Du måste logga in för att svara i en tråd.

• The Dreamer

Raka underlivet

Jag och en kompis satt och disuterade rakning av underlivet igår, och det blev en ganska intressant diskussion, så nu har jag några frågor jag skulle vilja höra vad ni har för svar på.

Vad anser ni om rakning av underlivet??
    Själv tycker jag det är ok, eftersom kroppsvätskor inte kan fastna i håret...

Hur blir det om man bestämmer sig för att sluta raka??
    Blir håren som kommer ut vassa, eller blir det likadant som innan??
    Detta kom vi själva aldrig fram till något svar, eftersom ingen av oss egentligen vet...*Ler*

• Svar på tråden Raka underlivet
  • Anonym (Prickig)

HUR rakar ni er då?? För att slippa kliande prickar tänkte jag på då alltså. Får alltid lite utlslag när jag rakat mig. Sååååå irriterande.

• Twilight

Rakar mig helt, tycker det är skitfult men är för lat för att frisera så det blir nån fin liten tofs kvar... Lättare att bara skala av allt

Ang håret som kommer ut så har det för mig blivit mjukare (Faktiskt) och mer.

• Twilight

Ja just det ja, tips på hur man slipper prickar vill jag också ha. Ingenting hjälper för mig.

• HaJoMi

Prickarna brukar ofta kunna utebli om man rakar medhårs och inte mothårs, men å andra sidan blir det inte riktigt lika slätrakat.

• Pärlan81

Helrrakat här me. Lite generad men jag gillar det.
    Jag tror inte det blir så mycket mer hår än innan om du inte hade väldigt lite förstås. Men det kan nog stickas lite när det börjar växa ut.

• Anonym

Innan jag blev gravid höll jag efter murvan ofta. Under graviditeten vart det ju knöligt och jobbigt så jag sket mer eller mindre i det. Vaxade bikinilinjen för nån månad sen...Gjorde ont, men det var det värt! Egentligen skulle jag vilja ta bort nästan allt hår, åtminstone i ljumskarna och bakåt arslet...men det kostar ju, och jag vet inte om det är genomförbart i praktiken..? Nån som vet? Jag tycker det gör för jävla ont att raka. Känns inte värt besväret- det gör ont efteråt, och stubben växer ut på ett par dagar. Men ju mer man "håller efter", desto mindre känslig kanske man blir??
    Jag tycker att jag har mer hår än alla andra, ser ut som en apa därnere... Nån mer som har samma problem?

• Anonym (ej tid)

De få gånger jag gjort det riktigt ordentligt har det känts skönt, men det tar alldeles för lång tid att hålla efter och det kliar om några strån blir kvar. I mitt tycke är det alldeles för mycket besvär för den lilla njutningen. Min förra sambo rakade sig alltid, men jag tyckte det var så osexigt.

• Anonym (lilla jag)

jag rakar mig oxå men nu kommer jag inte åt magen e liksom ivägen några tips hur man kan göra det?

• Anonym

Anonym (lilla jag) Be din pojkvän att hjälpa till med rakningen det skulle han väl gilla..

• linda87

jag skulle vilja raka mig oftare men jag måste låta det växa ut annars ser jag ut som ja en prickig korv eller nåt *S* stackars lilla mus :-P så en vecka får det gå brukar bli till helgen...*ler*....Funderar dock på vaxning men är aldeles för blyg av mig för att gå och göra det men har dock hittat ett vax som är till för just intimvaxningar :--D blir att testa hih *ler*

Svar på tråden Raka underlivet