• The Dreamer

Raka underlivet

Jag och en kompis satt och disuterade rakning av underlivet igår, och det blev en ganska intressant diskussion, så nu har jag några frågor jag skulle vilja höra vad ni har för svar på.

Vad anser ni om rakning av underlivet??
    Själv tycker jag det är ok, eftersom kroppsvätskor inte kan fastna i håret...

Hur blir det om man bestämmer sig för att sluta raka??
    Blir håren som kommer ut vassa, eller blir det likadant som innan??
    Detta kom vi själva aldrig fram till något svar, eftersom ingen av oss egentligen vet...*Ler*

• Svar på tråden Raka underlivet
  • Little M

Jag är hel rakad där nere sen en tid tillbaka..
    Och jag trivs kanon med det.. Känner mig fräschare eller vad man ska säga..

Vet inte hur det blir med håret när det växer ut.

• mase

jag har lite lätt hårfobi, så för mig ska allt bort...även på sambon!
    tycker det är fräschare så...

• panter

Jag är rakad där nere sen tre år tillbaka. Har låtit det växa ut ett par gånger (lat kallas det) och håret blir strävare än förut. Ungefär som håret på benen blir när man rakat och det växer ut.

• Jessica med Ebba

Håret blir precis som vanligt, efter att det växt ut. Från början är det stubb så klart, men inte sån vass skäggstubb!

• The Dreamer

Har inte rakat mig där än, men tror verkligen jag ska göra det...

Det är ju som ni säger, det blir fräschare, och man slipper allt som fastnar....

• Little M

The Dreamer: Ja gör det om du känner för det...JAg tycker att det är det bästa jag har gjort..Och sambon gillar det

• Cia Pia

Jag rakar mig oxå.. Har gjort i över 1 år nu o jag trivs kanon med det !

• miafelix

min sambo tycker ej om helrakat och inte jag häler ser ju ut som ett barn utan hår ...så jag rakar ej i bland lite på siderna och så ansar man u lite..då och då

• Kajak

Jag rakar därnere ofatste strax före mensen.
    För jag inbillar mig ibland att mensen fastar på håret! även om det aldrig hänt mig...

Ibland har jag rakat bort helt, ibland fundera jag på att vaxa bort allt men jag är lite feg!

Jag har vaxat bort sk "bikinilinje" en gång tidigare och det var en ren lyx för jag slipper raka bort under hela sommar.

Men nu har jag blivit LAT! stanna hemma o raka istället för att gå o "lyxa" bort mig på SPA-likande här i Leksand.

Men nu ska jag vaxa halvbenen. Har ringt runt. FULLT överallt! suck... jag får nog ta fram rakhyvel... suck...

• Åsis79

Jag rakar bikinilinjen och lite till. Men skulle inte klara att ta bort allt, det känns så "naket" på nåt sätt...En liten fin frilla brukar jag har kvar o det vill sambon oxå.

När det växer ut så upplever jag det i alla fall som mycket tjockare på nåt vis...

Svar på tråden Raka underlivet