Hej alla! Längesen jag kikat in här, Axel hade (vad jag tror) sin 12 veckors fas ett par dagar i förra veckan men nu är han en lycklig liten kille. Tack och lov, han har ju varit skrikig mest hela tiden innan. Slutat men minifom har vi också gjort, för 3 dagar sen och jag har inte märkt någon skillnad.
Såg att ni pratade om flaskmatning; Lillen vägrade flaska här men BM sa att det var bara att fortsätta försöka så skulle det gå till slut. Bäst med bröstmjölk (som någon skrev) eftersom det är den vanliga smaken. Men sen fick jag också tipset om att ha i lite pyttelite vaniljsocker i ersättningen för att locka och så tar man bara bort det när flaskan fungerar. Axel tog äntligen flaskan efter 2 veckors trugande, NAN + vaniljsocker och mam ultivent sugnapp (som är likadan som han vanliga napp)gjorde susen
joho, nu kan jag lämna till pappa ett par timmar, dock inte för länge för då saknar jag honom för mycket...
jucea: tråkigt med ett sånt bemötande! På mitt jobb ska vi säga till 2 mån innan om vi ska ändra något, men jag har redan förberett om att jag kommer att gå in några pass i månaden senare i vår. Länge tills dess men tiden går så himla fort...
någon som har koll på reglerna till bidraget man kan få om man inte har barnet på dagis? Kommer inte ihåg vad det heter... Jag undrar om jag skulle kunna jobba mina (sovande) nätter och vara hemma med Axel med bidrag eller måste jag vara 'utan jobb'? Jag sover ju på jobbet så jag är ju pigg när jag kommer hem på morgonen...
Mareld: guuud vad jag är avis på dej, jag skulle åkt till gekås igår men denna månad har vi så dåligt med pengar, tror hela årets räkningar kom nu
, så det blev inget... tror du man vågar åka i dec eller är det fullt med folk då?