• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Preggi skrev 2008-11-12 21:58:08 följande:
    Jag tyckte att byxorna såg stora ut.. Men jag har så svårt att bedöma bebiskläder nu. Tycker att allt ser pyttelitet ut.. Den rosaröds är så himla fin! Tror att Ava kommer passa jättebra i den färgen. Jag är sugen på den till P men jag måste vänta lite nu känner jag. Vi har massvis med kläder vi inte ens hunnit prova. Tack för tröjan! Den kom idag. Så fiiin! Tack snälla!
    Toppen! Skulle precis fråga om den hade kommit, men det var ju bra då .
    Såg dina söta tjejer i BT. Superfina kläder på dem!!
    Ja, jag tror också de färgerna blir fina på Ava. Kommer säkert bli fast . Tycker Katvigs suitar och klänningar är de absolut finaste. Ser inte så roliga ut på galgen, men sitter alltid så fint när de kommer på. Helt klart mitt favoritmärke !!
  • Jen80
    agster skrev 2008-11-12 22:18:30 följande:
    Det kommer du garanterat att göra! Åh, jag är så sugen på både randig grön och midiapple grön. Men det får vänta ett tag... har blivit lite mkt nu på sistone...
    Ja, det är samma här. Har egentligen inte riktigt råd, men vill bara ha och ha . Vill inte missa saker som jag tycker är så fina . Men det som inte står överst på listan och är på ordinarie pris får vänta lite... försöker bara sålla mellan det jag vill ha och det jag VERKLIGEN vill ha .

Nähe, dags att sova. Ögonen går i kors och sambon somnade här på soffan för länge sen.
    God natt på er !
  • Jen80

Malou: Jättemysigt hus ! Skönt att flytta till hus.
    Imorgon kommer det några byggnissar som ska slå ut en vägg från hallen in mot vardagsrummet. sååå roligt!! Eller det är bara ett dörrhål där nu, men jag vill ha det helt öppet. Kommer bli sån stor skillnad. Och i slutet av nov kommer en målare och fixar iordning vardagsrummet. Äntligen börjar det hända nåt!!! Visar bilder sen . Nu ska jag lägga mig på soffan med MAMA, innan Ava och Ilon vaknar .

• Jen80
    Plummy skrev 2008-11-13 11:15:25 följande:
    Hej hej alla glada! Jag frågade igår, men fick inget svar.. Ingen som vet när Katvig brukar släppa sin vårkollektion?
    Ganska sent tror jag. Om jag inte tror helt fel så borde väl Molos komma nu i dec eller!??! Inte helt säker...
    melizza skrev 2008-11-13 11:17:48 följande:
    den med hjärtan från liten, helt klart finast
    Ja, den är nog det... Hmmm. Dyrast också med frakt också. Måste kolla frakten, för här finns inte så mycket pengar som jag skulle vilja ... Skittråkigt!
  • Jen80
    melizza skrev 2008-11-13 11:17:48 följande:
    den med hjärtan från liten, helt klart finast
    Fast frågan är hur stl 70 är!? Ava har ju 68/74 nu och jag vill gärna att hon ska ha att växa i. I katvigs klänning skulle jag ju köpt 80 och den är ju rätt stor som hon kommer kunna ha länge.
  • Jen80
    melizza skrev 2008-11-13 11:27:22 följande:
    jag skulle nog tagit 80 för lilja sa förut att dessa kläder brukar krympa lite vid tvätt så bäst att ta det säkra före det osäkra frakten är förresten 30 kr på liten
    Och 80 finns inte, så nej jag skippar den. Hon behöver inte kläder som är precis lagom nu . Har för mycket av sånt haha!!
    Loveliva: Åh, elefantsuiten är ju så fin!! Vill se den på sen. Kommer också köpa en sån om de finns kvar när jag får lite pengar igen . Sambon gillade den inte, men det gör han sen när den kommer på . Får bli Katvig-klänningen nu först, för den är ett måste!
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-11-13 11:36:44 följande:
    Jaaa AVA MÅSTE ha elefantsuiten !!!! Precis hennes färger !!! KÖÖÖÖÖP Bild kommer kanske idag, just nu sover prinsessan
    Ja, jag känner också så. Hon har sin rosa Kik Kid-klänning idag med blå/gröna Katvig strumpbyxor. Så underbart fint !

Inatt vaknade jag av att Ava låg i sängen och pratade högt och tydligt "mamamamama" "dadadada". Åh, min lilla tjej börjar bli stor!!
  • Jen80
    Plummy skrev 2008-11-13 12:04:33 följande:
    Lät superfint, bild? Är det så sent som  typ i mars eller så som Katvig brukar komma tror du?
    Nu finns den fina outfiten i BT.. om bara nån vill lägga in bilderna .
    Snart blir det en ny outfit då hon nyss kräktes. Kanske ska testa med den röda klänningen till. BLir nog också jättefint !
    SmillaMilla skrev 2008-11-13 12:06:14 följande:
    men oj vad hon är duktig!!!
    Ja, helt plötsligt känns hon så stor. Och nu försökte hon böja lite på knäna och ta sig framåt här hemma. Hon har försökt innan, men inte på det här sättet. Hänger inte riktigt med, men hon är ju snart 6 mån!! Tiden går så fort!
  • Jen80
    Plummy skrev 2008-11-13 12:29:31 följande:
    Jen80 Söta fina Ava i bildtråden! Vad fräscht det var med rosa och de grön/blå strumpbyxorna! Var har du hittat klänningen? Kikade lite på T nu och tänkte på dig, du gillar ju Kik kid. Visst har du de rosa/orange Katvig strumpbyxorna? Kanske den här passar till? (ej min auktion) www.tradera.com/KIK_KID_klanning_i_orange_sto...
    Tack, den har hon redan i stl 74 . Lite stor än, men är tänkt till just de strumpbyxorna . Klänningen är från Poppilopp. Hon har även den röda som också är jättefin! Den är från eleraff...
    SmillaMilla skrev 2008-11-13 12:29:38 följande:
    Åh lilla plutt då. Ja här går det så fort. Svea har just lärt sig hoppa gemfota och stå på ett ben Så gulligt.
    Åh va duktig. Just när de hoppar jämfota ser så kul ut !!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11