• linn78

Augustibebisar 2008

Hej!! Kul med ny tråd

Ni som ska på babysim, vad för badbyxor har ni på småttingarna? Ska det vara någon speciell sort eller är det ok med de badblöjorna som jag sett att iaf huggies har? Vill ni berätta sen vad ni gjort på simningen? Om man åker och badar själv, är det tillräckligt varmt vatten i vanliga bassängen eller ska man vara i nån speciell pool som är varmare? Många frågor...

• linn78

Tack för svaren Lana och VT! Glöm inte att berätta sen vad ni gjort på babysimmet...

Jag tror att det var någon som frågade innan (vet ej vem) om tips på att duscha med bebisen. Jag håller Axel så att han har ryggen mot min mage och så 'backar' jag in i duschen så att vattnet rinner över mej och ner över ryggen på axel. Sen kan jag efterhand snurra på honom och låta vattnet strila över hela honom (ej huvudet), huvud och ansikte brukar jag bara ta en snabbis så att han inte ska bli rädd och ledsen. Jag har vattnet lika varmt som jag själv duschar i men skruvar ner strålen så det inte blir för hårt. Han älskar att duscha och bada, jag tror att han kunde bo i vattnet

• linn78

Vi var förresten också på BVC idag. Axel väger nu 4950 gr och är 59 cm lång. Nästan 6 veckor gammal. Han har växt 3! cm på 1 vecka:-0 Inte konstigt att kläderna helt plötsligt inte passar...

• linn78

vill någon länka mej också vad som hänt zitrus?

VT: finns det inget 'lätt' sätt för dej att få ordning på sockret? Låter jobbigt att det är för lågt och sen för högt...Men du tar inte sprutor eller tabletter?

Jag har den boken 'växa och upptäcka världen' som fler av er har. Och just nu är Axel inne i 8 veckors fasen, allt stämmer och det är så jobbigt nu med en skrikig bebis. Sambon håller på att bli galen, enda chansen till en ev tyst minut är hos mej, lilleman skriker bara han ser pappa just nu Puuuhh.... någon mer som märkt av 8 veckors fasen så tydligt?

Jucea: jag väntar på bilder

• linn78

förresten, någon som har plus får gärna lägga in någon bild på axel i bildtråden (finns några i mitt galleri)

• linn78

såg att det är kö i bildtråden så jag lägger in länkar där...

• linn78

MissH: Han äter mycket oftare men mindre, ofta bara ett bröst. Och det med att sova så sover han mycket mer just nu också, känns som han bara äter och sover. Han somnar för natten redan vid 19-19:30 men på kvällen är han jättekinkig och kan konstigt nog bara somna i sängen om man står där och klappar honom på benet eller handen. På dagen somnar han aldrig om han inte ligger i famnen... I morse vaknade vi kl 10:50, jag fick en chock men gud vad skönt det var att få sova lite

Saliva: Usch vad jobbigt det är, Axel kan ligga och skratta och i nästa sekund tjuter han som om man slagit honom, med tårar och allt, jätteledsen Hoppas detta går över snart...

Amelie: Grattis!! Och ja, det låter som 8 veckors fasen... Boken som Jucea nämnde är för tillfället min bibel, jag känner att jag har mer förståelse och tålamod när jag vet varför lilleman beter sig som han gör.

• linn78

frågar igen om någon kan inboxa mej zitrus länk? Det var ingen som ville ge mej den igår

• linn78

Såg nu att inte hela mitt inlägg kom med innan...

Lana: Skönt att det känns bättre nu och att M är hemma och hjälper till. Hoppas du får tid snabbt hos psykologen, jag är säker på att det hjälper att prata ut ordentligt med någon!

• linn78

tack Lana!

MissH: vad har du provat med för napp? Jag har läst många vars bebisar inte vill ha napp men MAM's lite större från 4 månader har de ofta tagit när de provat den.

Svar på tråden Augustibebisar 2008