Augustibebisar 2008
Hmpf, börjar nästan regna nu.... ![]()
Hmpf, börjar nästan regna nu.... ![]()
Tack Lina! ![]()
Ojojoj, pratar ni redan barn?! Jag nöjer mig med en hundvalp ist!
Har en bebis som är inne i en sån där period nu... Famnen hela tiden o gråter ändå. Och på det en sur sambo ikväll - inte vad jag behövde! Fast förstår honom... Svärfar var här och plogade gården ikväll. Det blev iiinte bra... Och har förstått att första plogningarna är viktiga så man får ett bra underlag lixom, för resten av vintern. Ser inte bra ut för vår del. Och så skiter han i att ploga åt mig på baksidan stallet (så man kan komma fram till gödselstack osv), jg tar ju hand om hans j***a hästar varje dag! Jo, jag blev oxå lite irriterad...
Ont i ryggen som få har jag oxå... Nä, stackars mig ska sova nu, natti natti!
Här bajsas det oftast varje dag. Men mest för att hon är snuvig och extra lös tror jag. Den där snuvan bara tar om hela tiden, stackarn.
Idag höll jag på att köra bilen till tippen... Fats egentligen är det inte bilens fel. Backade ut bilen för att köra till dagis, men eftersom det var lite uppför så ville inte bilen fram utan jag fick backa mitt i vägen (för att undvika att slira ner i diket/slänten på ca 1-2 meter) typ 30 meter innan jag kunde köra framåt. Sen var d bara att ligga i 30-40 km/h hela vägen. Varför sanda när det är snorhalt??? Aldrig varit så nervös när jag kört. Åka i diket kan man väl leva med, men det är få diken och många branta slänter. Bilen skulle nog volta om jag for i diket och det kan jag klara mig utan - speciellt med barn i bilen... Så, nu har jag klagat färdigt!
VT: hur är det med er??
VT: bullarna i haga e mums...
Kom ju inte iväg på ngt bröllop, ingen barnvakt, så jag har deppat i helgen... Men nu är d nya tag!
Snöat som bara den har d gjort, nästan decimetern idag! Så jag med bakhjulsdriven bil o värdelösa däck fick promenera (på oplogade vägar) till dagis i eftermiddag. Fick tom knuffa vagnen i nedförsbackarna, ngt trött när man kom hem. O då var det till att mocka åt fyra hästar samt skotta lite. Mööör ikväll...
O lillan har dille på att stå upp, o ligger hon så snurrar hon runt o blir arg. Varför vill hon inte göra som mamma o bara slappa.... Trött... Men gjort lite julgodis så jag ska nog mysa upp mig i soffan nu
.
m0e: haha, jag har oxå haft några såna ord här. Lärt sig på dagis... Men nu är hon språkpolis ist, så fort man svär säger hon till - duktig tjej!
lille: kanske man ska önska en hoppgunga i julklapp?
Igår hade vi bajsmaraton, till slut kom det endast slem och hon har tuggat på sina händer i flera dagar. Måste vara tänderna. Ngn annan som har ngt liknande?? Syns inget än, men hon biter så det gör ont om man stoppar in ett finger i munnen på henne.
Så härligt ute, har fått massor m snö!
10 minus var det imorse så all snö gnistrade när man kom ut. Men nu är d iaf plogat så jag slipper gå till dagis, har fortfarande ont efter gårdagens promenad i lössnö... Riktig julstämning får man!
Ett par vinterbilder finns i bloggen: annasaventyr.blogspot.com/
anette: när vi gav ersättning hade jag kokat vatten i kylen. Sen när d var dax kokade jag upp nytt och blandade till lagom temp m det kalla i kylen, sen i m pulver. Gav nan och det tror jag inte man ska ha stående klart? Osäker.. Men så gjorde vi iaf! ![]()
Fick aldrig ngn kallelse till cellprov, gjorde första när jag var gravid m Filippa. Sen blev d andra när jag var gravid m Isa eftersom det var fyra år mellan, är väl var fjärde år väl? Gjorde bara lite ont för mig.
VT: satte in spiral härom veckan så jag fick ägglossning då. Aldrig känt av det innan, men jäklars vad ont d gjorde nu! Fick en sväng av mens oxå, naturligtvis, och det har man ju inte saknat...
Igår var jag sådär huslig igen. Gjorde middag för två dagar, testade att göra en ny sorts julgodis och bakade lussekatter! Oj oj oj, duktig man är!
Nä, ska in i duschen nu för man har ju bokat tid hos frissan idag!!
Ska bli sååå skönt att fräscha upp sig lite. Är man värd som duktig mamma! ![]()
Igår tog jag en dag på stan m barnen o mormor. Och äntligen frissan!!!
Blev supernöjd, kommer definitivt gå tillbaka till henne igen! Köpte färg oxå, ska fixa hemma i helgen tror jag. Sen en mössa, ny halsduk o så shoppade jag lite på body shop. Bara julklappar till mig själv!
Men i stallet på kvällen kände jag plötsligt att orken bara tog slut... Var helt färdig i kroppen. Vaknade tolv på natten o var säker på att d var magsjuka på gång men icke. Somnade efter ett par timmar, men mått kasst o varit orkeslös hela dagen. Tror det varit för mkt fysiskt arbete (4 hästar o en gård) o för lite vila på sistone. Känns bättre efter att ha slappat idag o tänkte bli ompysslad ikväll av sambon...
Fick lillans nya overall idag oxå, jättetuff! Lägger in en bild i galleriet...
Ja nu blev man alldeles ensam igen... Tycker alltid sambon jobbar, jagar eller festar... Är nog inte så alls, men jag har en syndomstackarsensammamig-period tror jag. Nu for han hem till ett par kompisar för att öla o spela guitar hero. Jag vill ju oxå!!
Nä, här sitter man med feber o värk i nacken, ammandes. Buhuuu... Fast å andra sidan så kommer jag vakna pigg o tidigt
. Känner mig så låst när jag ammar, men nu när jag äntligen fått igång det kan jag ju inte sluta. Och dessutom vägrar hon flaska. Och så verkar jag gå ner i vikt även fast jag äter hur onyttigt som helst! Tjoho!
Sambons bror bor ju i lägenheten under oss, eller rättare sagt så bor hans hundar där. Vi har ju pratat lite löst om att ta hand om en av dom för att de ska slippa vara ensamma där nere. Ikväll tog sambon upp dom hit, helt otrolig hund... Den vi isåf ska ta gick bara in o la sig, ville inte gå härifrån. Han kom o myste m mig - har aldrig hänt förr. När sambon ropade på honom o skulle gå lyfte han inte ens på huvudet, inte ens när han satte på kopplet. Usch vad d gjorde ont i hjärtat när han drog honom mot trappen. Tror han vill bo här...
Nä, bäddar ner mig i soffan m lillan nu, julmust o lussekatter väntar...
Hej allihop!!
Har inte varit inne här på ett par veckor, inte haft vare sig tid eller ork. Börjar bli trött mamma med begränsad hjärna!
Hoppas allt är bra m alla.
Tänkte bara önska er alla gott nytt år, dyker upp i början på året o läser ikapp.
Kram!!