• The Dreamer

Raka underlivet

Jag och en kompis satt och disuterade rakning av underlivet igår, och det blev en ganska intressant diskussion, så nu har jag några frågor jag skulle vilja höra vad ni har för svar på.

Vad anser ni om rakning av underlivet??
    Själv tycker jag det är ok, eftersom kroppsvätskor inte kan fastna i håret...

Hur blir det om man bestämmer sig för att sluta raka??
    Blir håren som kommer ut vassa, eller blir det likadant som innan??
    Detta kom vi själva aldrig fram till något svar, eftersom ingen av oss egentligen vet...*Ler*

• Svar på tråden Raka underlivet
  • Annika 1983

Här rakas allt av två gånger i veckan och har vatt så sedan håret börja växa där nere! sen låter jag bli det helt under mens veckan eftersom det inte är bra att raka för ofta. (Håret som växer ut då ör supermjukt, kommer dock inte ihåg hur det var från början eftersom jag aldrig haft en ''buske'' *fniss*)

Raka med hårs och dutta på rejält med gilette gel så blir det inte prickigt.

Jag rakar med hjälp av vatten och schampo och det funkar också jättebra blir inte prickigt på mig iallafall

• choklaa

Prickarna slutar komma efter att huden har vant sig vid rakning.

Tills dess ett bra tips är Invit (för reng. av sexleksaker) kolla på www.lovestore.nu/

• Anonym (Undrar)

har rakat mig ett antal ggr.. både bikinilinjen o helt.. det e skönt o få bort lita av det *ler*.. mycket fräschare.. men va ska man göra åt detta kliande när det växer ut?? spelar ingen roll hur jag gör.. det kliar likt förbannat.. o så blir det fullt me röda prickar.. ofräscht o jobbigt..

tips blir jag glad över..

• mrsbygg

jag rakar..försöker iaf hehe..
    tycker det är så himmelns tråkigt å tar tid! men mycket frächare blir det iaf!!

• Anonym (Undrar)

så prickarna slutar o komma när huden vant sig??

• Little M

Undrar: Ja det gör dom..Det gjorde dom för mig i alla fall!

• choklaa

Japp det gör dom!

Som sagt bästa tipset tills dess är att köpa INVIT gel och rengöra området man rakat efteråt...detta blev en räddning för mig mot röda prickar och kliandet tills huden vant sig...numer är det inga problem!

• Anonym (Undrar)

choklaa

Ahh oki.. var kan man få tag på det här INVIT då?? har aldrig hört talas om det fört.. apoteket kanske..
    hoppas på svar..

• trollprinsessan

Anonym (undrar) .. apoteket har inte Invit...
    Det kan du köpa på de flesta hemsidor som säljer erotikprodukter.
    Eller om du kanske har en butik i din stad som säljer erotikprodukter.

Det du ska köpa heter Invit Hygien... den rekommenderar jag till alla mina kunder (är homepartyförsäljare) ... Invit Hygien används främst för att rengöra sexleksaker.. men funkar alldeles utmärkt att använda på huden efter just rakning... Den är antibakteriell och ska ta bort de mesta av hudirritationen..
    Sen säger jag som någon före mig här i tråden.. att prickarna slutar komma då huden vant sig vid att bli rakad....

• Anonym (Undrar)

Ahh oki, har kollat runt nu o hittat det.. men jag kan inte hitta några priser.. nån som vet va det kan kosta??

• choklaa

75,00 kr...det finns ju webshop på www.lovestore.nu
    du klickar produkter>rengöra>invit hyg. TADAAA och du kan beställa det hem

• Anonym (Undrar)

Ahhh där va det.. tack för all hjälp..
    ska tusan ta o beställa det när jag får pengar.. hoppas det hjälper på mig me..

• choklaa

Lycka till! Kommer garanterat att hjälpa - för mig va' det en blessing :)

• Dinturiel

Åh, hær ær en till som får røda prickar, inte speciellt sexigt. Ska prova invit tror jag. Våre ju en ræddning før bikinilinjen..

• Anonym (ej tid)

Jag har nu testat vaxet som det har tipsats om här på Familjeliv. Fungerar alldeles utmärkt! Jag hade ingen honung hemma, så jag prövade det receptet med socker. Har testat rakning förrut, heljobbigt med sår och blemmor, och jobbigt att hålla efter. Det här gick som en dans! Och billigt är det.
    Här är länken för de som vill prova:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m2966344-1.html

Svar på tråden Raka underlivet