Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

jucea: Aj aj, stackars lille missen! Två deciliter var är ju inte lite direkt. Hoppas att han snart blir bättre.

• lille08
    Carinamamma84 skrev 2008-10-23 18:51:39 följande:
    Vad har ni för er??Sjäv ska jag på Älvsjö mässan den 31 okt Sen den 2 novBarn mässan
    Aha, är det Underbara barn-mässan?! Jag har nämligen vunnit 2 biljetter dit men jag tror inte vi kommer iväg... eller ja, vi får se hur vi gör, men det är en bra bit att åka så det blir säkert inget med det... så om vi inte åker kan du få biljetterna om du vill.
  • lille08
    Saliva123 skrev 2008-10-23 16:36:53 följande:
    lillevar går du på babycafé?
    Det är Öppna förskolan som har babycafé här en gång i veckan.
  • lille08
    Carinamamma84 skrev 2008-10-23 19:19:31 följande:
    Svar på #807Ja Jag tänket ju betalla nu när jag ka dit jag sk afå betalla 3-400kr.Hmm men kan du inte försöka komma Iaf vore ju Skitskoj att få träffa någon härifrån Ja om du inte kan så tackar jag ju inte nej häller Men hur mycker vill du ha för dem då??Så kan man skicka pengarna via internet..
    Ja det vore jätteskoj att ses "live"! Absolut!

Men vi ska iväg till Helsingborg nu i helgen så att åka så pass många mil två helger i rad blir lite väl mycket åkande. Så du kan få biljetterna gratis om vi inte ska gå. Bättre de kommer till användning än att de ligger här och skräpar!
  • lille08
    Carinamamma84 skrev 2008-10-23 20:03:51 följande:
    Svar på #818Oki jag förstår Typist du får be mannen att flytta till Södertälje Då kunde vi träffas varje dag hehe ÅÅh ok vad snällt av dig Gumman men synd att det är så långt därifrån och hit Men visst jag kan gärna ta i mot Biljetterna Ska kan jag ta massa kort på Bloggen så får du se sen hur det var.Men nästa gång om det blir fler gånger så kan vi gå tillsammans
    Inboxa mig din adress så skickar jag iväg biljetterna till dig!

Hihi, ja ta en massa bilder så kan jag iallafall få en liten känsla av att jag nästan har varit där!
  • lille08

Jucea: Hoppas att katten klarar sig. Hoppas han inte är så illa skadad som du befarar. Inget kul alls att ta farväl av sina fyrfota vänner. Ibland har djur en förmåga att läka bra, men det är klart att om han är väldigt illa skadad så kanske det är bättre att han får somna in...

• lille08

KaOl: Här får du recept på både trolldeg och play doh-lera!

Play doh-lera

Du behöver:
    5 dl vetemjöl
    2 dl salt
    2 msk alun eller citronsyra
    5 dl kokande vatten
    1½ msk matolja

Gör så här:
    Blanda först samman mjöl, salt och alun/ citronsyra.
    Tillsätt vatten och matolja.
    Rör samman så att degen får en fin konsistens.
    Degen kan även färgas i önskad kulör med t ex karamellfärg.

Trolldeg

Du behöver:
    3 delar vetemjöl
    1 del salt
    1 - 1½ del vatten
    Blanda mjöl och salt i en skål. Tillsätt lite vatten i taget, blanda och knåda tills du får en smidig deg.
  • lille08

KaOl: Ska det vara deg som man kan leka med om och om igen så är play doh-leran bäst, men vill ni kunna torka grejerna och t ex måla dem efteråt så ska du göra trolldegen istället.

• lille08

Usch vilken natt vi har haft här. William har vaknat var och varannan timma och velat äta. Sen är han så himla täppt i näsan också, så han blir skitarg när han ska äta för han får knappt luft. Så han får väl inte riktigt i sig så mycket vid varje amning utan blir snabbt hungrig igen. Nezerilen är slut och vare sig koksalt eller bröstmjölk i näsan verkar hjälpa särskilt mkt.

• lille08
    selvira skrev 2008-10-23 23:02:13 följande:
    har era små fått in nån dag/natt-rytm än????
    Hej och välkommen hit!

Ja, här har vi haft en bra dag/natt-rytm sen BB. William har sovit bra om nätterna i stort sett hela tiden och haft sina vakna stunder på dagen.

Fast i natt har det varit lite jobbigt. Han är så förkyld så han har vaknat till en massa gånger för det, men han somnade om ganska snabbt varje gång när jag ammat honom så det är ju inte så att han är vaken och ligger skriker eller så.
Svar på tråden Augustibebisar 2008