av ett par bekanta, fungerar superbra!! Ska fixa ngn bild på d.

Jag är gärna m o stegräknar!! har d på min telefon så jag brukar hålla koll. Igår slog jag rekord, drygt 16000 steg! Men får väl se om d blir resultat, hade inte gått ner förra veckan (suck) men hoppas på denna. Väger och mäter varje fredag, men har bara promenerat/joggat i två veckor så d kanske tar tid innan d blir resultat..

Amelie: jag ger minifom o tycker d funkar super. Men om du tycker d känns fel så ska du absolut inte ge det. Lita på magkänslan . O detsamma m sjuka barn, om d inte känns rätt för dig så åk inte. Jag hade nog oxå stannat hemma, får tillräckligt m baciller från dagis...

• lillastjärnan

Tackar o bockar! Jag har ju börjat promenera o jogga (lufsa...) varannan dag, ca 6km, så det blir ju lite. Så promenerar jag oftast när jag ska hämta Filippa på dagis 3 ggr i veckan och då blir d ju 4km till. Sen allt rännande med hästarna... Men jag SKA gå ner i vikt!
    Är det inte så att det står still ett tag först och sen börjar man tappa, eller har jag hittat på det som tröst??

• lillastjärnan

Jucea: Ja man tappar ju suget då. Har märkt att jag fokuserar på hur mkt jag har kvar att gå ner istället för vad jag redan tappat. Blir lätt deppig då, men har ju tappat ca 17 kg på två månader o då är det ju ok, men det är de 10 kilona som är kvar som ekar i huvudet... Men kommer mäta mig oxå eftersom jag kommer få muskler av all extra träning o det kommer ju visa på vågen.
    Ska försöka få tid o prova yoga-skivan jag har idag, provade innan isabelle o tyckte den var jättejobbig.  Ja vilka problem man har....

• lillastjärnan

Nej, inget klartecken... Och det känns i fogar och knipmusklerna gör sig påminda (dom som inte längre finns alltså...). Gäller att kissa innan man går hemifrån...
    Men jag blir tokig om jag inte får börja röra mig så jag frågar helt enkelt inte.

• lillastjärnan

VT: tack vare hennes humör tror jag, ilsken tös...

• lillastjärnan

missh: nu på lördag.

Svar på tråden Augustibebisar 2008