• EttElaktTroll

20 dagar kvar :-) Någon mer?

Någon mer som har 20 dagar kvar?
    Ska vi räkna ner och beklaga oss tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 18:30
    BF 9/11 Chillimello Vet ej kön..
    BF 11/11 Norea. Pojke
    BF 14/11 am79 Tjej enligt RUL
    BF 14/11 Helle76 (vet ej kön)
    BF 14/11 0 maja 0 väntar en flicka
    BF 15/11 Madde86 väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 EttElakTroll Väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 Kex1 Väntar en pojke enligt RUL
    BF 15/11 mio2
    BF 15/11 Salamanca väntar en pojke
    BF 16/11 ullizen Väntar en flicka enligt RUL
    BF 16/11 Helnea väntar en pojke (sladdbarn)
    BF 17/11 QuteCat Väntar en pojke
    BF 17/11 Åsapantern vet ej kön
    BF 19/11 Meme Väntar en pojke. (Bf enl mens 9 nov)
    BF 19/11 TheSunset ( vet ej kön )
    BF 20/11 Texas 06 Tjej enligt RUL
    BF 20/11 Sara E Väntar Pojke enligt köns-ul
    BF 20/11 Endogumman, väntar tjej
    BF 22/11 hannamiller pojke 100% säkert

Hoppas jag inte glömt ngn nu

• Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?
  • EttElaktTroll

Va spännande Helle76

Längtar du massor?

• Helle76

Ja, jag längtar massor men är samtidigt nervös för att bli mamma åt en till.

• hjärtan81
    Helle76 skrev 2008-11-13 16:50:06 följande:
    Idag fick vi reda på efter tillväxtultraljudet att det blir ett planerat snitt imorgon. Så bebisen kommer på BF.
    va skönt att man vet att nu är det dags på riktigt! lycka till!
  • Helle76
    hjärtan81 skrev 2008-11-13 19:57:33 följande:
    va skönt att man vet att nu är det dags på riktigt! lycka till!
    Ja, det är verkligen skönt att veta det. Tackar
  • hannamiller

lite hur jag har det..
    Är på sjukhuset.. 
    pågrund av HF.. blää.. Så här är det inte långt kvar tills vi får träffa våran Anton. Om inget händer så sätter man nog igång mig nästa vecka..

• Sara E

Har just varit hos bm. Allt såg bra ut och jag följer min kurva. Har sf 35.
    MEN ade gått ner 2 kg i vikt!! Förvånad
    För 2 veckor sen vägde jag 61, nu väger jag 59. Det är bara +7 kg sen inskrivningen.
    Hon tyckte att det var lite konstigt... Hon provade ringa till ultraljudsavd. men fick inget svar.
    Hon skulle nå dem under dagen. Så får jag antagligen göra ett ultraljud på måndag.
    Hoppas att det inte är nått fel på lillskrutten.

♥Oscar 11/2-07♥Lillebror BF 20/11♥
  • ullizen

Hannamiller: Hoppas att du inte behöver vänta länge nu...... Lycka till
    Helle76: Håller tummarna för er idag!
    SaraE: Hade BM ngn aning om varför det kunde vara så? Hoppas verkligen att allt är fint

Tror verkligen att denna bebis kommer bosätta sig i magen, fattar den inte att´det är mysigare här ute!?!
    Kram på er!

• 0 maja 0

Sara E:
    "Det här är tecken på att förlossningen börjar närma sig även om det inte behöver indikera på att det är dags att åka in på förlossningen. Det är bra tecken på att din kropp håller på att förbereda. En del kvinnor märker dem och en del inte, det är lika normalt vilket som.
    # Barnet sjunker längre ner i bäckenet du kanske känner att du kan andas lättare och behöver gå på toaletten oftare.
    # Magen kommer i olag
    # Diarré
    # Blodiga flytningar, detta kan vara att livmoderhalsen börjar öppnas. (Detta kan också uppkomma efter sex eller gynekologiska undersökningar)
    # Slemproppen släpper
    # Någon viktminskning
    # Ökad aptit
    # Någon liten förhöjning av ditt blodtryck"

alltså jag kopierar in den här texten pga "någon viktminskning". jag har läst det på flera ställen att det skulle vara ett tecken på att förlossningen är nära, tror inte att alls att det är nån fara med din lilla bebis!! tycker aldrig barnmorskorna ska ge sken av att det är nåt konstigt om det inte är nåt allvarligt så klart det är ju så lätt att bli orolig..
    annars lät det ju himla skönt att bara gå upp 7-9 kilo jag har gått upp mellan 20-25 kilo!

• hannamiller

här räknade jag och har gått upp 15 kg.. blää.. men det gör inget..
    Nu kommer jag nog gå upp lite till när man är på sjukhuset..
    Man kan ju inte gå på promenader..

• 0 maja 0

bf idag men förlossningen känns evigheter bort. usch har haft en dålig morgon och tycker lite synd om mig själv är sååå trött på att vänta, och sååå trött på att ligga vaken på nätterna. jag brukar sova sen på morgonen så jag får ihop sömnen men det är så deprimerande att ligga vaken själv på natten. jag tänkte ta mig ut på stan el nåt idag och tröstshoppa lite så jag slipper gå hemma och bara fokusera på när förlossningen ska starta! man måste få ha dåliga dagar ibland. sen är det ju såklart inge synd om mig jag kommer ju att ha en bebis inom två veckor men jag tycker att det är såå drygt att vänta!!

Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?