• Kvack

Augustibebisar 2008

Carina: vilken tur att han inte skadade sig.

• Kvack

Har oxå en näsfrida , den är guldvärd eftersom Ida är snorig jämt. Nä nu ska jag ut i pulkabacken med barnen.

• Kvack

Ja det gäller att passa på. Snön håller på att försvinna härifrån också. Kanske kan vi åka i morgon med om den inte hinner smälta bort idag.

• Kvack

MissH: härligt att nattningarna går lättare.

Lille: fin bild. Ida har inte heller kommit på att man kan vända sig.

Jag ammar Ida innan jag ska sova och lägger henne i sin säng och där sover hon tills första matningen efter det får hon sova hos oss. Men nu har hon kommit in i en period som hon vill vara nära mig hela tiden, jag får nästan inte ens gå på toa.

Ni pratade om blöjor för ett tag sen och några som jag kan rekommendera är Lidls blöjor. Ida har inte läckt igenom en enda gång med dom. Med både Pampers och Libero så läckte hon igenom titt som tätt.

Ida älskar att åka i vagnen. Hon somnar nästan innan jag lägger ner henne i den. Så sittdelen dröjer det innan jag sätter i. Hon trivs ju så bra än så länge.

• Kvack

Gosh: Ja våran tråd är väldigt trevlig. Är jätteglad att vi alla hittade varandra.

• Kvack

Idag har jag varit till BVC med Ida. Nu väger hon 6405 g och är 64 cm lång. Efter det så var vi på babysången och nu snart ska vi till Öppna Förskolan och ska äta julmat. Vi har familjekväll där på tisdagar då man får gå med hela familjen.

• Kvack

Kesso: hon är född den 17 augusti.

VT: nä hon är inte så smal. Hon har riktigt mysiga valkar.
    Skönt att det är bättre med M.

• Kvack

I morgon så ska jag ha kalas för min 8 -åring. Innan folk kommer så ska vi åka och handla dom sista julklapparna. Fullt upp imorgon alltså.

Vad skönt att era barn börjar att sova bättre på nätterna. Speciellt för dig MissH, du har ju haft det riktigt tufft. Ida sover fortfarande bra, jag blir förvånad när hon vaknar på natten och vill ha mat för oftast sover hon mellan 22 och 06-07.

Heidi: det blir nog bra med huset.

VT: ha det så roligt på julfesten.

Jucea: jag o barnen firar jul hemma hos oss. Min mamma och syster kommer över till oss. Sambon ska åka över till hans mamma ett tag. Jag orkar inte åka runt till alla med 3 barn + julklappar och babysitter och sånt och det har jag redan sagt åt alla men sambons storebror är lite löjlig och vill fira jul hos sin mamma så han känner trygghet. (Han är 36 år.) Ja ja så blir julen iallafall.

• Kvack

VT: vad du är duktig på att komma ihåg allt som har skrivits. Jag hade också blivit glad över godisburken.

• Kvack

Idag har vi tagit in julgranen och pyntat den. Har även sättit upp lite tomtar och sånt överallt. Bakar det gör sambon min, han är duktigare på det än vad jag är. Det är även han som lagar maten här hemma. Jag tar hand om disken istället.

Nu har vi haft 8- års kalaset för H och även firat min mamma som fyllde år igår.

• Kvack

Sen vi började med den första tråden har vi gjort 33 362 inlägg.

• Kvack

Killen sitter och spelar xbox så jag sitter här vid datorn o har lite tid över. Kom bara på iden att jag skulle kolla hur många vi hade gjort .

• Kvack

Hoppar in och önskar God jul till alla.

BV: jättefin bild.

Lana: skönt att hon börjar gå upp i vikt.

Carina: det är det nummret som just har kommit ut.

• Kvack

Här har julen varit bra. Inga sjukdomar. Krya på er ni som är sjuka.

• Kvack

Gott nytt år allihopa.

Lana: håller tummarna för den lille bebisen.

VT: på Ikea har dom "haklappar" som är som tröjor med ärmar som man kan sätta på dom. 2 st för 49 kr. Kan vara ett tips om du vill ha haklappar istället för att ta av kläderna.

Ida har nu stl 68 på sina kläder.

• Kvack

Jag har försökt att sluta med chokladen men det är svårt. Det är som ett beroende. Smågodiset har jag inte lika svårt med. Får försöka att trappa ner på choklad ätandet.
    Ja magen ser ju ut som den gör alltså som man är i 3:e eller 4:e månaden. Tyvärr så är det nog bara träning som kan göra den spänstigare och mindre. T och jag försöker att komma ut och gå 3 eller 4 gånger per vecka nu iallafall.

Svar på tråden Augustibebisar 2008