• Nova76

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

God morgon!

Jompa - fina bilder i BT! Och alla andra också förstås! Visst är de NS byxorna mysiga? Jag fullkomligt älskar sonens!

081016 1 skrev 2008-11-02 09:28:50 följande:
    Vi flyttar till hus 1 December men min lägenhet ska vara tömd den 15 (får flytta in allt stuff i ett av husets rum så länge). Ska bli jätteskoj
    Vad roligt med husflytt!! Är det mycket att fixa eller helt ok som det är?

OVERALL - har Didriksons till H och han fick på den för första gången idag. Tycker den känns lite tunn... undrar om den verkligen är så varm...? Ska bli intressant att se när han och pappa kommer hem... Förra året hade vi POP´s och den var verkligen kanon. Funderar på om man kanske skulle försöka hitta en Molo overall på lagersalgen?? De verkar varma och goa också.
  • Nova76
    081016 1 skrev 2008-11-02 10:05:15 följande:
    agster - Vi ska hyra huset och de renoverar badrummen + lite annat nu i November så det kommer bli jättefint Köket är lite äldre men det får vi stå ut med. Vi ska nog tapetsera om i ett av rummen och måla om trappan (galet, den är RÅÅÅÅSA!) annars är det fint som det är
    Åh, det låter ju perfekt! Härligt med nyrenoverade badrum också! Vi levde med gammalt kök i ett par år så det går bra det med Oj, vilket lustigt val av trappfärg, hihi!
    Duntoffla skrev 2008-11-02 10:05:22 följande:
    God morgon!081016- Låter som en jobbig natt men skönt att hon verkar må bättre nu Jompa- Tack för igår! Fina P och M i Katvig och NS!agster- jag läste lite snabbt när du skrev att du älskar sonens (byxor) men läste SCONES! Betyder det att jag är sugen eller?
    Ja, det är nog dags för frukost för dig Blir det scones eller? hihi!
    Förresten, är NS byxorna fynd från igår då eller?
  • Nova76

Någon som vet om det är lika trångt och uppställt på Molos lagersalg som på Katvigs??

Måste ju ta med sonen på Molo också trots allt eftersom mina föräldrar inte kunde vara barnvakt... men allt går väl!

• Nova76
    agster skrev 2008-11-02 10:10:30 följande:
    Någon som vet om det är lika trångt och uppställt på Molos lagersalg som på Katvigs??Måste ju ta med sonen på Molo också trots allt eftersom mina föräldrar inte kunde vara barnvakt... men allt går väl!
    Citerar mig själv, J kommer nog att bli världens shopoholic, 7 månader och snart har han redan varit på TVÅ lagersalger!
  • Nova76
    Duntoffla skrev 2008-11-02 10:14:38 följande:
    Jag har inte visat några NS-byxor...menar du Jompas?Däremot köpte jag 3 par plus en T-shirt och en tröja
    Ja, menade Jompas
    Smultronhjärta skrev 2008-11-02 10:17:27 följande:
    Det är trångt på Molos men jag tror faktiskt inte att det är lika trångt som på Katvig eftersom vad jag har fattat det som är Katvigs lokaler mindre än Molos- men med mycket folk kan det bli trångt på Molos med..framförallt köandet ut genom kassan..Men håll tummarna att inte lika många ska dit på onsdag
    Ja, jag hoppas och tror att det inte är lika mkt folk och kö om man är där direkt när de öppnar på onsdagen. Det borde ju vara värre på helgen och ev. på kvällen. När vi var på Katvig så var det lugnt när vi kom vid 18.30 men sen tjockade det på sig rejält och blev löjligt trångt ju längre tiden gick... Ska ni också vara där typ en timme innan de öppnar på onsdag?
  • Nova76
    ängeln83 skrev 2008-11-02 10:26:29 följande:
    Nu behöver jag klädvals hjälp igen, vad ska Liam ha på sej idag på släktmiddagen?Detta väljer jag mellan, eller kika i mitt galleri om ni hittar nåt annat  Eller tvärtom kombo?
    Men åh, allt var ju så fint! Nr 4 tror jag ändå får min röst
  • Nova76
    Buttelina skrev 2008-11-02 10:42:04 följande:
    det är MYCKET rymligare på molo!!!!
    Vad bra!!!! Katvig var ju löjligt litet och trångt!

God morgon/middag förresten
  • Nova76

Näe, dags för lite städning, kan ju inte se ut som ett bombnedslag när kompisar kommer på fika i eftermiddag! Tjingeling!

• Nova76

God kväll alla shoppingtokar

Fina bilder i BT!

Har haft kompisar utan barn på fika idag. Jag började prata lite Katvig och Molo men det blev inte så långa samtal... De var måttligt roade. Man är i en helt annan värld än de kompisar som inte har barn. H var väldigt högljudd emellanåt och det var kompisarna som sa åt honom att vara lite tystare, jag och sambon är så vana så vi hörde det inte...

• Nova76
    Helle skrev 2008-11-02 19:07:52 följande:
    En OT fråga ocksåKan man gå upp två storlekar på den här utan att den blir alltför stor? Min kille har oftast 98. Kan han då ha 110?www.freshmilk.se/product_info.php...
    Har beställt en velourjacka och jag tog 110 till Hannes. Det borde ju vara ungefär samma storlek på den tröjan du länkade till
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11