Inlägg från: lillastjärnan |Visa alla inlägg
  • lillastjärnan

Augustibebisar 2008

Hallon:en till snuttare här! Hon får ju ersättning oxå, så varje gång hon snuttar och jag vet att tutten är tom tar jag fram flaskan. Men aja baja vad arg hon kan bli!! Då märks det att hon bara vill mysa...

Carina: hört samma om komjölk o salt som VT, gällde både i Göteborg och här uppe i norr. Börja m bebisgröt vid 4 mån kan man, men typ sempers o nestles. Är väl olika då.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • lillastjärnan

VT: va skönt att d gick över! Ja förutom för dig då... Ang att ge alvedon - tycker om att veta om d är sjuka eller inte, plus att jag tycker det finns en mening m feber o att det kan vara bra att "låta den vara" så länge de inte mår pyton. Därför ger jag det väldigt sparsamt.

• lillastjärnan

Kesso: ligger o ammar här oxå! Skulle behöva gå upp o göra en flaska ersättning men är alldeles för lat. Så d blir amning var o varannan timme ist, som om d vore mindre jobbigt än o gå upp en gång o göra flaska...

Jucea: ska oxå börja jobba lite, efter julhelgerna. Ngt pass i månaden tänkte jag, jobbar ju treskift i vanliga fall så en helg el så i månaden. Bor ju på landet o blir lite isolerad, så saknar arbetskamraterna som bara den!

Hemma m sjuk dotter idag... Igår fick Filippa lite feber på morgonen så hon blev hemma från dagis. Efter lunch tog jag m henne ut på gården o blev nästan irriterad för hon var så gnällig. Tidigare har hon haft lite feber på morgonen men d har alltid gått över fram på dagen så jag inbillade mig att d var så igen. Till slut gick jag m på att gå in, då hade stackarn 38,7!!! Dumma mamma... Efter nattning m alvedon vid sju kom hon upp vid elva igår kväll o pratade massa roliga saker, så söt! Halvyrade lixom, var nog inte riktigt vaken. Lilla stackaren, men verkar bättre idag. Isabelle sover i sin säng så man kanske ska passa på att dra fram dmmsugaren man tänkt på i en veckas tid... Nä, facebook först!

• lillastjärnan

Också problem m höger bröst. Fast jag har jätteont, hon tar d inte alls lika bra som vänster. Nästan så d kommer en tår emellanåt... Men börjar ju få igång mjölken ordentligt nu, ger bara flaska 1-2 ggr om dagen, så jag vill ju helst inte sluta.. Men ha ont varje gång är ingen höjdare.

• lillastjärnan

Jaha, nu var det hundra år sen jag var här igen. Vet inte var dagarna tar vägen.

Angel: välkommen! Min dotter Isabelle föddes oxå 22/8. När hon kom var hon 54cm o vägde 4320g, nu 64cm lång och 7210g tung . Redan börjat m lite kläder i storlek 74....

Lana: om du känner att du vill ge upp amningen så gör det. Jag har nu kämpat sen lillan föddes, hade knappt mjölk alls, och sen två veckor tillbaka så ammar jag fullt, ger bara lite ersättning en gång på kvällen. Så för mig tog det lite tid...

MissH: hur mår du, känns d ngt bättre??

• lillastjärnan

Verkar som fler har problem med amningen här, inte kul... Jag är supernöjd att jag fått igång det fast det tog tid! Nu har hon varit helt utan ersättning i två dagar!! Får se hur länge d funkar. Ger tom upp två julfester med jobbet för att amma ist (vill ju kunna kalasa om jag går), kommer alltid fler nästa år!

Satte in spiral i torsdags, första gången. Ngn annan som gjort det?? Hur länge kände ni av värk? Känns ibland som lite lite molande, kortare stunder. Vet inte om d är pga den eller om jag faktiskt har lite värk i kroppen för att jag börjar bli sjuk... Förnekar å det bestämdaste att halsen gör ont o snoret börjat rinna.... Men nu har de andra tre varit dåliga så nu är d väl min tur!

Lite avis på er som kommer få era dop/namnkalas klara innan jul. Vi har nu fått datum för dop, 18/1. Men var nyss på dop så jag har redan planerat vad vi ska ha för "pynt" o mat. Såg ju precis vad som behövdes, vi ska ju dessutom ha på samma ställe.

Nähä, två griniga o hungriga barn fick jag visst...

• lillastjärnan

VT: jättekram, tänker på er. Ni fixar det.

• lillastjärnan

VT: du vet att vi alla finns här för dig om du vill "prata" av dig!

Tänkte klaga på min förkylning, men hoppar det. Känns löjligt att klaga på ngt sånt nu... Har iaf haft föräldraträff här nu, vi alla tre  mammor . Var mysigt att sitta o prata i lugn o ro, Filippa var på dagis. Men även fast Isa är yngst av dom (de andra är pojkar) så är det hon som är livligast. De två pojkarna låg så tyst o snällt o tittade runt lite medan Isa vände sig från rygg till mage o sparkade sig runt på filten. Vad ska det bli av henne....

• lillastjärnan

Mat ska jag nog inte börja med förrän närmare 5 månader, har inte så bråttom - har ju precis börjat amma riktigt! Men gröt blir d nog vid 4 ungefär, ja typ på julafton.
    Isa hostade en del när jag tog upp henne imorse. Vet inte om d håller i sig för jag satte henne direkt i bilstolen för dagisturen, sen dess har hon sovit. Hoppas inte d blir ngt värre, är ensam m barn o hästar till imorgon kväll, så vill ha lugn o ro....

Igår fick sambon fara o köpa skridskor till Filippa, de skulle visst börja m det idag på dagis. Han kom hem m jättetuffa! Ska ta kort på dom så ni får se. Vitt fluff inuti, utanpå är d jeanstyg m cerise stjärnor på. Sååå snygga! Ställbara strl 32-35 så hon kan förhoppningsvis ha dom ett par vintrar. Lillan börjar bli stor...

VT: skönt att d gick bra!!!

Nä, ska ta fram lite julpynt nu när liten sover, hon kommer säkert vakna då o min tutte behöver det...

• lillastjärnan

Usch... Jag har mensvärk (j***a spiral...), blöder och är snorig o täppt i näsan. Isa hostar, grinar och är inne på dagens tionde bajsblöja. Och så är jag ensam till imorgon. Varför allt samtidigt?!

Svar på tråden Augustibebisar 2008