Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Hi hi, ja min lilla är inte stor och hon blir ju inte större av att knappt kunnat röra sig. Men nu går det ju framåt! Men, jag kan inte säga nån annars vars bebis inte kunnat ta sig framåt efter 1-årsdagen. Men vi har kollat, det är inget fel. Bara sen/lat . Skyller på pappan som inte lärde sig gå förrän 1,5 åt !

Man är snäll först när man inte längre tycker om pepparkakor...
  • Stormis
    svischan skrev 2008-11-02 11:31:39 följande:
    Godmorgon! Nu är tåg och buss bokat, Molo HERE I COME!Hjälp, hur ska jag fixa det här, alldelles alena i Köpenhamn. Jag har aldrig varit där innan... Vad tror ni det kostar att ta taxi från stationen till lokalen?
    Åh, det går bra ska du se! Men du ska inte behöva åka taxi. Kommer du med tåg? Antingen så byter du tilll S-tåg (deras pendeltåg, tror att det kostar ca 20 kr eller ingår i biljetten) på centralen eller så forstätter du med tåget till Österport och byter där till s-tåg en station till Nordhavn. Sen kan man gå därifrån, tar ca 15 min enl MOlos annons. Kanske inte det enklaste sättet, men billigaste. Jag mailade DSB (deras SJ) och fick detta svar:

For at komme til Nordhavn st, skal du bytte til S-tog. Du kan bytte på København H eller Østerport st. Hvis der på din billet står København H (F+L), så gælder din billet også til Nordhavn st.

Vilken dag ska du dit? Jag ska dit på fredagen och vågar mig på tåg-grejen...
  • Stormis

Storlekshjälp (Molo):

Hur är väpnarluvorna i stl? Jag har en småfolk i 86/92 och den är alldeles för stor till min 1-åring (köpte den på Internet som uppgav stl 1-2 år). Eller den funkar ju, men öron blir kalla när hon vrider på huvudet eftersom mössan inte sitter tight.
    Vilken stl ska jag ha på Molo? Stl S?

Hon är ca 73 cm lång, men jag tycker att 74-byxorna åker upp och blir för korta.  Harett par rådjur i 80 och de funkar. Dock tycker jag att de är lite tunna för årstiden så jag vill mer ha att de passar till våren. Räcker 86? Tycker att man får gå upp i stl på just byxorna.

Någon?

• Stormis

Åh, när ni ändå är här (vilket nån alltid är visserligen ):
    Puff
    Storlekshjälp (Molo):

Hur är väpnarluvorna i stl? Jag har en småfolk i 86/92 och den är alldeles för stor till min 1-åring (köpte den på Internet som uppgav stl 1-2 år). Eller den funkar ju, men öron blir kalla när hon vrider på huvudet eftersom mössan inte sitter tight.
    Vilken stl ska jag ha på Molo? Stl S?

Hon är ca 73 cm lång, men jag tycker att 74-byxorna åker upp och blir för korta.  Harett par rådjur i 80 och de funkar. Dock tycker jag att de är lite tunna för årstiden så jag vill mer ha att de passar till våren. Räcker 86? Tycker att man får gå upp i stl på just byxorna.

• Stormis
    Buttelina skrev 2008-11-02 12:20:36 följande:
    86 räcker
    Misstänkte det. Och väpnarluvan?
  • Stormis
    Buttelina skrev 2008-11-02 12:23:49 följande:
    väpnar luvan tror jag s funkar... jag provade den på min 18månaders och den var för trång, i småfolk sitter 86/92 bra på min grabb
    Kan allt. Vet allt. ME LIKE! Tusen tack!!!
  • Stormis
    081016 1081016 1:

Bro-kortet är postat, borde anlända byn måndag!

PS Hur ser detta inlägg ut? Testade att kopiera aliasett, men fick nog med bild och hela tjoflöjten
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2008-11-02 13:51:14 följande:
    Jag vill minnas att säljaren var från Varberg så den kanske kan finnas på En Trappa Ner utifall att det skulle va så att säljaren har en butik Värt att ringa om du är riiiktigt sugen...
    Jag bor i Varberg om du vill ha hjälp med den So we meet again
  • Stormis
    svischan skrev 2008-11-02 15:31:33 följande:
    Jag ska också dit på fredag! Kommer så jag kan köa innan de öppnar vid 13.Blir nog att hitta något tåg på vägen dit, och taxi på vägen tillbaka till stationen, beroende på hur tungt det blir att bära=)
    Inboxar dig! Sällsis?
  • Stormis
    081016 1 skrev 2008-11-02 16:10:41 följande:
    Åh kan du kolla efter den? Snääääälla
    Absolut! Vilken stl är du intressad av i sådana fall. Och bara så jag inte missuppfattar. Det är den gula Småfolksklänningen med grodor? Såg du förresten medd om att jag postat Bro-kortet? Du borde ha det imorgon.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11