Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

MissHellen skrev 2008-10-18 13:45:08 följande:
    Vad hette sidan ni beställde era fotoböcker i från? O vad kosta dom?
    Jag har testat Pixopolis (bra!), Gör din egen bok (inget vidare) och Ifolor (vet inte än hur själva boken blev för den är inte beställd ännu utan ligger i datorn *s*). Priset beror lite på vilket antal sidor man har i boken.

Jag fick förresten ett mail från Buzzador om att de ska ha kampanj där nu som är att göra en fotobok hos Fuji. Jag har anmält mig till den och hoppas på att jag kommer med! Just Fuji har jag inte testat innan...
  • lille08
    Vilda Tiger skrev 2008-10-18 13:58:12 följande:
    www.ifolor.se vet jag att Jucea mfl har använt. Jag ska kika på det det med, tänkte jag. Fina julklappar.... 50 min promenad och bebis sover ännu i selen! Undrar vad vi ska hitta på för middag här idag? Jag känner för en vinsås med sojamedaljonger (som era köttbitar) och spagetti! Kanske en udda kombinaton men det är vad jag är sugen på. Det finns ju lite vin kvar i flaskan sedan mitt partande igår kväll.
    Vinsås låter gott! Här blir det förmodligen tacos ikväll.

Vi har också varit ute och gått en sväng. William ligger kvar ute i vagnen och sover fortfarande. Han somnade runt kl 11 så han borde väl vakna snart... min lilla sömntuta!
  • lille08

MissH: Hihi, ja man får ju så väldigt mycket gjort när de väljer att sova i ens famn. Men så skönt att han gillar att sova ute på balkongen. William sover också bra utomhus har jag märkt. Just nu är han ju lite förkyld också, så det är nog skönt att vara ute i friska luften.

• lille08

Ja det där med hårfärger hos bebisar ändrar sig med tiden... inte alls säkert att de kommer få den färgen som de har just nu!

Min store kille var nästan svarthårig när han föddes. Vid ett par månaders ålder var håret rött. Sen blev det kritvitt - och det är det fortfarande!

Adam och Sixten (18/10-08)

Williams hår skiftar också lite i rött just nu. Både jag och hans pappa är blonda, så förmodligen blir han också det sen när han är lite större. Fast det är i och för sig ingen garanti heller. Mina föräldrar är båda mörkhåriga, brorsan är mörk - och jag är ljus!

• lille08

Ligger alla och sover här än?!

Här är vi vakna sen ett par timmar tillbaka, fast nu har W slocknat i sin babygunga. Han sov massor under dagen igår och även igår natt, så jag var lite orolig för hur denna natten skulle bli. Han har vaknat ofta för att äta (3 ggr?!) och även varit rejält täppt i näsan så jag fick gå upp och ge honom Nezeril, men däremellan har han sovit.

• lille08

Amelie: Jag använder Photoshop till bilderna. Men att göra delar av en bild till färg/svarvitt funkar säkert i andra fotoprogram också.

Hihi, godisråtta... jadu, här finns en till! Kan bli så sötsugen emellanåt att jag bara MÅSTE ha nåt! Usch, inte bra!

• lille08

m0e: Ah, ditt nya namn var bra mycket smidigare!

Oj vad din bebis sover! Ungefär som William då... han har sovit 8 resp 9 timmar i sträck på natten nu i dagarna... fast den senaste natten sov han lite sämre för han var rätt förkyld. I natt kommer inte JAG sova nåt vidare. Har svårt att slappna av när han är så krasslig som han blivit. Han hostade och kräktes upp massor av slem här innan han somnade. Täppt i näsan och nyser gör han också!

• lille08

m0e: Ja, av nån anledning så fastnar man ju här istället för att lägga sig tidigt. Men fy vad trött jag är nu... borde verkligen gå och lägga mig! Har varit ute och gått i flera timmar den här helgen och letat efter vår katt som har försvunnit (och som tyvärr fortfarande är borta).

• lille08

Här är det krassligt idag. Jag har varit förkyld några dagar, men nu har William också blivit det. Igår kväll kräktes han upp en massa slem. Han är lite rosslig, täppt och nyser en massa. Idag har han lite feber också. Stackars min lille skrutt! Inget kul med förkylningar hos små bebisar...

Svar på tråden Augustibebisar 2008