Augustibebisar 2008
Wiem: tror det var lina som kände hemmaföderskan! Ha det så skönt i fotbadet, låter härligt.... Jag ska försöka övertala sambon att se Harry Potter, vanligtvis avskyr jag fantasi filmer men otroligt nog gillar jag Harry Pothead
Wiem: tror det var lina som kände hemmaföderskan! Ha det så skönt i fotbadet, låter härligt.... Jag ska försöka övertala sambon att se Harry Potter, vanligtvis avskyr jag fantasi filmer men otroligt nog gillar jag Harry Pothead
jucea: vad har hänt?
Är inte Ph hemma då? eller vem var det?
Jucea: oooohh, jag hade dött på fläcken.... Jag är livrädd för sånt, tittar aldrig på skräckfilmer för då kan jag inte somna sen
Gick du ner och kollade?
Lana: Vet inte vad den heter på svenska, den går på canal+ så det borde vara den senaste eller? Kan det vara Fenixordern eller nåt? Vi har spanska canal+ hemma så det är därför jag inte vet alltså....
lana: kollade efter och ja, det är fenixordern. Ivan gick med på att se filmen, nu ska jag bara övertala att få se den på engelska och inte dubbad spanska, haha... Får fundera ut en bra muta
Är du fortfarande dålig?
Typiskt! axel vaknar ALLTID vid 7 alla dagar utom just idag när jag ville se Lucia, då vaknade han kl 8! Och jag som inte satt alarmet...
Carina: Oftast är det ju inte så farligt som man själv tror men man blir ju rädd och ledsen när man tänker att något har hänt/ska hända de små älsklingarna... Är han som vanligt nu?
Hur orkar ni vara uppe så sent på natten? Jag är ju däckad redan vid 22
Jucea: *blinkar och flörtar* kommer du ihåg att du hjälpte mej att ladda ner ett resize program till mina foton för ett tag sen? Hmmm, köpte ny dator idag och skulle nu behöva det på nya datorn också
Skulle du vilja vara så snäll och berätta vad och hur jag ska göra igen....Jag e helt kass på detta och kommer inte ihåg alls! Skillnad nu är att jag har Vista istället för XP, men om det går så vill jag gärna ha det så som nu att om jag högerklickar på fotot så väljer jag resize där och vilken storlek och att det ska vara en kopia med nya storleken. Hänger du med? Jag ska lämna datorn nu men inboxa gärna mej om du vill och kan *blinkar igen*
Jucea: Tack så jättemycket! Du är guld värd
Lille: superfina bilder!!! Jag önskade mej en systemkamera i julklapp men nu crashade datorn så det blev en ny sådan istället, vi har inte pengar till bägge
MissH: Har du provat termometer tricket?
Hej alla förresten!!!!
VT: Jag hade iaf blivit glad över godisburken
Kaol: jättefina ni är... Jag är på Ivan också att vi ska gifta oss, bara borgerligt då och utan stor fest, mest för lagens skull med tanke på arv och sånt... Hur ordnade ni med papper? Genom konsulatet eller hur gör man? Är mannen din katolik förresten?
VT: spännande ert julbord låter!! Påminner smakerna om ´riktig´ julskinka, sill mm? För du har väl inte varit vegan alltid så du har smakat det också?? Mmmm tartexpaté, det e gott!!!
VT: Mamman i min au-pair familj i england var vegan/vegetarian mm med jämna mellanrum (hon var lite knepig
Så vi hade lite olika saker hemma då och då, tartéx med örter på rostat bröd är en höjdare... Hårt surdegsbröd som kniven knappt kommer igenom var däremot inte lika gott hahaha!!! Men rismjölk med vaniljsmak är också gott, det drack pojken ljummen på kvällen innan läggdags.
MissH: så håller axel också på, han blir hysterisk, tårarna sprutar och det går knappt att trösta honom... Och så har han helt plötsligt blivit rädd för allt möjligt, ljuden i leksakerna och spargrisen med mynt i är jättefarliga
likaså om vi pratar högt eller ropar eller något. Han rycker till och spänner hela kroppen och så ser man riktigt rädslan/paniken i hans ögon, stackaren....
missH: jag tror inte att det är rädsla för mörkret utan för att dom inte ser oss och bekanta saker eller?!
Hej alla! Usch så tråkigt med många sjuklingar, men jag läser att ni ändå haft en bra jul de flesta... Våran familj blir i stort sätt aldrig sjuka, jo halsfluss kan vi få men aldrig influensa eller kräksjuka, ganska skönt, vi måste ha bra immunförsvar eller
Kräksjuka har jag aldrig haft och influensa är det säkert minst 15 år sen
Här var julen också bra, vi fick lite sorg allihop för det kändes konstigt utan farmor i år
Det var hon som alltid lagade tomtegröten så nu har jag tagit över det. Kändes bäst så, det var alltid vi som julbakade tillsammans och sånt.
Vi har förresten en 99:- stol från ikea till Axel. Jag vill gärna ha en hokus pokus men hittar ingen begagnad för ett ok pris...
Vi har varit på BVC idag för uppdatering av vikt mm inför resan. 3 mån och 3 veckor gammal väger Axel 7100 gram och är 65 cm lång, lång kille, jag vet inte var det kommer ifrån, vi är pyttiga på både min och gubbens sida
Lina: gött med utförsäljning!!! Jag hade lätt handlat en massa där, jag är lite snål i vanliga fall, hahaha....
Kesso: vi har lite olika men den som axel gillar bäst är mam nappen, vi har haft 1:an ända tills igår då vi bytte till 3:an och då drack han mer och fortare så det har väl varit trögt att suga ur ettan då
Har du provsugit din napp så inte hålet är för stort?
och precis som VT säger så är 4:an för tjockare vätskor så där kommer det nog alldeles för mycket för att Nils ska hinna med...
kesso: axel får ersättning semper 2:an. Men fungerar det bra med någon napp eller sätter han i halsen med alla sorter och storlekar? Hu länge har han druckit ur flaska?
Gott nytt år!!! Hoppas vi alla får ett härligt 2009
Amelie: fy vad hemskt! SPD är fruktansvärt i sig men att förlora en 2 åring måste också vara helt helt hemskt
jag gråter bara jag tänker på det... Jag har blivit så känslig mot allt som kan hända barn och gråter när jag tänker på alla stackars bebisar som blir misshandlade och utsatta för allt möjligt...
Kramar till alla!!