Inlägg från: lillastjärnan |Visa alla inlägg
  • lillastjärnan

Augustibebisar 2008

VT: ja inte är d kul, men absolut inget i jämförelse m hur ni har d!!

lille: ja här bajsas d efter varje matning, minst. Är nog ngn snuva som är orsaken.

Isa har varit grinig hela kvällen!! Inget duger, ligga i famnen o smiskas på rumpan går ibland o korta stunder. O hon riktigt gråter oxå. Suck, var är avlösningen?!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • lillastjärnan

Soligt har vi här, men ett par plusgrader. Har en del snö så den lär inte försvinna. Lite piggare bebis idag, bara bajsat en gång hittills...

Filippa var snabb i sin utveckling och stor. Kröp när hon var fem månader bla. Men klappa händer, prata osv kom senare. Precis som om hon valde att ta sig fram först och det där småpillret sen. Verkar bli samma för Isa, himla aktiv och vände sig från rygg till mage ca 2½ månad gammal. Uppskattar om hon kan lugna sig liiite, har ju aldrig fått varit ngn latte-mamma ju...

• lillastjärnan

VT: va kul att ni uppskattade blomman!

Fick häromdagen reda på att min absolut bästa vän gifter sig nästa helg.... Visst, jättekul, men hon bor mer än 70 mil härifrån!! Och det är december, juuul... F*n!! Jag vill så gärna åka, hade bestämt att ta Isa och bilen och fara redag til söndag. Men så berättar jag för mamma... Maken till negativ människa har jag aldrig varit med om!! Och inte var det bättre med tåg eller flyg heller! När hon lät så negativ tappade jag lusten helt... Bajs.... Nä fara med en tremånades var ju jättedumt. Kan säga att jag och Filippa flög denna sträckan när hon var 3 månader och tog bilen ensamma iaf två ggr innan hon var 1 år. Bajs....

• lillastjärnan

VT: det är öppet... Vill sååå gärna men man hör mammas röst i bakhuvudet... Tänk om d skulle hända ngt? Sambon tycker iaf att jag ska åka, men när mamma är så neg så vill hon ju inte vara barnvakt åt Filippa på fredag så då måste jag hitta ngn annan - inte det lättaste.
    Och det är utanför gbg, mopt borås, som jag ska. Snabbt besök, försöker isåf klämma in så många jag känner som möjligt på en dag!

• lillastjärnan

Tack för peppning, men d verkar kört. Har ingen barnvakt åt storan... Kommer tjuta som lille skutt på lördag... Men alla tips om ngn kul present mottages!! Ngt speciellt, tidlöst.

• lillastjärnan

Kaol: grattis!! Ni var jättesöta!

Kesso: ammar oxå fullt, äntligen... Märkt att hon äter mer sällan på natten nu, men på dagarna är d nog 2-3 timmar mellan bara.

Hallon: Isa vänder från rygg till mage, men står helst upp. Sit-ups kör hon oxå! Ser nästan ut som om hon tänkt bara kliva upp o promenera iväg ibland.

Äntligen sexdebut!!!! Fy vad nervös jag har varit.... Men det var ju som vanligt ju! Men jag har liiite problem m hur min kropp ser ut. Inga vilda sexlekar a´la Pamela Anderson utan jag håller mig under täcket ett tag... (Haha, som om jag nånsin har varit sån!)
    Idag är d iaf bakning som står på listan enligt Filippa, lussebullar. Hoppas Isa håller med om det bara...
    Tack för tipset om presenten VT, ingen dum idé. Ngn annan m tips på bröllopspresent??

• lillastjärnan

Lagt in ny bild på båda barnen om ngn vill se

• lillastjärnan

Tack, ni är söta!

• lillastjärnan

Hallon: d där m tvn känner jag igen. Rätt vad det är så upptäcker jag att Isa varit knäpptyst en stund (händer inte ofta - "pratar" jämt, som sin syster) och ser då att hon fastnat i tvn... Jaja, får man en tyst o lugnstund iaf!

• lillastjärnan

Tänkte lägga in en bild här, men vet inte hur man gör.... Finns iaf i mitt galleri, på gården. Tog ett foto på utsikten från vardagsrummet - sååå vintrigt och mysigt! Snöar en hel del men hoppas det inte blir plus nu, regnar tydligen i stan. Lite halkigt efter vägen här, men hade superutr imorse - sambons bror erbjöd sig att köra Filippa till dagis! I värsta fall kan jag ju promenera o hämta henne sen. Bjuder på gröt vid hämtning på dagis idag oxå .
    Grinig bebis idag. Igen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008