• The Dreamer

Raka underlivet

Jag och en kompis satt och disuterade rakning av underlivet igår, och det blev en ganska intressant diskussion, så nu har jag några frågor jag skulle vilja höra vad ni har för svar på.

Vad anser ni om rakning av underlivet??
    Själv tycker jag det är ok, eftersom kroppsvätskor inte kan fastna i håret...

Hur blir det om man bestämmer sig för att sluta raka??
    Blir håren som kommer ut vassa, eller blir det likadant som innan??
    Detta kom vi själva aldrig fram till något svar, eftersom ingen av oss egentligen vet...*Ler*

• Svar på tråden Raka underlivet
  • Prinsessan Zelda

Jag rakar bikinilinjen och precis mellan benen. Där fram klipper jag bara kortare. Tycker det ser snyggare ut med hår än helt utan.

• Mizty

Jag har rakat mig i många år, dock inte helt. Gjorde det en gång, kände mig som 9 år! Jag har alltså inget emot att andra gör det men JAG kände mig inte bekväm. Jag rakar bort allt utom lite därfram. Har äntligen fått en sambo som alltid rakar sig!!!! Vi känner oss fräschare så. Mitt blir det ingen skillnad på om jag är lite "lat" ett tag...

Mitt stora problem är att magen har växt så mycket (gravid), så snart får nog sambon rycka in och assistera eller ta över helt

• Anonym (mia)

Jag är rakad sen 4 år tillbaka, tycker att det är mycket frächare. Känner mig nästan lortig när jag har varit lat och inte rakat mig på ett tag.

• wilda67

jag har nog alltid rakat bort allt mer eller mindre, så länge jag kan minnas? Mest för att jag nästan har lite fobi för hår, det är fräshare också, tycker jag iallafall
    Nu har man ju mage, så man ser inte så mycket längre Men nu rakar man bara på måfå, tills det känns bra helt enkelt!

• diz

Jag rakade en gång för att se hur det kändes, och visst kändes det rent och fräscht men jag skulle aldrig någonsin göra om det! Det kliade ständigt! Det var fruktansvärt när håren växte tillbaka, klåda och stubb. Nej fy.

• piano

Friserar mig därnere det gör jag, men jag hörde nyss att det inte var bra om man har lätt för svamp. håret är till för att göra det luftigt därnere... men jag vill raka bikinilinjen, hur snyggt är det när tofsar sticker ut på sidorna?:)

• panter

Jag hade problem med svamp i underlivet förut, men efter att jag började raka så försvann det lite och problemen försvann helt när jag slutade använda string varje dag.
    Var det inte NÄR man rakade som man kunde få mer problem med svamp? Konstigt

• Nattsaga

Jag rakar mig också, nästan allt, känns sååå mycket fräschare

• Marie N

Jag är helrakad sedan många år tillbaka.Och visst är det fräscht,men all berörning känns mycket mer också.Tycker jag

• Anonym (Rakad)

Har i sju års tid varit näst intill helt rakad, bara haft en liten "tofs" sparad. Ville inte raka mig helt, tyckte det kändes konstigt om min man skulle tända på mig när jag såg ut som en flicka...Lever nu i ett nytt förhållande där sexlivet har fått en helt annan innebörd, från att ha varit nästan avsexualiserad, har jag hittat tillbaka till sexlusten igen, underbart! Förra veckan experimenterade vi lite och jag är numer helrakad, det är ok, men jag får ju hålla efter varje dag. Absolut finast blir det ju om man rakar mothårs (som man ju egentligen inte ska...), men det krävs mycket rakgel och alkohol efter...Lycka till! Ps Jag känner mig verkligen mycket fräschare och sexigare utan massor av hår...

Svar på tråden Raka underlivet