Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

MissH: Känn dig inte värdelös för att du inte lyckas få Elton att somna själv. Det är jättebra att få lite olika råd och tips hur man kan göra och man kan pröva sig fram med olika metoder, men samtidigt måste man vara medveten om att det som fungerar bra för en bebis kanske inte alls fungerar för en annan.

När min store kille A var bebis så gick det i stort sett bara få honom att sova om jag ammade honom. Han sov i stort sett aldrig i sin vagga eller spjälsäng, utan bara intill mig. Han åt varannan timma dygnet runt tills han var flera månader gammal. Nappen tog han först vid 3-4 månaders ålder! W är mycket enklare att få att somna själv (utom vissa dagar då när han helst bara vill sova i famnen). Han sover redan ganska långa sammanhängande pass och nappen tog han så fort vi kom hem från BB.

Emellanåt använder William också mig som napp har jag märkt och kan ligga där och mysa och småtutta lite utan att det verkar komma något. Ibland tar jag bort honom och ser om han kan ta sin napp istället, men ibland får han ligga kvar. Trots allt är den här tiden som små bebisar väldigt kort och vill han ha min närhet och ligga och mysa så får han det.

• lille08

Jucea: Nepp, jag är också vaken! Men jag BORDE sova! Sov rätt kass natten som gick för att W är så förkyld. Nu har han sovit sen runt 20:30 och hade jag varit smart så hade jag gått och lagt mig jag med... rätt segt att kliva ur sängen när klockan ringer vid 6:45 på morgonen... längtar tills min store kille har höstlov så att vi kan ligga kvar och gå upp när vi känner för det!

• lille08

Här är en till som också stormtrivs med att vara föräldraledig. Har ingen längtan alls efter att börja jobba igen! Fast jag var faktiskt förbi jobbet idag när vi var ute på promenad... några av dem var ute så jag stannade till där och sa hej och barnen gosade och busade en stund med Sixten (jag jobbar på en förskola). Men som sagt, det är otroligt skönt att vara hemma! Det har varit en riktigt intensiv period i ca 2½ år nu då jag har kombinerat jobb med att plugga på högskolan. Så det är skönt att kunna lägga det lite åt sidan nu.

Trivs för övrigt bra på mitt jobb, så om nåt år så kanske jag längtar tillbaka!

• lille08

Har fixat till ett par bilder nu ikväll som jag har skickat in för att få hem som ätbara bilder... finns bilder på dem i min blogg. Tänkte lägga dem på tårtorna som vi ska ha nu när A fyller 9 år! Hjälp, NIO år?! Fattar inte riktigt att jag har ett så stort barn! Och innan man vet ordet av det så lär väl W snart också vara i den åldern... tiden går för fort!!

• lille08

Usch ja, trist väder idag. Här regnar det också! Men vi har redan varit ute på en morgonpromenad. William har sovit i vagnen i 2½ timmar nu och sover där ute fortfarande. Trött idag verkar det som!

• lille08

William är nog trött idag... han somnade i vagnen i morse när vi följde A till bussen (runt halv åtta)... och han ligger där ute och sover fortfarande! Mycket frisk luft får han iallafall.

• lille08
    Vilda Tiger skrev 2008-10-21 12:19:23 följande:
    lilleSka ni ha kalas för Adam på torsdag eller till helgen?
    Vi ska fira både lite på torsdag när han fyller + ha släktkalas på söndag.
  • lille08
    Vilda Tiger skrev 2008-10-21 13:13:39 följande:
    Lilleja, det undrar jag med! Kom jag med i gruppen?
    Ja, alla ni som skickade meddelande till mig att ni ville vara med har kommit med... men jag har tyvärr inte hunnit skriva klart motiveringen än till varför vi ska vinna! Kanske skulle ta och göra det idag och sen får vi hålla tummarna för att vi vinner lite blöjor!
Svar på tråden Augustibebisar 2008