Augustibebisar 2008
Ja vi får hoppas det. Han har varit pigg ändå men har inte velat äta idag. O så hoppas jag att ingen annan blir sjuk här hemma, vi är ju några stycken här.
Ja vi får hoppas det. Han har varit pigg ändå men har inte velat äta idag. O så hoppas jag att ingen annan blir sjuk här hemma, vi är ju några stycken här.
Idag har vi varit iväg till BVC. Ida vägde 6095g och var 61,5 cm lång. Hon fick sina två sprutor oxå. Hon har varit lite gnällig men nu så sover hon.
VT:hoppas att knölen är ofarlig.
Jucea: vad jobbigt det måste vara. Stå på dig.
MissH: hoppas att du får sova lite längre inatt och att det funkar med ersättningen.
I dag är det något med Ida. Hon har jättesvårt att suga. Tar lång tid innan hon suger på nappen, tutten eller ett finger. Hon verkar ha ont i munnen.
Välkommen Angeluzia. Ida är född den 17 aug. Hon vägde då 3360g och var 49 cm lång, nu väger hon 6095g och är 61,5 cm lång.
VT: hon har ingen torsk. Ingen beläggning på tungan, har kollat det.
Jag vet inte vad det är men nu är hon lugn och har kunnat amma 2 gånger utan problem..
2 kvällar i rad vid 6 tiden så börjar hon gallskrika och gör så i ca 30 min och kan inte suga på något och sen så försvinner det och allt är som vanligt. Har ingen aning om vad det är.
Hallon: Wall-e är helt underbar.
KaOl: ja det är jobbigt när man inte vet vad det är.
På kvällen vid 20 tiden somnar Ida i soffan i vardagsrummet. Ammar henne sista gången vid 22 eller 23 tiden sen sover hon i sin säng till ca 6 eller 7 på morgonen. Det är bara nån gång ibland hon vaknar och vill ha mer mat under natten. En riktig liten guldbebis. (Pojkarna ville alltid ha mat ca var 4 timme dygnet runt tills dom var ca 1 1/2 år gamla.)
Carina: Grattis grattis.
Ja det är det. Nä nu ska vi gå och lägga oss. Gonatt.