Inlägg från: nikki2006 |Visa alla inlägg
  • nikki2006

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Nova76 skrev 2008-12-27 12:17:21 följande:
    jag har aldrig varit där inne men vi har kört i drive innen ett par ggr när vi varit på Härliga Hem mm. Kanske kommer in nästa gång då
    Jag jobbar ofta i driven så det är bara att spana efter min namnskyllt nästa gång ni är innomFlört
  • nikki2006
    Jen80 skrev 2008-12-27 12:18:53 följande:
    Ja, grejen är att hon har en hel del kilos övervikt och jag skulle ju aldrig säga att hon är tjock eller att hon borde äta mindre. Amningen har tagit jättemycket av mig och innan jag blev gravid med Liam så var jag normalviktig (smal enligt henne), men nu väger jag 12 kg mindre (51 kg till mina 169 cm) och jag vet att jag är väldigt smal. Hon är inte avundssjuk för jag vet att hon tycker det är fult att vara så här smal, men samtidigt kämpar hon med sin vikt så visst kanske hon är avundssjuk på att jag kan äta vad som helst. Nej, tråkigt att man aldrig kan få känna sig fin utan hela tiden bli påmind om hur smal jag är och verkligen visa hur fult det är. Men ja, snart måste jag säga till henne för jag orkar inte höra på det mer. Fick kort på Ava i krypställning nu (tur att hon hade Katvig så det inte blir OT ). Lägger ut ikväll för nu ska jag till stan .Kram på er!
    Ja säg till henne för hon kankse inte fattar hur mycket det sårar utan tror att hon puffar på som en tjänst.
    Lycka till, vet av erfarenhet att det inte är så kul med samtal med svärmor om känsliga saker
  • nikki2006
    Rååsa Smurfen skrev 2008-12-27 13:00:12 följande:
    vad jobbigt  jag vet hur det känns när jag gick i skolan så var jag mobbad för att jag var för smal ,benrangel ,flaggstång, anorexia mm känns som att det är mer ok att påpekar att nån är för smal än för tjock .
    Tycker det påpekas lika mycket om man är smal som om man är tjock. Tycker folk bara kan låta varandra vara och bry sig om sitt eget.
    Tråkigt att höra att du också blivit mobbad.
    Tack för alla fina kommentarer jag läst från dig, jag är inte inne så ofta nu förtiden. men läste ikapp lite idag och jag saknar dig med. Skall bara jobba morgon i januari så då har jag lite mer tid att hänga med er på kvällarna
    Har du shoppat mycket på rean o kalendrarna???
  • nikki2006
    lillronya skrev 2008-12-27 14:00:21 följande:
    Jag med!Gasnka roligt när de där trådarna dyker upp tycker jag.
    Förstår inte hur vi kan störa så många, helt sjukt faktisktFörvånad
  • nikki2006
    lillronya skrev 2008-12-27 14:03:52 följande:
    Ja, man undrar ju vad det är att störa sej på. Att några andra pratar om nåt man inte har intresse av... Vad är det konstiga i det?
    Ja jag fattar inte det alls. Folk tycker vi är "konstiga" eller nåt. Men det är ingen som säger något till min brors flickvän som har 30 par märkes skor eller en på jobb som har 30 väskor
  • nikki2006
    lillronya skrev 2008-12-27 14:16:44 följande:
    Ja det är väl nåt sånt. MIn syster är så rolig! Hon vet ju mitt intresse för de danska kläderna. I julklapp fick Michaela öronhänge från pilgrim, av min syster, för att följa mammans danska intresse.
    hi hi inte molo direkt men absolut kul hi hi
    Vi är nog smygdanskar allihopa hi hi, i grund o botten
  • nikki2006
    lillronya skrev 2008-12-27 14:20:31 följande:
    Ja jag är ju tom gift med en!
    Min pappa är dansk
  • nikki2006
    Preggi skrev 2008-12-27 14:22:40 följande:
    Goddag tjejer! haha, nu igen? Jag fattar inte vad de stör sig på... Tror att det är avundsjuka för att vi i den här tråden har trevligt och köper fina kläder till våra söta barn... Jag har ju inte shoppat på jättelänge men har kommit på att vi måste ha lite småfolk. Är det någon som sett den lilatröjan med gula lejon? Eller någon finklänning? Eller vad som helst jag måste ju skärpa mig nu..
    Hon verkar faktiskt trevlig i den tråden, hon blev intresserad så jag bjöd hit henne
    Tycker den småfolks klänningen med bambi är helt underbar, den blå, kankse du är sugen på den???
  • nikki2006
    lillronya skrev 2008-12-27 14:27:45 följande:
    Aha! *sjunger----danskar är vi allihopa, allihopa, allihopa*
    allihopa allihopa ...........
    Inte så konstiga att du och jag gillar danska kläder då
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11